27.08.2009

O aniversare pe cat de obisnuita,pe atat de speciala...

Anul asta,de ziua mea,daca tot n-am mai putut sa merg la DINAMO cum am facut-o anul trecut (http://agmdinamo48.blogspot.com/2008/08/cel-mai-frumos-cadou_19.html) atunci tot e bine ca a venit DINAMO la mine.Ma rog,e un fel de-a spune,dar tot a fost mai bine decat nimic.

Azi imi scriu amintirile si impresiile legate de ziua mea de nastere,care a fost pe 14 august,cand am implinit 23 de ani,si motivul pentru care abia azi,dupa 2 saptamani,fac acest lucru,e pentru ca abia acum am gasit cheful,timpul si inspiratia necesare.

...Oricat de mult as incerca sa nu mai atribui o importanta sporita zilei mele de nastere,dat fiind ca nu mai sunt copil si trebuie sa ma obisnuiesc cu gandul ca aniversarile de la o vreme nu mai sunt cine stie ce prilejuri de bucurie ci doar zile in care te gandesti ca "am mai imbatranit cu un an",tot nu m-am putut abtine sa nu am o stare speciala in acea zi.Orice as face,de fiecare data,pe 14 august, trec prin stari inexplicabile si senzatii indescriptibile.E o zi speciala pentru mine,genul de zi in care esti constient ca trebuie sa o faci sa fie diferita de celelalte 364 de zile ale anului (sau 365,cand e an bisect).Deja la miezul noptii incepusera sa curga mesajele cu urari de "LA MULTI ANI!" si alte alea.De sunat n-a incercat nimeni sa ma sune pentru ca toata lumea stie ca nu-mi place sa vorbesc la telefon si ca,fara exagerare,din 100 de apeluri nu stiu daca raspund la 10,si asta doar daca imi dai mesaj in prealabil in care imi spui sa raspund ca e vreo urgenta.In fine...Dupa ce am multumit eu cui a trebuit,tot prin sms-uri,m-am bagat pe blog pentru ca aveam de scris cateva articole mai speciale decat de obicei,articole pe care le voi revedea si reciti cu placere in zilele in care ma voi plictisi mai tare ca de obicei.Imi facusem calculul ca pana cel tarziu la ora 4:00 dimineata termin si ma culc de urgenta ca eram si obosit.Dintr-o data observ ca nu-mi mai merge mouse-ul.Ii intrase rotita inauntru,nu stiu ce se rupsese in interior.Mouse-ul fiind optic si neavand suruburi,nu prea aveam cu ce sa-l deschis.Am luat un cutit si am mers pe sistemul "fie ce-o fi".Chestia e ca l-am stricat de tot si pana la 7:00 dimineata m-am chinuit cu unghiile sa apas pe clapitele mici care mai ramasesera inca intacte,ele ramanand singura optiune prin care mai puteam scrie pe blog ce aveam de scris. M-am bagat la somn si imi propusesem sa dorm pana pe la vreo 15:00,ca apoi aveam treaba,trebuia sa ma duc sa-mi iau adidasi,sa ma barbieresc si sa fac dus,sa ma vad cu mama si bunica-mea care urmau sa vina pe la mine ca sa-mi dea cadouri si nu stiu ce iar mai apoi sa plec in mare graba spre centru,acolo unde urma sa vina DINAMO sa se cazeze la hotelul "Decebal",in perspectiva meciului cu Ceahlaul care urma sa aiba loc a doua zi,pe 15 august.Calculasem ca DINAMO pleaca din Bucuresti,asa cum scria si pe site,la ora 15:00 iar de ajuns ajunge pe la ora 19:00.As fi avut timp vreo 4 ore pana sa plec in centru.

M-a sunat insa Mihnea la 13:22 (stiu exact ca nu am facut curat in lista de apeluri de vreo luna si inca mai am apelul).Nu i-am raspuns si l-am sunat eu imediat."Moldovene,nu mai poate lumea sa te sune sa iti spuna "La multi ani" ca tu dormi?"

"Parca n-ai stii ca la mine ziua e noapte si noaptea e zi cand vine vorba de odihna.Ia zi cu ce pot sa te ajut?"

"Am nevoie sa te mai duci inca o data la autogara si sa ma rezolvi cu autocarele alea ca nu avem cu ce sa ne intoarcem de la meci si lumea nu vrea sa astepte pana la 5:00 dimineata dupa meci ca sa ajungem la 11:00 in Bucuresti!"

"Bine,bine,ma duc pe la vreo 17:00,ca abia m-am trezit,nici nu am mancat,mai am niste treaba..."

"A.G.M.-ule,am nevoie sa te duci URGENT ca si asa e tarziu.Nu intelegi ca galeria lui DINAMO depinde de tine?Du-te si vezi ce faci ca si asa e tarziu,e ultima zi,nu stiu daca mai facem rost de autocare..."

"Ce-ti mai place sa exagerezi...Bine,uite,ma duc chiar acum,nemancat,neimbaiat,dar nu promit nimic,eu sper sa rezolv,ca de vorbit stiu sa vorbesc in asemenea situatii...Te sun de-acolo".Da,am fost un fel de suporter dinamovist delegat pentru galeria din Bucuresti.Mai fusesem si marti,pe 11,la autogara si am vorbit cu directorul autogarii,un oarecare domn Dobos.Chiar i-l dadusem la telefon pe Mihnea sa vorbeasca cu el ca sa se inteleaga la pret.2 autocare+ un drum dus-intors Bacau-Piatra Neamt,adica cu tot cu manevre si mai nu stiu ce a calculat Dobos asta ca vine 174 de kilometri=15.000.000 lei vechi.Lui Mihnea nu i-a convenit,a vrut 10.000.000.

Il intrebasem atunci:"Tata,cati vreti sa veniti?","Pai vreo 400!","Si unde incapeti 400 in 2 autocare?","Lasa ca ne descurcam noi...","Pai bine si atunci de ce nu-ti convine pretul?15.000.000 lei:400 de persoane=37.500 lei.Juma'de pachet de tigari"...N-am putut sa o scot la capat cu el.M-am dus spre autogara ce,era sa fac?Ajunsesem pe la vreo 14:30 acolo,oricum am avut de mers vreo 25 de minute de la mine de-acasa.Intru iar in biroul domnului Dobos:"Buna ziua,am revenit si,asa cum v-am spus si data trecuta,am nevoie de 2 autocare pentru galeria lui DINAMO.Baietilor le convine pretul,15.000.000.Deci,sa plece de-aici din Bacau autocarele cand doresc soferii dvs.,dar sa fie acolo la ora 23:00 imediat dupa terminarea partidei si sa se intoarca inapoi in Bacau cu ei pana cel tarziu la ora 1:00 ca la 1:30 au tren din gara Bacau spre Bucuresti".

"Ba,baiatule (o fi vreo ruda cu Turcu,mi-am spus),eu te inteleg pe tine dar vezi tu,ai venit prea tarziu!Toti soferii au fost deja inchiriati pentru weekend-ul asta,toti au curse de facut.Cauta si tu in parcare poate si-o fi schimbat vreunul programul dar intelege ca ai venit prea tarziu acum in ultima zi.Daca ne intelegeam miercuri acum nu era problema."

Simteam cum incepe sa-mi clocoteasca sangele in cap.Am iesit afara,in curtea autogarii si m-am uitat descumpanit in parcare.Zeci de autocare stateau parcate in curtea autogarii,ce-i drept,majoritatea erau inchise,goale,semn ca nu plecau azi nicaieri,iar soferii lor nu erau prin preajma.M-am indreptat spre soferii catorva autocare care se pregateau sa plece,si deci,singurii la care as mai fi putut apela.Am repetat aceeasi placa de cel putin 5 ori:"Buna ziua,as vrea sa stiu daca maine seara dvs. si inca un coleg de-al dvs. sunteti disponibili pentru a merge cu 2 autocare de aici si pana la Piatra si retur ca vin fanii lui DINAMO pentru meciul de maine seara cu Ceahlaul si nu au cu ce sa se intoarca de la meci in Bacau ca au tren la 1:30 noaptea si etc.Stiu si cat costa,am vorbit si cu domnul Dobos si mi-a spus sa incerc in parcare,poate gasesc pe cineva valabil sa faca cursa...etc.etc.etc."

Am primit acelasi refuz,ma jur!"Ce?Fanii lui DINAMO?Pai aia sunt cei mai rai,aia fac ditrugeri,pagube,se imbata...Nuuuuu!Nici nu ma gandesc.Daca erau de la steaua poate da"...

Il sun pe Mihnea iar si ii spun toata tarasenia.Replica lui:

"Baga-mi-as pula in autocarele si in steaua lor.La anul vorbi mai din timp si le spargem autocarele.Bine,A.G.M.-ule,eu ma mai interesez pe net,sa vad ce mai poate fi de facut..."

M-am intors acasa pe la vreo 15:30.Mama si bunica-mea deja venisera.Ma rog,am primit cadouri,niste bani (nu ma intrebati ce cadouri si cati bani ca nu imi place sa vorbesc despre astfel de lucruri) si,marea surpriza e ca mama mi-a cumparat ea adidasi,albi,cum imi plac mie,scutindu-ma de un drum ce mi-ar fi luat si asta cel putin o ora.Cand am auzit ca a luat ea adidasi m-am cam speriat ca ma temeam sa nu fi luat cine stie ce panarame,ca nu prea are aceleasi gusturi ca mine la haine si incaltaminte (e si normal,eu am 23 si sunt barbat,ea are 56 si e femeie),dar pana la urma a facut o alegere buna.Am rasuflat usurat.

Au plecat si ele pe la vreo 16:15 si eu intrasem in criza de timp.Afara se si innourase si eram constient ca urma sa ploua,anuntase si la meteo si ma si informasem pe net,asa cum fac mereu ca sa nu fiu luat prin surprindere.Mancare,baie,barbierit,putina muzica,putin messenger cu mouse-ul meu paradit,se facuse vreo 18:30.

Am iesit afara ca era un amic in fata blocului (Adi) si i-am zis sa mergem la "Decebal" daca tot nu are nimic de facut ca trebuie sa vina DINAMO.A fost de acord si ne-am indreptat spre centru.

Pe drum ma suna mama:

"Cate autografe ai luat?Ai ajuns?Ca DINAMO e la hotel deja,au venit cu politie,cu sirene,le-am vazut autocarul cu cainii aia rosii"...

Mama a putut sa vada toata harmalaia pentru ca sta in centru,la bunica-mea,iar hotelul e foarte aproape de blocul ei.

"Cum,bre,sa vina asa repede?N-am ajuns,inca sunt pe drum".

Uite alt inconvenient pe ziua de azi.Intai a fost treaba cu mouse-ul,care mi-a mancat din timp,apoi refuzul de la autogara care mi-a cam taiat din chef si acum ratarea venirii lui DINAMO la hotel.Cand am ajuns,era liniste si pace.Autocarul era deja parcat in curtea interioara a hotelului,iar jucatorii erau cred prin camerele lor despachetandu-si bagajele.Doar DINAMObilul era venit de mai devreme si deschis,dar cam golut.Nu e vorba ca facuse vanzare,ca eram singurul pe-acolo care venise pentru DINAMO.I-am vazut pe jucatorii de culoare ai lui DINAMO,Djakaridja Kone si N'Doye,iesind din magazinul cu articole sportive de langa hotel dar nu m-am grabit sa ma duc la ei.Nu mai aveam nici un chef major si nici de autografe nu mai sunt.Eram multumit doar sa-i vad si sa-i salut.

La scurt timp,coborase si maica-mea cu o prietena de familie si venise sa ma vada daca am venit.Era imbracata in alb si rosu,stie ca imi e mai simpatica asa,dar am cam repezit-o:

"Aoleu,bre,ce faci aici?Ai venit sa ma faci de ras?"

"Am venit sa te vad,lasa ca nu stau mult,am iesit cu tanti Iulia sa bem o cafea in parc".

M-am intalnit cu mai multi amici cat am mai stat pe acolo.Cu Tibi,Bobby,Miller si Razvan.Afara se intunecase amenintator iar clopotele catedralei incepusera sa bata,anuntand venirea ploii.A venit si "Dumbao" de la antrenament (e junior la F.C.M.Bacau) si stia ca ma gaseste la hotel.L-am vazut si pe Bonetti iesind din hotel,destul de grabit,as fi vrut sa fac poza cu el,mai ales ca,gandeam eu atunci,ar putea fi ultima sansa pentru ca daca nu castiga la Ceahlaul,cred ca urma sa fie demis.

Vazandu-l grabit,am zis sa nu-l mai abordez,dar Dumbao,mai tupeist din fire,desi rapidist,s-a dus el si si-a facut poza cu "Mister".A inceput sa ploua,intai a fost o vijelie turbata apoi a urmat o ploaie torentiala in toata regula.De nici unde aparuse si Andrei Cristea din oras,putin plouat.L-am salutat si i-am urat succes pentru meciul de a doua zi.Noi,adica eu,Adi si Dumbao,am luat taxiul pana acasa.Cam atat fusese misiunea mea pe ziua aia.Am mai stat prin cartier si imi faceam deja planuri pentru a doua zi,cand urmam sa plec la Piatra Neamt,la meci (despre care voi incepe sa scriu maine) si cand urmam sa merg din nou la hotel dimineata,sa-i prind pe jucatori la plimbare si inainte sa faca antrenamentul de pe "Letea" de la ora 11:00.

Intrat in casa,l-am sunat pe Mihnea:

"Ia zi,te-ai descurcat mai bine cu autocarele?"

"Da,cred ca am gasit ceva..."

"Bun,atunci NE VEDEM MAINE LA PIATRA NEAMT SI NU UITA:SA ADUCI ESARFELE CU HILDAN SI COZMA!Te pup,seara placuta!"Imi faceam griji ca n-o sa mai vina.Asa cum s-a si dovedit,n-ar mai fi avut farmec daca n-ar fi venit si el.Dar despre asta am sa m-apuc sa scriu in aceasta noapte,pentru ca abia a doua zi au fost peripetiile si aventurile cu adevarat demne de luat in seama.Si inr-un fel e mai bine ca meciul de la Piatra a fost pe 15 si nu pe 14,chiar nu stiu cum as fi facut fata programului incarcat.

Nu-mi pare rau ca am avut o zi aniversara mult mai linistita ca in alte dati,a avut insa farmecul ei,deoarece pentru al doilea an consecutiv am reusit sa fiu,intr-un fel sau altul aproape de DINAMO,macar simbolistic vorbind.

Dar asta a fost A.G.M.DINAMO.23,cu bune,cu rele,pana una-alta tot a fost o zi greu de repetat si frumoasa in felul ei.La anul cine stie ce mai poate fi?...

Niciun comentariu: