06.08.2009

SINCERE FELICITARI,FC TIMISOARA!

Chiar daca aceste randuri ma prind,ca de obicei,la o ora mult prea inaintata pentru a mai putea sa ma exprim coerent pe cat mi-as dori (4:10 dimineata,ora la care,probabil 90% dintre romani dorm,printre acestia si tu,cel/cea care citesti aceste randuri acum),imi fac totusi timp pentru a ma inclina si a-mi exprima admiratia in fata imensului si mai ales,istoricului succes pe care FC Timisoara l-a inregistrat aseara in preliminariile Ligii Campionilor!

Ca sunt fair-play atunci cand situatia o cere,am demonstrat-o si acum 2 luni cand Unirea Urziceni a castigat campionatul (link=>http://agmdinamo48.blogspot.com/2009/06/felicitariunirea-urziceni.html) avand atunci puterea si caracterul de a felicita performanta atinsa de echipa ialomiteana.Astazi,mi se ofera din nou motivul si prilejul de a-mi scoate,metaforic vorbind,in fata banatenilor de la FC Timisoara,pentru ca au eliminat-o pe detinatoarea Cupei UEFA,Sahtior Donetk,antrenata de Mircea Lucescu,dintr-o faza atat de prematura a competitiei!

Sa fim sinceri,cati dintre noi o creditam pe FC Timisoara cu sanse reale de a se califica inainte dublei manse cu ucrainenii?Sunt convins ca pana si cei care,din fanatism sau mega-optimism o vedeau pe Timisoara trecand de ucraineni o spuneau la plesneala,din bravura si chiar si atunci cu jumatate de gura.

Dar uite ca s-a putut!Iar fotbalul romanesc e din nou,cel putin pentru cateva zile,in atentia intregii Europe fotbalistice,Romania traieste din nou zile fantastice prin intermediul acestui sport,care si-asa ne-a fost furat,subjugat,ascuns atentiei noastre de catre mass-media.

De ce succesul Timisoarei trebuie apreciat si,in aceeasi masura,trebuie amintit peste ani si ani?Cei care nu inteleg o asemenea realizare ar putea spune in felul urmator:ei,si ce daca?Parca DINAMO n-a invins-o pe TSKA Moscova in 2005,atunci cand echipa rusa era detinatoarea Cupei UEFA?Parca steaua n-a eliminat-o pe Valencia cand spaniolii erau detinatorii trofeului?Ba da,dar n-au facut-o intr-un timp atat de scurt de la castigarea trofeului de catre echipa adversa!

N-au trecut nici 3 luni de cand Sahtior intra in posesia Cupei UEFA si cine mai cunoaste putin fotbal stie ca,de obicei,atunci cand o echipa castiga Cupa UEFA intr-un sezon,e de asteptat ca anul urmator aceasta sa urce de la UEFA la Liga Campionilor,ori,anul asta cel putin,lui Sahtior nu-i ramane decat sa-si continue traseul fotbalistic in Europa League.De ce Timisoara merita ridicata in slavi in prezent?Pentru ca izbanda ei este de actualitate!!!N-au trecut nici macar 24 de ore de cand banatenii au reusit sa produca uriasa surpriza,asadar merita sa vorbim la superlativ despre echipa de pe Bega atat astazi,cat si maine,cat si zilele ce vor veni!

Noi,suporterii dinamovisti,am fost suparati cand,in ultima etapa a campionatului trecut,cand am fost invinsi de FC Arges,cu 2-5,ne-am trezit ca,in urma retrocedarii punctelor Timisoarei,am coborat in clasament de pe 2 pe 3.Am fi dorit sa fi fost noi vicecampioni si sa jucam noi in locul Timisoarei in preliminariile Ligii Campionilor.Dar oare am fi reusit sa realizam ce a realizat Timisoara?Sincer ma indoiesc!Ma indoiesc pentru ca la DINAMO nu valoarea jucatorilor e de vina,ci mentalitatea lor din ultima perioada.La o adica am avut si noi sansele noastre in ultimii ani,dar le-am dat cu piciorul,chiar nu mai conteaza sa ne readucem aminte de asta.

FC Timisoara e de apreciat pentru ca a demonstrat ca nu numai echipele din Capitala pot emite pretentii in Europa.CFR Cluj e si ea un exemplu.Ramane de vazut daca si Unirea Urziceni.Dar Timisoara ieri seara a aratat-o cu varf si indesat.Nu am vazut meciul si habar n-am daca au stat,vorba aia,cu fundul in poarta la adapostul acelui 2-2 din tur,chiar nu are relevanta.S-au calificat si asta e tot ce ramane in istorie!

Iar de-aici incolo,ca vor trece si peste ultima bariera ce o separa de grupele Champions League sau nu,meritul de a fi eliminat o echipa ca Sahtior Donetk o exonereaza de orice critici si aberatii din partea celor care asteapta formatia timisoreana la cotitura la primul esec.Desi dinamovist,stiu sa apreciez o realizare de un asemenea calibru a unei echipe rivale in campionat.Desi dinamovist,stiu sa respect munca unei echipe si faptul ca jucatorii acesteia au crezut in sansele lor.Vedem mai departe,dar performanta ramane si ea nu va mai putea fi stearsa nicicand din istoria fotbalului romanesc!Iar eu sincer imi doresc ca timisorenii sa mai faca o victima printre granzii Europei si sa acceada in grupele competitiei,chiar daca asta ar insemna ca inca o echipa sa ajunga acolo unde DINAMO (inca) nu a ajuns niciodata:Liga Campionilor.Asa ca...

FELICITARI TIMISORENILOR SI MULT SUCCES IN TURUL PLAY-OFF!

Niciun comentariu: