05.12.2008

Ceata+noroaie+riscul de a fi muscat de caini+10 lei+50 de minute de asteptare=o carte...Rezultatul ecuatiei renteaza?

Si am fost si ieri sa imi cumpar cartea "Un yankeu la curtea regelui Arthur" (scrisa de Mark Twain),din oferta promotionala a ziarului "Adevarul".Pf,dar pana sa ma vad cu cartea in mana am avut multe de infruntat,nu gluma...Mai intai,ies din casa la 6:45,oarecum grabit.O iau ca de obicei,prin spatele blocului meu,pe scurtatura.O ceata foarte deasa si umeda imi incomoda simturile vizual si olfactiv.Ajung la poteca dintre blocurile de pe Nordului si casa de copii.Bezna si noroios pe jos,pentru ca nu e asfaltat.Luminile de la hipermarketul Billa de peste strada ce mai luminau locurile pe unde mergeam...Dintr-o data,la cativa metri de mine aud un marait de caine.Ma opresc instantaneu si intru in panica pentru ca pe intunericul ala cine stie peste ce haita de caini urma sa infrunt,plus ca mai avusesem o experienta asemanatoare acum vreo 2 luni in plina zi cand 6 caini mai ca erau sa ma muste.
O potaie se ridica in 2 labe si astfel il vad.Bun,e doar unul,dar chiar si asa,era o javra mare,nu un pui si nici nu aveam cum sa-l ocolesc,pentru ca era spatiul prea stramt ca sa nu-l intarat,trecand pe langa el.In dreapta mea era gardul de la casa de copii,in stanga,doar vreo 3 metri distanta de gradinile blocurilor,cum naiba sa trec si sa scap si nevatamat?

Usor,usor,ma retrag.Cand naiba a mai aparut si javra asta pe aici?Te pomenesti ca d-acum incolo nu mai am acces prin zona asta si o cotarla ca asta si-a impus stapanirea pe teritoriu!Pana sa fac coltul casei de copii,am tot mers incet,cu spatele,privirea fiind incontinuu atintita spre potaie.E bine sa stii sa nu te pierzi cu firea in astfel de momente.Fara miscari bruste,fara teama exprimata in gesturi.Cainii simt asta si mai rau faci!Dar repet,daca erau vreo 4-5 caini nu stiu cat de bine mi-ar fi fost,pentru ca pana la strada,in locurile luminate,tot as fi avut vreo 30 de metri de parcurs,printr-un labirint format din garaje si alte cacaturi.

Dupa ce am ocolit coltul,pierzandu-l din campul vizual,am grabit pasul.Cainele venea dupa mine.M-am intors si am stat iar pe loc si,ca sa-l alung dupa cateva secunde,m-am facut ca arunc cu ceva spre el.Eh,data viitoare mare bolovan il am rezervat pe numele lui!Iubesc cainii,dar javre turbate ca astea nu le suport!

OK,o iau prin fata blocurilor,ocolesc putin,ca alta alternativa nu am momentan.Ajung pe la 6:55 in fata chioscului de ziare.Rasuflu usurat,sunt primul iar presa inca nu venise.Vanzatorul imi spune:"Ehe,azi presa vine tarziu,dupa 7:30!".Ma uit putin la el si ii spun cam in sictir:"Nu-i problema,astept,ca nu am alta treaba!"

Nu si-a gasit vanzatorul cu cine sa se puna!Credea ca ma descurajeaza,dar nu anticipase determinarea mea de a cumpara cartea si saptamana asta.Si totusi,vad ca minutele se scurg.Mai vorbesc eu cu vanzatorul,doar asa la trecerea timpului,mai bat apropo la saptamana trecuta cand mi-a zis ca nu primise cartea,cand de fapt el o primise,el zambeste si isi arata gura lui ciuruita de carii,eu zambesc la randu-mi si imi spun in gandu-mi "Hi-hi,ce muie ai!" si tot asa...Intr-un final,pe la vreo 7:30 vine presa.Iata ca nu ma mintise in privinta asta,dar totusi,ce atata intarziere?Primeste sacul cu presa...Doar unul?De obicei primeste 2...Vanzatorul intra in chiosc cu el si imi spune ca nu a primit decat ziarul simplu,fara carte,si ca sa vin mai tarziu.Ii spun sa stea linistit ca nu plec din fata standului de presa.Eram vreo 4 la coada.In timp ce ala se inchisese in chiosc si descarca marfa,noi vociferam intre noi,si nu pierdeam nici o miscare a chioscarului.La un moment dat,acestuia ii cade o carte din sac.Ei,na!Si zici ca n-ai primit cartile,nu?

Gafa asta l-a determinat sa scoata cartile la vedere.O fi avut in gand alte planuri cu ele,dar ghinion!In sfarsit,pe la vreo 7:45 se pun in vanzare.Eram in acel moment 6 persoane care asteptau.Eu eram primul la rand dar tot ma iritase ca uite prin cate a trebuit sa trec ca sa cumpar blestemata aia de carte.Si sa stau aproape o ora ca sa intru in posesia ei!Pentru ca asta ma enerveaza cel mai tare,timpul piedut!Imi da cartea si ii spun pe un ton sarcastic:"Ati vazut ca ati primit si cartea?Chiar imi propusesem sa stau aici pana vin dar vad ca mi-ati scutit din timp!" si plec...

Altii plecau la scoala,altii la munca,eu ma duceam spre casa cu cartea si ziarul in mana,gandindu-ma ce mod patetic,jalnic si penibil am ales sa imi petrec diminetile de joi de o luna incoace.Joia viitoare se va pune in vanzare romanul "Ion",al lui Liviu Rebreanu.Mai ales ca e o carte romaneasca si multi vor dori sa o achizitioneze pentru ca vor avea nevoie de ea la liceu,stai sa vezi ca nici joia viitoare nu voi avea mai putin de infruntat pana sa o achizitionez,asta daca voi reusi sa o cumpar...

Niciun comentariu: