19.05.2009

Plimbare matinala

Una din placerile mele personale e sa ma plimb diminetile,mai exact,atunci cand mijeste de ziua,la ore la care altii dorm si viseaza adanc.Florile de liliac s-au uscat,insa au inflorit salcamii,care miros dumnezeiesc.N-am avut ce face duminica dimineata la ora 5:00 si am ales sa dau o raita prin centru,mergand pana aproape de stadionul lui FCM Bacau si inapoi.Linistea si culorile cerului pe care le gasesc numai dimineata mi-au priit de minune,in ciuda faptului ca eram foarte obosit,avand rolul de a ma mai calma si de a-mi mai limpezi gandurile.

Bacaul e un oras foarte frumos,cine nu a fost niciodata aici sa nu se indoiasca de acest lucru.Centrul orasului are un aspect placut chiar daca multi se cred arhitecti si mereu nu le convine cate ceva.Cine va dori vreodata sa faca un tur al Bacaului in zori de zi,atunci cand nu e nici tipenie de om pe strada si atunci cand va dori sa profite din plin de peisajul orasului fara sa fie distras si deranjat de aglomeratia de peste zi,sa ma caute.

Am sa mai fac in zilele urmatoare astfel de plimbari,si in alte zone ale orasului.Pana atunci,faceti abstractie de calitatea slaba a pozelor si incercati sa va imaginati cum s-ar vedea pe viu imaginile pe care le veti vedea mai jos:

Pe strada EnergieiPe strada Oituz,dupa ce am facut colt cu strada EnergieiAici,langa judecatorie,la intersectie cu strada Cuza VodaTot pe strada Oituz,indreptandu-ma spre Parcul Trandafirilor.In departare se vede catedrala ortodoxa,unde am fost de Paste la InviereIn Parcul Trandafirilor,vedere spre un cazinoTot in parcSi am ajuns in centruO scurta privire inapoi,spre catedralaHypermarketul Luceafarul,unul dintre cele mai vechi (vreo 30 de ani) si cunoscute centre comerciale din Bacau.Gasiti aici de toate,ce-i drept,la preturi de fitzeBlocurile din centrul orasului sunt foarte vechi,iar unele dintre ele au o fatada scorojita.Majoritatea acestor cladiri au in jur de 50 de ani de cand sunt construiteTeatrul "George Bacovia",si el,aflat intr-o avansata stare de degradarePeste strada se afla Casa de Cultura si mica piateta pietonalaPrefectura BacauluiIn aceasta zona blocurile sunt la fel de vechi ca si cele aratate anterior,numai ca au fost izolate termic si au un alt aspectBar-restaurant cu pretentii si specific mediteranean:Olive Garden.Situat langa prefectura si langa blocul lui bunica-mea,de fapt,se poate spune ca e lipit de acesta.Pentru mai multe detalii si poze al acestui restaurant,puteti intra pe http://www.olivegarden.multiroyal.ro/home.html?page=despreSpre stadion.In departare se pot vedea stalpii de nocturnaMic popas efectuat in Parcul Cancicov (in trecut zis si "Libertatii"),cel mai mare parc din Bacau,situat vizavi de stadionLa intoarcere,tot pe centruIn parculetul din spatele prefecturii si de langa biblioteca judeteana,aflata si ea in renovare"Sky is the limit"...Vedere spre Hotel Decebal (3 stele),acolo unde se caza echipa lui DINAMO cand avea meci cu FCM Bacau (pentru mai multe detalii despre hotel puteti intra aici http://www.hotel.decebal.bacau.tourneo.ro/F_New/ sau http://www.hoteldecebal.ro/content.php?lg=ro&id=181 ori http://www.viaromania.eu/cazare.cfm/Bacau/cazare-3685-Hotel_Decebal.html)O parte din centrul Bacaului,vazut de pe o strada paralela (turnuletul care se vede in plan indepartat este biserica catolica si este mult mai aproape decat se vede in poza)

Niciun comentariu: