10.02.2009

Constat ca nu am gresit cand am spus ca am o comoara (sau sfat despre cum puteti sa obtineti bani frumosi,in timp,dintr-o simpla pasiune)

"A.G.M.DINAMO.:Retineti ca orice colectie (de la timbre,masinute,ursuleti de plus si pana la surprize,capace,cutii de chibrituri,absolut orice) poate fi valorificata si rasplatita cu sume mari de catre cei mai impatimiti ca voi.A colectiona ceva,nu este neaparat costisitor,iar daca totusi e,atunci,in viitor,ati putea descoperi ca puteti castiga de 10 ori,daca nu si mai mult,decat ati investit initial!!!"

Spuneam in articolul din 4 februarie,"Una din pasiunile mele:numismatica" (link=>http://agmdinamo48.blogspot.com/2009/02/una-din-pasiunile-melenumismatica.html) ca am o colectie de monede si bancnote la care ma refer ca la o comoara.Asa cum am spus si atunci,cred ca e o colectie destul de impresionanta (peste 2.000 de monede si peste 500 de bancnote) mai ales ca multe dintre exponate sunt de o mare valoare avand in vedere ca sunt si dateaza de dinainte de 1945,ceea ce le face extrem de cautate si valoroase in aceasta lume a numismaticilor.
Ca sa nu mai lungesc vorba (stiu,am un real talent de a divaga de la subiect) trebuie spus ca ideea scrierii acestui articol mi-a venit duminica seara,in timp ce vorbeam pe messenger cu Maria din Pitesti.La un moment dat a venit vorba despre colectia mea si in timpul ala cautam pe site-ul http://www.okazii.ro/ diverse lucruri.Dar pentru ca vorbeam despre colectie,m-am dus la sectiunea numismatica (link=>http://www.okazii.ro/catalog/obiecte-colectie/numismatica.html) si am constatat cu stupoare ca anumite monede expuse acolo,pe care le am si eu in colectia mea,se vand cu sume foarte mari si importante.

Exemplul care mi-a atras atentia!V-am aratat in articolul din 4 februarie cea mai veche moneda pe care o detin:5 lei din argint din anul 1880.
Ei bine,exact acelasi tip de moneda,numai ca din 1885,pe site se vinde cu 450 de euro!Adica cu aproape 2.000 de lei noi,o suma frumusica.Iata si dovada:link=>http://www.okazii.ro/catalog/19443519/-H-Romania-5-Lei-1885.html
Am mai descoperit si altceva:va mai aduceti aminte de acele bancnote de plastic (primele din tara noastra) cu eclipsa din 1999,care valorau 2.000 de lei (vechi)?Pai,o singura bancnota ca aceea,se vinde pe site chiar si cu 125 de RON!Link=>http://www.okazii.ro/catalog/19338019/Lot-de-100-bancnote-2000-lei-1999-UNC-POSTA-GRATIS-.html.Iata ceva cu adevarat fabulos,si recunosc ca nu am o astfel de moneda in colectie:o moneda romaneasca de 20 de lei din anul 1870,din aur,se vinde si cu ATENTIE!4.200 de euro!!!Link=>http://www.okazii.ro/catalog/19446362/Romania-20-lei-1870-AUR-aUNC-RARITATE-.html.Si stiti ce?Nici nu ma indoiesc ca aceasta moneda nu va fi cumparata pentru ca cei ce cunosc si sunt pasionati de acest hobby sunt constienti ca mai tarziu o pot vinde mai scump decat au cumparat-o!
Pana si o banala moneda de 50 de lei vechi din 1995 (cei care sunt trecuti de 20 de ani ne aducem aminte prea bine de ea) poate valora in prezent 5 RON.
Asa cum perfect a concluzionat Maria:

A.G.M.DINAMO. (08.02.2009 21:45:04): sunt piese ffff rare,multe muzee nici nu l au
Maria(AG) (08.02.2009 21:45:08): se pot compara cu vinu'...
A.G.M.DINAMO. (08.02.2009 21:45:15): da da da...
A.G.M.DINAMO. (08.02.2009 21:45:20): excelent spus

Intr-adevar,valoarea unei monezi sau bancnote,in lumea colectionarilor,creste odata cu trecerea timpului.Maria ma mai intreba:

Maria(AG) (08.02.2009 21:43:03): ai un calcul estimativ,sa vezi cam cat ar valora toata colectia ta?

Sincer si fara nici o exagerare,probabil undeva intre 30.000 si 40.000 de euro!Dar asta daca as vinde fiecare moneda si bancnota separat,pentru ca daca as vinde intreaga colectie dintr-o bucata,evident,valoarea ar fi mai mica.Motivul pentru care cred ca ar valora atat colectia mea?Simplu:pentru ca am foarte multe exponate vechi,de dinainte de cele 2 razboaie mondiale iar astea se cauta foarte mult si practic valoreaza greutatea lor in aur!

Discutia mea cu Maria a generat ample argumente din partea mea pentru care fiecare ar trebui sa inceapa sa colectioneze monede si banconte.Pentru ca peste 10-20-50 de ani,la un moment dat,acea colectie vanduta iti poate aduce bani care la nevoie pot fi extrem de utili si folositori.Pe Maria am convins-o:a spus ca va incepe si ea sa colectioneze,sa devina numismata.Cat despre mine,eu nu am nici cea mai mica intentie de a-mi vinde macar vreo moneda din colectie in viitorul apropiat!Iar voua va dau urmatorul sfat:intrebati-va rudele,prietenii,vecinii,colegii de scoala sau de servici daca au monede si bancnote prin casa pe care sa vi le ofere (preferabil gratis) sau pe o suma cat de cat modesta!Nu stiati ca o astfel de pasiune nobila,si pentru unii,deloc costisitoare,poate fi extrem de profitabila?

Niciun comentariu: