24.04.2009

Cum mi-am petrecut Pastele...

...pai,cum mi l-am petrecut,cum nu mi l-am petrecut,cert e ca si acum trag ponoasele de pe urma faptului ca am ales ca duminica si luni sa nu postez nimic pe aici,vrand si eu,ca tot omul,sa ma odihnesc putin si sa ies din rutina zilnica in ceea ce priveste blogul.

Nu,vorbind serios acum,au fost 2 zile linistite,in care m-am odihnit din plin,fara sa-mi pese prea mult de alte lucruri.Ca sa fiu totusi sincer,am fosr putin suparat ca n-am avut cu cine sa ciocnesc si eu un ou,cum spune traditia.Familia mea,atat cat e ea de restransa numeric,fie e plecata in alte tari,fie in alte...lumi.Oricat de mult imi place sa fiu solitar,n-am putut sa nu am un mic regret cu privire la acest lucru.Cat despre cei din cartier,i-am lasat fecare cu planurile lor,nu mai e demult un secret ca nu prea mai am ce vorbi cu oricine de pe aici,pur si simplu sunt prea diferiti si nu ma identific cu nici unul dintre acestia.

In timp ce cam toata lumea e certata cu toata lumea pe-aici prin zona pe la mine,existand invidii prostesti si de nestavilit (culmea,de parca vreunul dintre noi ar fi vreun milionar in euro si ceilalti ar avea motive sa crape de ciuda),eu am prefer de o buna bucata de vreme sa ma retrag,sa stau deoparte,si sa privesc de pe margine spectacolul jenant oferit de unii pe care ii credeam candva demni de a-mi fi amici...

Am fost la slujba de Inviere sambata seara,incalcand astfel pactul unilateral pe care-l stabilisem cu Cel de Sus,ca atat timp cat va bate DINAMO in etapa de dinaintea oricarui Paste,atunci voi merge si eu la Inviere,in semn de recunostinta.Pana la urma m-am dus cu Flavius,Alex,Florin,sora lui Florin cu sotul ei si parintii lui Florin.

Sa mergi cu nea Vasile (tatal lui Florin) oriunde,e o placere.Are atatea glume in el omul asta ca n-ai cum sa ramai sobru oricat ai incerca.Desi eu vroiam sa mergem la biserica Sf.Ioan (pe care v-am prezentat-o in cateva articole anterioare ca fiind locul unde merg mereu cand e sa merg),pana la urma au decis toti sa mergem in centru,sa luam lumina de la catedrala.

Bine,fie,oricum nu mai fusesem niciodata la catedrala si chiar eram curios cum e inauntru.Am ajuns la fix,in sensul ca am ajuns exact cand se pregateau preotii sa dea lumina credinciosilor.Ceasul insa,arata 23:50.Era o harmalaie si o inghesuiala de nedescris.Ne-au luat minute bune sa intram in catedrala si tot la fel de multe minute sa iesim de-acolo.Am luat lumina de la Florin si,iesind din catedrala,ne-am indreptat peste strada la statuia lui Stefan cel Mare,unde se tinea slujba cea mare.

Erau cateva mii de oameni adunati acolo,pana si circulatia se oprise.A fost frumos si luxul din catedrala...nu se poate spune in cuvinte!Si vremea a tinut cu noi,cerul fiind senin si vantul inexistent.Pe la vreo 12:15,in timp ce inca ma mai aflam in multime,ma suna Mihnea sa imi ureze sarbatori fericite,dar nu am putut sa-i raspund.Ajunsese si el de putina vreme in Bucuresti,dupa ce fusese la Iasi,in acea dupa-amiaza,unde DINAMO pierduse la Politehnica,scor 0-1.

M-a sunat din nou pe la vreo 1:30 cand am ajuns acasa de la slujba,si toti s-au dus la casele lor.Pe langa urarile reciproce de sanatate,am avut mici discutii in contradictoriu asupra unui subiect unde nu avea dreptate decat partial,si despre care am sa detaliez intr-un articol pe care il voi scrie in noaptea asta.

Asta a fost cu Pastele de anul asta.Cum spuneam la inceputul articolului,m-am odihnit si cam atat,nu am facut nimic iesit din comun,chef oricum nu aveam de cine stie ce petreceri si nebuneli.Inca de pe acum insa ma gandesc la nebunia de anul viitor de Paste,cand toti crestinii,atat ortodocsii,cat si catolicii,vor sarbatorii impreuna sarbatoarea Invierii Domnului pe 4 aprilie,in acea zi blogul urmand sa implineasca exact 2 ani.Daca anul asta a fost ceva special,d-apai la anul!;)...

Niciun comentariu: