12.02.2010

Da,stiu,sunt un om fara suflet,un nenorocit,un nemernic ordinar...dar macar sunt sincer si spun ce gandesc,indiferent de consecinte!

(Ante-scriptum:ce urmeaza mai jos e ceva bun,bun de tot.Genul de povestire pe care imi place cel mai mult sa o scriu pe blog,adica necenzurata,fara ascunzisuri sau ocolisuri,fara sa sufar de pudibonderie,pe scurt,o povestire exprimata liber,nefiind constrans de nimeni sa nu o public si,mai ales,fara sa-mi pese de parerea altora despre mine la finalul acesteia.

Asadar,avertizez inca de la inceput ca moralistii de ocazie,"pareristii" notorii si comentatorii de profesie care intra pentru prima data (sau printre putinele dati) aici pe blog si au impresia ca deja sunt indreptatiti sa ma invete nu stiu ce si nu stiu cum,sa ma "traga" verbal de urechi sau perciuni ca vezi,Doamne,e urat din partea mea ce fac si cah-cah,sa se care in alta parte,inainte sa fie dezvirginati psihic si oripilati mintal de ceea ce urmeaza sa inceapa in cateva momente...).Nu stiu daca la ora asta sunt cel mai fericit om din lume,dar cu siguranta sunt cel mai fericit om din blocul de pe strada Tipografilor 1/A/5,municipiul Bacau,judetul Bacau,cod postal 600024,Romania.Am primit ieri dupa-amiaza o veste care m-a facut sa jubilez instantaneu iar efectele se vad chiar si acum,la aproape 24 de ore de la aflarea informatiei.

Babaciunea de la parter din scara de la mine (nu,nu e cea din imaginea de mai sus,e o simpla imagine luata de pe net,daca v-as arata o poza reala cu ea,la ce muie acra avea cred ca n-ati mai pune gura pe muraturi vreodata) a crapat,a dat ortul popii,a decedat,a trecut in nefiinta,sau,cum cred eu ca suna cel mai bine,A MURIT!Si stiu ca nu e frumos sa te bucuri de moartea altuia,dar credeti-ma,baba asta nu a fost o persoana obisnuita,un om oarecare,pentru mine a fost dracu' in carne si oase,care toata viata mea a incercat sa imi bage bete in roate,sa ma dea pe mana politiei,in 90% din cazuri nemeritat si pe baza a tot felul de inventii nascocite de ea,m-a barfit pe mine si pe familia mea,atragand de partea ei si alte mahalagioaice de pe scara blocului si cate si mai cate.Dar sa o luam cu inceputul,pentru ca merita!

Cred ca nici nu intrasem in clasa I-tai cand hoasca asta pusese deja gand rau pe mine.Nu am inteles niciodata de ce,cu ce o suparasem sau ce ii facusem.Am inteles mai tarziu ca pur si simplu nu ii place de familia mea si cu asta basta.Se luase si de frati-miu la vremea lui,dar frati-miu a ignorat-o,fiind si mai mare cu 8 ani decat mine,deci avea alta minte si alte prioritati decat sa inceapa un razboi al nervilor cu o baba senila,sifilitica si al naibii de impielitata.Ei bine,ca avea ce-avea cu mine mai era cum era,dar cand stiam ca mai au nu stiu ce de impartit si cu parintii mei,care toata viata lor au fost un domn si-o doamna care nu au deranjat pe nimeni cu nimic,care nu s-au dus NICIODATA la usa altcuiva sa ceara ceva,atunci mi-am dat seama ca pur si simplu i se pusese pata pe mine,o ura crancena si pe-alocuri chiar bolnava care o nutrea vizavi de mine.Atunci,daca-i show,show sa fie!

Chit ca acum suna cam prostesc,dar inca de cand varsta mea era compusa dintr-o singura cifra mi-am jurat sa fac tot posibilul sa-i scurtez viata babei,fara sa intru eu la belea,trebuia sa o enervez,sa o fac sa se imbolnaveasca de nervi,sa o fac sa cedeze psihic,orice!Ma irita la culme ca,de fiecare data cand se intampla ceva rau in cartier,desi eram o ceata de pusti,o gramada de copii de varsta mea,ea nu avea ochi rai decat pentru mine.Ca se intampla sa se sparga un geam,ca se intampla sa faca unul o boacana,indiferent daca eu nu eram de fata sau chiar nu comisesem eu fapta,tot eu eram de vina,desi chiar eram un baiat cuminte in comparatie cu altii.

La inceput,parintii m-au mai altoit de cateva ori nemeritat,pana cand am mai crescut,am trecut de 10 ani si le-am dovedit in timp ca pur si simplu nu te poti intelege cu ea si are ceva cu mine.Dupa aia,parintii mei si-au dat seama ca nu au fost corecti cu mine si au inceput sa-mi tina partea de cate ori venea baba la mine la usa sa ma reclame pentru orice inventie de-a ei.Vazand asta,am schimbat si eu putin foaia.Stai asa ca s-a schimbat macazul!Am vazut ca am scapat de curele,hai sa ii dam intr-adevar motive sa ma urasca.Dar pana acolo va mai povestesc si altele...

Ca de pilda,vazand ca pe ai mei nu ii mai poate prosti,baba s-a orientat spre parintii celorlalti copii de varsta mea.Mama,cate curele nemeritate si-au incasat altii la viata lor din cauza mumiei...Si unii parinti de-ai prietenilor mei din copilarie erau chiar severi,nu suportau sa fie aratati cu degetul din pricina odraslelor lor.Hoasca asta matusalemica jubila de fiecare data cand cate-un parinte iesea afara si isi lua copilul la palme in vazul tuturor.Dupa ce cel sau cea in cauza isi primea papara,mai mult sau mai putin meritata,ne restrangeam in grup si puneam la cale planul de "razbunare".

Ca ii rasturnam gunoiul la usa,ca ii aruncam cu pietricele in geam,nimic nu se compara cu iarna,cand geamurile erau luate la tinta de bulgari,posta ei era un bun loc de a aprinde petarde sau usa ei era luata la bate si picioare atunci cand se mergea cu "capra" iar amicii mei erau mascati si deci,nu puteai sa-i recunosti,iar babei ii era frica sa mai deschida usa atunci.

Am urat-o din toti ficatii mei pentru multe cate mi-a facut.Tin minte cand se nimerea sa mai dam unul dintre noi mingea in gradina din fata blocului.Statea dupa geam cu un ibric de apa clocotita si il arunca dupa noi cand incercam sa ne strecuram pe poarta sa recuperam mingea.O data a iesit si cu securea afara,iar cel mai adesea tot dupa geam statea si ne pandea si cand intram in gradina ei arunca cu un par dupa noi.

De departe insa am fost "preferatul" ei.In mare masura si pentru ca,nascut cu spirit de lider inca de mic,ii stransesem pe toti in jurul meu si o pusesem de-o veritabila armata impotriva inamicului.Si m-am mirat mereu ca,desi era o hapciupalitica inca de cand eram eu mic,avea o energie hoasca in ea,nu era din aia paralizata,dimpotriva,avea 8564738 de ani si atunci,dar daca nu erai atent,te fugarea putin,dandu-ti o oarecare spaima.

In ultimii ani relatia dintre mine si ea se mai ameliorase,ma mai maturizasem si eu si ea isi mai pierduse din puteri.Insa tot imi arunca o privire malefica si un ranjet diabolic ori de cate ori dadeam nas in nas cu ea.Sunt convins ca daca ar fi putut sa ma ucida cu gandul sau cu privirea,ar fi facut-o fara sa ezite!Pur si simplu nu aveam vreodata cum sa ii fiu simpatic si punct!

N-am sa uit cum,de cele mai multe ori,cand altii faceau galagie serile si ea era mereu prima care suna la politie,cand venea masina de gabori ea iesea repede pe geam si ma desemna pe mine ca fiind "capul rautatilor",desi chiar nu era cazul.N-am sa uit cum,in urma cu 5 ani,pe 3 ianuarie 2005,se trezise ea mai cu mot sa mearga din usa in usa sa stranga semnaturi sa ma ia politia ca sparsesem toate geamurile de Revelionul ala (aici,da,a fost vina mea,si am avut si proces cu Sectia 2 de Politie,pe care l-am castigat fara probleme,vecinii mei luandu-si o mare MUIE!),n-am sa uit ca la o vreme incepuse sa-i vorbeasca urat lui maica-mea,din cauza ca vecina de langa mine,o haita si ea,nu o suporta pe mama si o facuse si pe baba aliata impotriva maica-mii.

Mama,femeie finuta,nu a intrat niciodata in polemici cu ea,chestia care o intarata si mai mult pe baba,pentru ca facea spume cand nu avea cu cine sa se harjoneasca.De ieri insa,clanul barfitorilor de la mine de pe scara e in doliu,suferind cea mai grea pierdere posibila.Sursa lor inepuizabila de intrigi,barfe si scandaluri,lidera de trib si decana de varsta a scarii a murit.

Prima oara cand mi s-a spus asta l-am intrebat pe cel care mi-a furnizat stirea:"Haide,mah,de ce faci misto de mine?De ce te joci cu sentimentele mele in chestii dintr-astea?".Pana la urma n-a fost o gluma si cand am vazut oameni in negru intrand si iesind de la ea din casa,am rasuflat usurat si am simtit ca explodez de-atata jubilatie,ceva in genul asta:))Iata ca mai exista si dreptate pe pamantul asta!La o adica da-o naibii de cucuvea si piaza-rea,am si eu 2 bunici,ambele de aproape 80 de ani,dar atat de uracioase,rautacioase si comuniste n-au fost niciodata!Chiar faceam mereu comparatia asta cand eram mai mic,neintelegand pe-atunci cum de bunicile mele,tot femei in varsta,erau atat de amabile nu numai cu mine ca eram nepotul lor,dar si cu prietenii mei din copilarie,in timp ce o zdreanta ca asta ne ura din tot sufletul de parca noi eram motivul tuturor relelor de pe planeta.

Sunt convins ca multi dintre voi ati avut la un moment dat sau inca aveti un mosneag sau o babatie din asta imposibila in blocul unde locuiti,care mereu sta cu gura pe voi,care va pandeste pe dupa geam,care va vorbeste de rau si care nu-i convine nici macar ca respirati sau clipiti.Din punctul meu de vedere,bucuria mea din acest moment vine ca urmare a unor ani intregi de animozitati cumplite,de vorbe grele adresate reciproc si de promisiuni solemne din partea amandurora ca celalalt dintre noi va claca primul.Ghici ce?

GAME OVER,BABO!AM REZISTAT MAI MULT CA TINE!
BONUS:vestea buna a fost primita cu satisfactie si de catre altii,care au cunoscut-o si care au avut de-a face cu ea.Lesne de inteles ca nu regreta nimeni disparitia ei,din moment ce sechelele unora din copilarie cauzate de ea inca persista la unii,asa cum veti vedea din discutiile de mai jos de pe messenger purtate aseara si azi-noapte:))
P.S.:Unii ma cunosc asa de bine incat isi dau seama cum ma simt in asemenea momente,ca de exemplu:

Niciun comentariu: