16.02.2009

O nationala care NU ma reprezinta!

(Acest articol ar fi trebuit sa apara in noaptea de miercuri spre joi,dupa amicalul Romania-Croatia,scor 1-2,dar,din cauza programului incarcat si a evenimentelor ce au survenit ulterior,acesta a fost reprogramat pentru astazi).

Nu m-am uitat la meciul amical,si chiar daca m-as fi uitat,nu mi-ar fi suscitat nici o traire emotionala.De fapt,nu stiu daca meciurile nationalei Romaniei pe care le-am vizionat de cand a fost numit selectioner Piturca sunt mai multe decat degetele unei singure maini.Vara trecuta,la Euro 2008 nu am vazut nici un meci integral din cele cu Franta,Italia,Olanda,iar din cele 270 de minute ale acestor 3 partide cumulate nu stiu daca am vazut,pe secvente,mai mult de o ora...

Nu ma mai identific de mult cu echipa nationala de fotbal a Romaniei pentru ca nu pot sa tin cu o echipa care,dupa apusul Generatiei de Aur nu a fost in stare niciodata sa isi depaseasca statutul de vesnica speranta.Asta cu patriotismul...sa i-o spuneti lui Mutu (da,lui ala de joaca la Fiorentina!),ca eu nu sunt ipocrit sa simpatizez ceva sau pe cineva daca acel ceva sau cineva nu-mi produce nici o satisfactie.

Nu ma intereseaza echipa Romaniei nu pentru ca sunt ahtiat dupa performante si bucurii pe plan sportiv,insa mentalitatea mea nu imi permite sa tin cu ceva ce tine de mediocritate si micism.Ori,Romania,ca fotbal,asta a ajuns.Sa nu se inteleaga ca am ajuns atat de departe incat sa vreau ca Romania sa piarda meciurile pe care le disputa.Nu,nici chiar asa,dar pur si simplu nu ma intereseaza daca pierde sau castiga!

Ca dinamovist,rezonez insa cu foarte multi suporteri ai "cainilor",care au ales sa boicoteze nationala,din cauza curentului "pro-ghencist" care bantuie selectionata tarii de cand a fost numit barbugiul antrenor.Modul anti-DINAMO in care acesta face convocarile la lot sunt mai mult decat evidente!Nu poti sa fii atat de orb incat sa nu realizezi ca atat timp cat va fi Piturca antrenor,jucatorii dinamovisti vor fi rari ca eclipsele de soare in teren.

Cum sa tin cu Romania care nu isi propune niciodata decat sa se califice la Euro sau Campionatul Mondial pentru a incasa banii de calificare de la UEFA sau FIFA si de-acolo mai departe nimic?Nici o strategie,nici un plan de performanta,nimic?Aaa,astea cu declaratiile optimiste ca vom face,ca vom trece de grupe,ca tintim semifinale si altele sunt doar praf in ochii prostilor si naivilor care se imbata cu apa rece!

Un episod staruie inca in mintea dinamovistilor,un episod care cred ca a demonstrat cu varf si indesat cat de preferential si abject se fac convocarile la lot:in vara,Bratu,de la DINAMO a fost lasat acasa,desi era in forma si toti au opinat ca in atac e nevoie de viteza si prospetime,in locul lui fiind chemat Marica,ulterior acesta intrand in conflict cu Piturca si nejucand nici un minut la Euro.Si care,desi a marcat golul Romaniei in amicalul cu Croatia,nu ma va convinge niciodata ca e fotbalist in adevaratul sens al cuvantului!(un gol in meciurile oficiale la nationala sau la echipa de club,VfB Stuttgart,pe cand?)Nu,Marica e doar un jucator plin de bani,rasfatat,si in preajma caruia nu se poate respira liber de basinile si figurile pe care le emana!Atunci,in vara,mi-am dat si eu seama ca jucatorii dinamovisti vor fi nevoiti sa indure umilinte peste umilinte si neconvocari peste neconvocari de-acum inainte.

Un amic ma intreba:"bun,si cine crezi ca are valoare de nationala in afara de Lobont?".I-am spus astfel:"nu stiu cine are valoare si cine nu,dar daca nu le oferi o sansa,una mica,nu vei stii niciodata cine si daca au valoare de la DINAMO.O.K.,nu se pune problema sa imi doresc ca Danciulescu sau Niculescu sa mai fie chemati vreodata,au o varsta,ambii au 32 de ani.Dar Bratu,dar Niculae...ei nu merita macar din cand in cand chemati sa ii observi daca sunt apti sau nu?"

Si la o adica,ce atac are Romania?In afara de Mutu,care intr-adevar,e cel mai bun atacant al tarii de dupa Hagi,cu cine sa vrei sa faci performanta?Cu obositi ca Marica sau ca Daniel Niculae,care,fie vorba intre noi,chit ca rapidistii o sa se supere pe mine,nici de ala nu s-a mai auzit mai nimic de cand e la Auxerre in Franta!

Si cine sa ma reprezinte pe mine?"Jucatori" ca Radoi,Rat,Cocis,Contra,Ovidiu Petre,Banel,Codrea....Baga-mi-as pula!N-am ajuns nici asa de rau incat sa imi pun sperantele,emotiile,trairile in toti basinosii si in toti spurcatii!!!Acum,orice rapan care joaca in afara e convocat la nationala.In afara de stranierii Mutu si Chivu nimeni nu cred ca are fata de echipa nationala dintre cei care joaca peste hotare!(Sunt convins si cred cu desavarsire ca poti face un lot mult mai bun alegand cei mai buni jucatori romani din campionatul intern,de la echipele de top,in ciuda faptului ca avem un campionat de toata jena!).Ii vezi cand se reuneste lotul cum vin toti care freaca tusa prin strainatate plini de impresii de mari castigatori de trofee internationale.Ii auzi la interviuri cum nu stiu sa lege 2 vorbe,ii vezi cum isi dau ochii peste cap si ii auzi spunand aceleasi declaratii:
  • "Va fi un meci dificil dar speram sa castigam...";
  • "Echipa X e o formatie puternica dar putem sa trecem de ea...";
  • "Mergem sa castigam indiferent de adversar..."

Si exemplele pot continua.Mi-e sila sa constat ca echipa nationala a devenit o afacere personala pentru indivizi ca Mircea Sandu,Victor Piturca,clanul Becali!Pentru ca asta e adevarul,indiferent cat vor dori unii sa nu recunoasca:ECHIPA NATIONALA NU MAI E DEMULT A SUPORTERILOR,CI A UNORA CARE FAC AVERI DE PE SPATELE EI!

E simplu:clanul Becali dicteaza si isi impune jucatorii la nationala pentru a le creste cota,cand respectivii sunt vanduti are si Piturca un comision,are si "Nasu'" o parte,clanul Becali (fie ca e vorba de impresarii Victor si Ioan,fie ca e vorba de Gigi) iau grosul si toata lumea e multumita!Suporterul roman,care crede ca nationala Romaniei poate rupe nori,poate castiga turnee,poate face si drege,se consuma,traieste la maxim,comenteaza,polemizeaza si totul pe nervii lui,fara sa acumuleze in timp decat deziluzii si dezamagiri.Chiar credea cineva ca la Euro 2008 Romania s-a dus acolo ca sa faca ceva altceva decat sa joace meciurile din grupa?=))Am intalnit si papagali din astia care faceau pronosticuri ca "dom'ne,batem Franta si Olanda,facem egal cu Italia si..."Da,am facut egal cu Franta si Italia,dar asta pentru ca au fost ele slabe,nu pentru ca am fost noi prea buni!Dovada consta in faptul ca nici nu a ajuns prea departe Italia dupa ce s-a calificat in sferturi...Dar,ma rog,fraierii sunt liberi sa spere in continuare ca va mai fi odata ce-a fost si mai mult decat atat...

Cat despre mine,mie imi ajunge DINAMO,nu mai e nevoie sa mai tin cu nimeni si nimic pe plan intern.DINAMO imi ofera bucuriile,satisfactiile,trairile la intensitate maxima,dezamagirile in cantitati mult prea suficiente si istovitoare ca sa mai pot avea un loc in inima pentru alta echipa,fie ea si nationala.Poate lumea sa creada ce vrea:eu nu sunt un anti-roman,dar refuz sa tin cu ceva pro-ghencist,cu ceva ce tine de amatorism si insignifianta.Nu pot,nu-mi sta in caracter!Mandria si mentalitatea de dinamovist sunt mai presus decat mandria si mentalitatea de roman,si va asigur ca precum mine sunt foarte multi,asta neinsemnand ca noi,astia de nu ne mai intereseaza de Romania suntem retardati si batuti in cap.Pur si simplu logica,ratiunea,setea de dreptate si spiritul de invingatori ne face sa nu ne multumim cu orice si/sau cu putin!

Echipa nationala?Nu,multumesc...Pentru mine DINAMO inseamna Romania!

Niciun comentariu: