21.05.2009

De ce,Doamne,sunt inconjurat de prosti?

Am mai spus-o si in trecut:nu am pretentia ca as fi cine stie ce geniu neinteles,dar nene,cand ma uit in jur si la cei care ma inconjoara,zau ca ma sperii de atata idiotenie prezenta la majoritatea acestora,atat prin gestica,cat si prin modul de gandire si exprimare.Nu stiu cum mi-a fost scris sa ma nasc,cresc,traiesc intr-un cartier bun din Bacau,dar populat de oameni care nu au nimic in comun cu inteligenta.Desigur,nu generalizez,exceptii exista,dar ele sunt foarte rare,altminteri nu s-ar numi exceptii.

Mi-am adus aminte de o intamplare,de fapt,de un dialog stupid pe care l-am avut acum vreo 2 luni cu cineva de pe-aici de prin zona si in urma caruia mi-am dat seama ca au fost 5 minute dintre cele mai tampite si irosite aiurea din viata mea.Pana sa trec direct la subiect,tin sa precizez ca personajul in cauza nu e Mariusica,despre care v-am povestit alaltaieri,unde am spus ca acest baiat de 20 de ani e atat de rupt de realitate incat ma mir cum de nu fuge oxigenul de el,din moment ce,nu stie sa faca distinctia dintre un vagin si un penis de caine,sau se oboseste sa imi explice ca vaca are coama pe piept si multe altele,care mi-ar ocupa foarte mult timp sa le scriu pe blog.

Ca sa va dati seama cat de imbecil e Mariusica,mi-aduc aminte cu placere de 2 intamplari petrecute vara trecuta cand astia de pe la mine din cartier l-au trimis la magazin sa ia suc cu aroma de clitoris (?!?!?!?!) sau sa le faca o felatie la umar (adica masaj).Il intreaba unu' cica:"bah,imi faci si mie o felatie?".Si-i arata umarul strangandu-l incet,in semn de masaj.La care Mariusica:"da,normal",foarte mandru ca e bagat in seama,nesesizand in schimb deloc tampenia.

Aaa,si sa va mai povestesc despre un caz mai aparte:e vorba despre mincinosul cartierului,care intre timp s-a mutat.Stiti,fiecare cartier are un mincinos al ei notoriu,genul de baiat care,de la atatea minciuni gogonate,nu mai stie sa faca distinctia dintre minciuna si realitate.Ei bine,Ionut,zis si "Badulea",era un tip cu vreo 4 ani mai mare ca mine.Pe langa faptul ca mintea de se opreau pasarile in zbor uimite,nu avea nici pe departe o minte stralucita.N-am sa uit o faza care a avut loc acum 8 ani (!) cand,eu,copil naiv de numai 14-15 ani,il intreb senin pe "Badulea":"Bah,Ionut,vrei sa te insori vreodata?".La care el,cu toata seriozitatea (si jur ca era serios,nicidecum pus pe glume sau altele,pentru ca saracu' nu stia sa fie mistocar) imi spune:"Nu,eu vreau sa raman vaduv!":))=))Retineti ca el avea pe atunci 18-19 ani!

"Badulea" a mai iesit in evidenta cu multe chestii la vremea lui:cum ar fi ca intr-o noapte a intrat cu Mertanul lui varu-sau (pula,ca n-avea nici var,si cum nu avea nici var,nu exista nici un Mertan,dar omul visa cu ochii deschisi) intr-o caruta de lemne,trasa de cai pe nu stiu ce sosea.Caruta praf,rupta in doua,caii morti,dar,surpriza,Mertanul nu avea nici macar o zgarietura!!!Poftim?

A mai fost apoi o perioada cand de la o vreme incepuse sa umble cu bani seriosi la el.Il intrebai:"Da de unde ai atatia bani,ca doar nu muncesti?".El imi zise pe un ton infatuat:"Ce stii tu,soarece?Fac afaceri cu droguri!"."Poate cu dropsuri",gandesc eu,si il las in prostia lui.Ca mai tarziu sa aflu ca de fapt el fura bani din casa.Stiu sigur pentru ca il auzisem intr-o noapte cum zbiera ca din gaura de sarpe ca nu mai face,ca nu mai fura,ca o sa fi cuminte,in timp ce tac-su,care le avea si cu spritzu' in perioada aia,il incingea cu cureaua.Despre "Badulea mincinosu' ",va vine sa credeti sau nu (desi chiar va rog,ca eu nu mint de felul meu),am compus o poezie in august 2005 care are fix 100 de strofe!Pe bune,ma jur!E un fel de text in stil de hip-hop,pentru ca are multe injuraturi si e ritmata de asa natura.Am facut-o in stil de hip-hop pentru ca acum 4 ani cochetam cu ideea de a-mi face trupa de rap.Pf,bine ca mi-am revenit si eu din teribilism,desi imi cumparasem microfoane si stabilisem cu un DJ,amic cu mine,care il cunostea foarte bine pe Grasu XXL sa ii spuna acestuia despre noi.:))

Mda,si acum sa revenim la tema principala:numele lui nu conteaza,ce trebuie stiut e ca are 34 de ani,e perfect lucid,are si copil,nu e boschetar sau ceva de genul,doar ca,atunci cand deschide gura,nu stii daca sa razi sau sa plangi,auzind toate ineptiile pe care le debiteaza.Si cum stateam eu acum vreo 2 luni cu el la o barfa prin fata blocului,zaresc un gandac si ma pregatesc sa ii fac cunostinta cu adidasul meu drept.La care tipul,foarte serios,imi spune:"Lasa-l,bah,o fi avand si el pui.Ce ti-a facut?".Raman siderat.Ma mai uit odata la gandac sa ma conving ca era unul din aceia de care iti e scarba daca ii intalnesti prin casa.Apoi ii spun neghiobului:"Ma,esti nebun?Nu vezi ce urat e?Daca il las sa traiasca mai pleaca de la el vreo 5.787.808.705.625.461.237.495 de vietati asemenea lui in 2 ani la cat de repede se inmultesc!".Asta nu si nu!Mai sa ajungem sa ne certam din cauza unui gandac!Ati mai auzit ceva mai stupid de atat?In fine,fiind eu omul mai rational,cedez,ii fac pe plac si las gandacul in viata.

Dupa cateva minute,intrigat,il intreb:"Auzi,dar de ce-ai tinut tu asa de mult sa nu-l omor?Care-i treaba?".Imi raspunse:"Mi-e mila de vietatile astea fara aparare,mai ales daca sunt pasari mici sau insecte"."Si ce faci daca vezi un gandac in casa?",caut eu sa-l descos."Il iau in mana si-l arunc pe geam,dar nu-l strivesc sau mai stiu eu ce"."Si zici ca nu-ti place sa omori nici o vietuitoare,oricat de mica ar fi ea?",il intreb,in timp ce in minte mi se infiripa un plan."Nici una!Aaa,daca mai calc o furnica fara sa stiu,atunci asta e,a fost involuntar,dar in rest,incerc pe cat pot sa nu fac rau nici unui purice"."Pai bine,daca tot esti tu asa de milos,de ce mai faci baie,de ce te mai speli pe maini?Ai habar cate miliarde de microbi omori facand asta?".Tipul se opreste putin mirat.Nu se astepta la asta.Dar gaseste sa se scoata repede:"Lasa,ma,ca microbii sunt asa de mici incat nu conteaza.Nu fac rau decat la organismele pe care le pot vedea cu ochiul liber!Da-i naibii de microbi,ca ei chiar nu conteaza!".

Si aici ii dau lovitura de gratie.Imi aduc aminte ca omul e pescar amator si merge de cateva zeci de ori pe an la pescuit.Chiar zilele trecute se mandrea prin cartier cu niste stiuci si platici frumoase.Detonez bomba:"Si asa zici,ca nu faci rau nici unei fiinte.Pai atunci pestii pe care ii prinzi si deci mor in plasele tale si unditele tale...de ei ce mai zici?".Omul e ruinat,incepe sa se balbaie,eu,triumfator,deja nu-i mai acord importanta.Intr-un final,dupa ce se scarpina in cap si in barba,vine la mine si imi spune pe un ton ce ascundea o mare umilinta:"Da,bah,mai bine omorai gandacul ala!"

Auzind asta,imediat am dat noroc cu el,l-am lasat in plata Domnului si am plecat in casa.In timp ce urcam scarile pana la usa mea mi-am facut si o cruce,mirandu-ma cu juma' de gura:"Doamne-fereste,asa ceva nu se poate!"De atunci,evit sa ma mai aproprii de el,il salut de la distanta si daca se nimereste sa fim amandoi in aceeasi zona,gasesc un pretext pentru a parasi acel loc.Nu de alta dar mi-e frica sa nu ma contamineze cu prostia lui,fara leac,din pacate,atat pentru el,cat si pentru muuuuuulti altii pe care,tot din pacate,sunt nevoit sa ii vad si sa ii aud zilnic...

Niciun comentariu: