09.04.2009

Galeria lui DINAMO a revenit la vechiul (si prostul) obicei...

...de a se da in stamba,de a face scandal,de a se face de cacao...Si stiu ca la articolul asta exista riscul sa imi iau cateva injuraturi,dar ma doare in pula de "suferintele","arfele" si "impresiile de mari ultrasi" ale unora!Daca sa fii "ultras" inseamna,printre altele,sa distrugi,sa arunci cu pietre si bolovani in capul altora,fie ei gabori,fie olteni sau mai stiu eu ce fani ai altor echipe mai bine lipsa!

Cand am sa ajung sa pun viata altora in pericol prin faptele pe care le fac cu buna stiinta,sau aflat in stare de ebrietate,inseamna ca voi fi incetat de mult sa mai fiu OM!Eu nu sunt ultras,nu am sustinut niciodata ca sunt ultras,NU imi doresc sa fiu ultras!Stiu foarte bine ce sunt si ce vreau sa fiu si in viitor:un suporter de buna cuviinta a carui dorinta,atunci cand ma aflu pe stadion,e sa ma pot manifesta in voie,asta insemnand sa-mi incurajez echipa proprie pana la epuizare fizica,pana raman fara suflu,neinteresandu-ma prea mult echipa adversa,cu atat mai putin fanii echipei adverse...

Iata de ce prefer sa NU merg NICIODATA intr-o deplasare in provincie!De ce sa risc sa-mi iau o piatra in cap sau cateva bastoane pe spate din cauza unor cretini care,daca isi pun o sapca cu patratele si niste bermude 3/4 au impresia ca stadionul le apartine si incep sa se comporte precum primatele?Mai ales ca eu mereu vin singur la meciuri,daca eu patesc ceva,cine naiba ma ajuta sa revin acasa,in Bacau,pe propriile picioare?

Stiu,unii pot spune ca nu am dreptul sa vorbesc,ca nu am fost acolo,ca nu stiu ce s-a intamplat...Sa muriti voi?!Ce e asa de greu de inteles ca unii au venit special pentru a se incaiera?Ca unii erau asa de beti ca d-abia se mai puteau tine pe picioare?

Stiu si eu cum se manifesta unii cand se duc la meciuri si cum gandesc acestia!Putin le pasa de meciul in sine,ei vin sa se bata!Intamplarea face ca,acum 4 ani,cand Bacaul inca mai avea echipa in prima liga,a venit DINAMO sa joace aici.Dupa meci m-am intalnit cu un suporter dinamovist (foarte cunoscut actualmente in galerie,insa pe atunci nu stiam cine e si nici nu am sa-i dau numele) caruia ii era rau si mi-a cerut sa-l conduc putin pana vizavi de stadion.M-am dus cu el prin parcul Libertatii,aflat peste strada de stadion,l-am lasat sa vomite prin boscheti si apoi l-am intrebat daca vrea sa il conduc pana la gara.Mi-a spus ca imi multumeste dar ca mai degraba il las singur ca se duce sa gaseasca pe cineva cu care sa se bata ca in timpul meciului n-a avut cu cine!Va dati seama,hal de suporter exemplar?Si ca el mai sunt multi!

Pentru unii,ceea ce au facut aseara dinamovistii (asta ca sa nu mai reamintesc de episoadele Nijmegen sau Constanta) li se pare cool,beton,misto,ar vrea sa faca si ei la fel.Pisa-v-as in cur de tarani obositi,din cauza carora nu mai poti veni sa vezi un meci pe stadion fara sa-ti fie teama ca exista riscul sa nu te mai intorci acasa intreg!Voi,acesti neintelesi ai peluzelor,care sariti ca arsi cand sunteti numiti huligani,dar care aveti in sange tot felul de substante care va fac sa va purtati ca niste specimene extraterestre!Voi,astia,care va dati ultrasi,hoolsi si casuali,penibilii pulii!

L-ati vazut aseara pe Doru Grasu cum isi impartea pumni cu alt dinamovist?Unde am mai vazut scena asta?Hm,pai la meciul cu steaua din noiembrie cand Adi Blondu' se caftea cu unu' la 1 metru de mine.Asta nu se face pe un stadion de fotbal!Eventual,rezolvi problema in afara stadionului,nu in vazul lumii si nu la televizor!Eu il respect pe Doru Grasu,e un baiat de nota 10,am sa-l apreciez mereu pentru ca s-a purtat frumos si atent cu mine cand am stat toti la masa,imi place ca are initiativa si nu se lasa calcat in picioare (am fost cu el la sectia 4 de politie,dupa meciul cu steaua din mai anul trecut,si mi-a placut felul cum se lua in gura cu gaborii,avand dreptate in multe privinte) insa aseara a procedat rusinos si nedemn de galeria lui DINAMO!...

Galerie a lui DINAMO in cadrul careia se presupune ca sunt multi oameni scoliti,cu facultate,cu slujbe respectabile...Cand vezi scene ca cele de aseara toate aceste palesc si te fac sa te intrebi daca oamenii astia nu au scapat de la Zoo.

Cat de distrus trebuie sa fii sa te razbuni pe un obiect (in speta un scaun),sarind pe el,rupandu-l si aruncandu-l inspre galeria adversa sau inspre jandarmi?Ce speri sa obtii prin astfel de manifestari?Si eu am avut ocazia de cateva ori,cand eramla Bacau in galeria dinamovista,sa rup scaune,sa le arunc,in timp ce si altii de langa mine o faceau,dar am refuzat,pentru ca acest gen de comportament NU MA CARACTERIZEAZA SI NU E DEFINITORIU PENTRU UN SUPORTER IN ADEVARATUL SENS AL CUVANTULUI!

O.K.,au fost provocati de craioveni.Pai...atunci cand tu esti intr-un grup de cateva sute,si aia sunt cateva mii (sau zeci de mii),vrand sa ripostezi (si facand-o aruncand cu scaune si bolovani) deja nu mai dai dovada ca ai curaj si sange-n pula,nu faci decat sa dovedesti multa inconstienta si infinit cretinism!

Mor cand ii vad pe aia cu sapca in carouri si in bermude 3/4!Pana la urma asta inseamna sa fii ultras?Sa te imbraci intr-un anumit fel?Pf...Aaa,mi-am amintit ca un cretinel cu mari aere de ultras m-a intrebat odata pe messenger,cica:"frate,ai tinut vreodata vreo torta aprinsa in mana,ai aruncat-o vreodata inspre teren,ai simtit acea senzatie?"Ii spun scurt si sincer:"Nu,amice,pentru ca in primul rand,crede-ma ca am avut ocazia,nu m-a interesat atat de tare sa tin o torta in mana si in al doilea rand,daca as fi tinut o torta in mana,cu siguranta NU as fi aruncat-o inspre teren!"Tortele sunt facute sa fie aprinse in peluza,dar el nu si nu.Cred ca era intr-o stare semi-orgasmica gandindu-se ca a facut ceva ce eu nu am facut.L-am lasat in bucuria lui idioata si puerila si m-am dispensat de el definitiv cateva minute mai tarziu...

Nu se merita sa stau de vorba cu astfel de persoane care,la fel ca multi altii,inteleg fenomenul "ultras" total gresit!Insa revin la incidentele de aseara.Bine ca nu au fost scene mai dure si ca galeria a revenit dupa vreo 15-20 de minute inapoi in sectorul rezervat lor,evident,unii cu ceva urme de bastoane pe spate in plus.Dar ce mai conteaza,vor avea ocazia zilele urmatoare sa se umfle in pene ca "frate,am fost baiat,m-a durut in pula,m-am luat cu gaborii la harta,nici nu am simtit pulanele pe spinarea mea!".Nu le-ai simtit din 2 motive:ori erai mort de beat si deci,amortit de bautura,ori esti prost de bubui si n-ai simtit nimic pentru ca esti o gorila caruia ii lipsesc multe simturi,printre care simtul civic si cel al unei bune educatii.

In fine,ca sa inchei,ii las pe unii sa mai viseze inca la actele de "vitejie si de ultraserie" comise de ai nostri aseara la Craiova.Insa cand veti pati vreodata,Doamne-fereste,sa ajungeti ca in imaginea de mai jos,poate va va veni mintea la cap si veti intelege ca e mai bine sa fii destept si civilizat ca sa apuci sa vezi un meci (fie el si cu o miza mare) pana la capat si sa mai si ajungi acasa,decat sa te trezesti din te-miri-ce la spital sau,mai rau,sa nu te mai trezesti deloc.Si pentru ce?

Pentru ca te-ai luat dupa altii?Pentru ca asa iti dicteaza regulile fenomenului?...Din pacate,uneori..."efectul de turma" e caracteristic si pentru galeria "cainilor"...

(Imagini preluate de pe DINAMOMANIA- http://www.dinamomania.net/ ,PROSPORT - http://www.prosport.ro/ si DINAMOVISTI.RO - http://www.dinamovisti.ro/).

Niciun comentariu: