12.04.2009

E frumos la biserica,dar daca esti tipicar ca mine te enervezi,te plictisesti si pleci repede

N-am mai fost de mult la biserica.De fapt,din anul 2000 incoace,nu am mai fost decat la slujbele de Inviere din 2007 si 2008.Anul asta mi-am propus sa merg la slujbele zilnice din Saptamana Mare,sau la denii,cum li se mai spune.Inca nu m-am decis,totul e doar la stadiul de idee.As vrea,pentru ca simt nevoia,dar abia maine pe la pranz am sa ma decid daca merg maine seara,la slujba care incepe la ora 19:00.Chiar daca imi propun sa merg toata saptamana zi de zi nu am sa pot,cel putin miercuri si sambata,pentru ca DINAMO joaca cu Rapid,in Cupa si cu Poli Iasi,in campionat,si nu renunt la meciuri orice ar fi.
M-am intors adineauri de la biserica.Nu mai fusesem de aproape un an.Pe cand intram in biserica,ma intrebam ce m-a tinut departe atata timp de acest loc in care imi place sa stau si care ma linisteste.Dupa doar cateva secunde,mi-am adus aminte.Babele,aceste mortaciuni in stare de putrefactie care te iscodesc cu privirea lor severa in permanenta.
Nici bine nu am intrat si am fost luat in primire de o hoasca batrana,mica de statura,cu o privire incruntata.Deja mi se pusese pata pe ea.Statea retrasa intr-un colt,si cum auzea ca intra cineva in biserica,imediat se ridica de la locul ei si se uita cine,ce,cum...Futu-ti mortii ma-tii de mumie!
M-am linistit intr-un final si,ca sa o zgandaresc pe baba,am scos telefonul mobil,ca sa fac poze prin biserica.Asteptam sa comenteze ceva ca sa am motiv sa ma iau de ea,dar nu a facut-o.Jur ca,in ciuda faptului ca ma aflam in biserica,i-as fi zis cateva vorbe de duh.
Eram printre putinii tineri de-acolo.De fapt,vreo 95% dintre oameni veniti la slujba de Florii erau,evident,babe si mosnegi.Stiu ca nu e dreptul meu sa ii judec pe altii,dar mi-am facut o gramada de nervi uitandu-se la ei,cu privirile lor smerite,facand cruci frenetic de parca ar fi suferit de tremurici la mana.Nu treceau 5 secunde ca imediat incepeau sa-si faca cruci,cu niste plecaciuni de ziceai ca vine sfarsitul lumii.
Nu-mi plac oamenii falsi.Adica babele astea toata viata au supt pula si acum regreta si,vezi,Doamne,acum au gasit credinta.Ma enervau teribil ca vociferau intre ele,isi dadeau sfaturi,inganau preotul cand acesta spunea "Doamne miluiesteeeeeee!" sau "Amiiiiiin!",si nici voce nu aveau.Erau zgomotoase,se fataiau de colo-colo,nu aveau stare,de parca biserica era talcioc sau bazar.Eu am stat naibii intr-un loc si n-am mai murit.Dar mortaciunile nu si nu...
In fine,nu am rezistat nervos si psihic decat o ora jumate,intre 7:00-8:30.Pe cand inca ma mai aflam in biserica,ma intrebam in gand cu privire la zdrentele astea de babaciuni:"Voi nu mai muriti odata?".Mama,sa le fi vazut cat de serioase,cat de smerite si credincioase erau,de-ti venea sa le iei la bataie,vazand atata falsitate si ipocrizie.
Asta sunt eu...nu sunt nici pe departe perfect,dar nu sunt un om fals,un om care pozeaza intr-o anumita postura doar ca sa ii impresioneze pe ceilalti din jurul sau.Chiar stateam langa o baba,si vine alta si ii spune pe un ton invidios:"Ai fost mai rapida in dimineata asta ca mine,ai venit mai repede!",la care cealalta ii spune cu o mandrie de taranca proasta:"Da,pai am venit sa aud glasul Domnului cat mai devreme!".Imi venea sa le dau cap in cap...
Daca e sa mai merg si in zilele urmatoare la biserica,am sa va povestesc impresiile si intamplarile mele.Imi place sa merg la biserica,imi place mirosul specific de biserica,mirosul de tamaie,sa admir icoanele,dar mereu prezenta oamenilor in varsta (care mai si miros a descompunere) ma irita si ma determina sa nu merg asa de des,de teama ca intr-o zi sa nu provoc o scena de isterie in plina biserica.
P.S.:Nu stiu,am si eu o intrebare,poate se pricepe cineva.Poate sa imi spuna si mie ce este,ce reprezinta si la ce foloseste floricica asta din aluat din imaginea de mai jos?Am vazut ca toata lumea cumpara si mi-am zis sa iau si eu.Desi am intrebat-o de 2 ori pe baba care le vindea cu 1 leu/bucata,nu mi-a raspuns,asa ca am ramas cu o nedumerire...Deci,pana la urma ce este asta din poza de mai jos,ca baba dracului nu mi-a spus...
P.P.S.:LA MULTI ANI tuturor celor care astazi isi serbeaza ziua onomastica,cu ocazia sarbatorii Floriilor!

Niciun comentariu: