25.02.2009

V-ati intrebat vreodata...

...cum este sa intretii un blog precum http://agmdinamo48.blogspot.com/ (de duminica va fi http://agmdinamo.blogspot.com/) ? Cat timp ii este dedicat?

Tu,ca cititor,intri o data,de doua,de trei ori aici,unde esti si acum,altfel n-ai citi aceste randuri.Iti petreci 5-10 minute citind ceva ce iti place sau cautand de-a lungul paginii ceva care sa-ti placa si sa te intereseze.Vezi un articol cu multe poze,poate chiar banal din punctul tau de vedere.In cel mult 5 minute te-ai uitat la articolul respectiv si la pozele din el sau chiar il dai dracu' de articol...Te-ai intrebat vreodata insa cat timp i-a luat editorului (in cazul de fata,eu) sa il faca?...

Hai sa analizam si sa vedem ce e usor de facut si ce nu,pentru cineva care are un blog:e simplu de observat la mine ce articol este scris de mana,si ce articol este obtinut prin copy/paste.

Articolele personale,ca si cel de fata,se poate diferentia prin faptul ca e scris cu litere "bolduite",adica ingrosate.Un articol obtinut prin metoda copy/paste este usor de observat prin specificul literelor mai subtiri,adica de genul acesta.La inceput,in urma cu aproape un an,cand inca ma uitam la blogul nou format ca la ceva extraterestru,necunoscandu-i inca toate chichitele,scriam exclusiv cu litere subtiri.Dar in scurt timp am invatat sa scriu ca in prezent.

In ultima vreme cred ca s-a observat tendinta de a scrie cat mai multe articole manual,adica sa tastez mai mult decat sa dau copy/paste.Am spus-o si o repet insa:nu e o rusine sa ai articole obtinute prin copy/paste daca:
  1. precizezi mereu sursa;
  2. sunt comparativ egale cu numarul articolelor scrise personal de editorul fiecarui blog.

Chiar si asa,un articol de tip copy/paste,pe acest blog nu e nici pe departe usor de facut cum s-ar crede.Stiti ca la fiecare meci de-al lui DINAMO de exemplu,am articole despre desfasurarea live-text a partidei respective.Asta e usor de pus pe blog,dar dupa aia urmeaza corvoada cu adevarat:pozele...Incarcarea pozelor pe blog,apoi asezarea lor in articol,astfel incat sa fie o oarecare ambianta intre text si imagini!

V-ati intrebat vreodata de ce majoritatea blogurilor sunt sarace in imagini,poze,ilustratii?Tocmai de asta:ocupa mult timp de uploadat si aranjat in pagina,ori,in unele articole,eu am si 10-15-20 de poze!

V-ati intrebat vreodata cam cat imi ia,in medie,sa fac un articol,pe care voi,cititorii,il parcurgeti cu privirea in cateva minute sau chiar deloc?Ei bine,am sa va spun:e adevarat ca sunt si articole pe care le fac in mai putin de 10 minute,insa au fost articole ce au durat chiar si 3-4 ore (cum au fost cele despre cum mi-am petrecut ziua de nastere la DINAMO sau cum am petrecut ziua derby-ului DINAMO-steaua din noiembrie,asta asa,la un prim gand,ca astfel de articole ce au necesitat ore in sir au fost mai multe).

Insa,per total,o medie reala ar fi de o ora/articol.De exemplu,sunt treaz de la 5:00.Vedeti cele 5 articole scrise mai jos,despre Champions League?Ei bine,fiecare dintre cele 4 meciuri descrise mai jos,mi-a luat cate o ora!

  1. Documentarea cat mai complexa;
  2. Editarea pozelor cat mai elaborat si in detaliu;
  3. Modul de abordare al articolului...

...asta sunt,in principal,cele 3 reguli care fac ca un articol sa dureze asa de mult pentru mine.Si de asta sunt iritat cand altii aleg "the easy way" si scriu multe despre nimic,intr-un timp foarte scurt.

De obicei,lunea scriu cat scriu majoritatea bloggerilor intr-o saptaman intreaga.Odata cu inceperea campionatului intern,si deci,dupa fiecare etapa pe care DINAMO o va disputa,se vor mai adauga inca vreo 3 ore in plus de munca pentru fiecare zi de luni,unde,fara exagerare,se vor scrie numai in acea zi intre 10-15 articole lejer.Pai,asa cum am spus,altii scriu 15 articole intr-o saptamana d-apai...

Cu toate astea insa,e un mod placut de a-ti petrece timpul liber.Nu recomand insa nimanui sa petreaca atatea ore in fata calculatorului cate petrec eu (si ale caror efecte adverse se pare ca incep sa-si faca aparitia).Probabil am sa scriu si un articol despre avantajele si dezavantajele de a avea un blog personal in care voi spune mai multe.Pana atunci insa,avand in vedere tot ce am spus aici,si subliniind inca odata ca deja numai azi am stat vreo 5 ore pe blog si ceasul nu e decat aproape 11:00 si inca mai am de scris vreo 3-4 articole,incearca sa raspunzi cat mai sincer la intrebarea:

Crezi ca un blog ca http://agmdinamo48.blogspot.com/ e usor de realizat si de intretinut? (financiar costa zero,insa daca e sa vorbim de timp,"costa" enorm).Deci?...

Niciun comentariu: