08.11.2008

O zi de neuitat...pacat de rezultat! (partea a II-a)

...(continuare de ieri)...

Am fost intrebat ieri,dupa ce am terminat prima parte a povestirii de fata,de ce nu am scris tot articolul intr-o singura zi.Foarte simplu:pentru ca articolul este foarte lung si nu era omeneste posibil sa stau atatea ore in sir sa il fac cap-coada.Pentru cine crede ca este usor ceea ce fac,aflati ca numai pentru partea de ieri,cu mici pauze,am stat 3 ore pentru a termina prima parte,cam tot acelasi numar de ore fiind alocat si pentru portia de azi,ultima parte,si,totodata si cea de final,urmand sa fie scrisa maine.
Reluand de unde am terminat ieri,sa ne aducem aminte ca asteptam sa inceapa partida dintre DINAMO 2 BUCURESTI si CSM Ploiesti.In inconstienta mea,stateam cu o inoncenta naucitoare si ii intampinam pe ploiesteni de parca erau prietenii mei de-o viata.Tot trecand unul cate unul prin fata mea,dupa ce au trecut de controlul jandarmilor,ma uit la ceas si imi dau seama ca partida e pe cale sa inceapa.Incep sa o iau agale printre mormanele de gunoaie care inecau acele tribune de ciment,pe care le-ati putut vedea in pozele de ieri.Langa mine era un ploiestean mai in varsta,masiv,tatuat,si cam grabit.Incerc sa tin pasul cu el si il intreb senin:"-Stati si la partida din seara asta?"

"(zambind ironic)-Da,stam...(apoi,dupa vreo 3 secunde).Du-te,mah,de-aici!Ai venit sa provoci scandal?"

Ma opresc siderat si incerc sa imi dau seama cu ce gresisem.Adica de ce sa fac scandal si,mai ales,ce avea ala cu mine?Baiatul ala care imi spusese "Dinamovistule!",aflat mai in fata cu vreo 10 metri,se intoarce si el si tipa la jandarmi:"Luati-l,bah,d-aici!Nu vedeti ca are tricou cu DINAMO?"
Intr-adevar,aveam tricou cu DINAMO,asa cum am mereu pe mine in zi de meci.Tot nu vedeam in totalitate unde e problema...Nici bine nu ma dumiresc ca 2 stewarzi burtosi se indreapta spre mine si ma indeamna sa parasesc de urgenta incinta,pe motiv ca instig la violenta.Raman calm si incerc sa le explic ca nu vad cu ce deranjez.N-ai cu cine sa te intelegi,ploiestenii ramasi inca la control incep sa vocifereze si astfel ma supun,nevrand sa isc vreun scandal.Degeaba explic ca sunt din provincie si nu am nici cea mai mica intentie sa creez turbulente,asa cum am mai spus,parca vorbeam cu mine insumi.O.K.,ma indrept spre stadionul mare,neavand incotro.S-a dus dracului astfel planul de a vedea meciul lui DINAMO 2.Pai cum naiba sa fiu in siguranta daca,chiar daca as fi intrat la meci,as fi fost net in inferioritate?Ploiestenii au fost in jur de 200-250 de suporteri,iar dinamovistii au fost cateva zeci,si aia persoane in varsta...Am fost mahnit sa constat ca cei de la CSM au dominat clar fondul sonor in acea parte a complexului sportiv DINAMO,si mai ales,ca nu ne sunt asa de prieteni cum credeam.

M-am retras,cum spuneam,pe stadionul mare.Plimbandu-ma,l-am vazut de la distanta pe Adi Blondu',cel mai bun prieten al lui "Barba",langa tribuna oficiala,incarcand niste frigidere cu baxuri de Pepsi.Trec pe langa dumnealui si il salut,mergand mai departe lin si incet,fara graba.Blondu' ma saluta si el,si ridica o spranceana,de parca i-as fi parut cunoscut dar ar fi stat in dubii.
Ajung aproape de statuia lui Haldan,moment in care decid sa ma intorc in tribunele stadionului DINAMO si sa iau un loc sa ma mai linistesc.M-am plimbat timp de vreo 2 ore cam p-acolo,in afara tribunei a II-a si a peluzei oaspetilor am mers peste tot.La un moment dat,am luat loc pe un scaun la tribuna 0 si am inceput sa contemplez.Cu privirea fixa,cu sufletul usor,cu mintea limpede,ma uitam ca si hipnotizat la acel dreptunghi verde care mi se afisa in fata:terenul!

Asa cum istoricii sunt fascinati de locul unde,altadata se duceau lupte grele pentru apararea patriei,asa si eu eram fascinat de acel petic de pamant unde,timp de mai bine de jumatate de secol,aici s-au castigat meciuri legendare,s-au izbutit victorii de rasunet,s-a scris istorie cu sudoare,talent si ambitie,s-au pus bazele unui club atat de iubit de catre noi,dinamovistii...
Ma uitam la cel care tundea gazonul,la cei care tot umblau la statia de sunet,la Johnny Culina (ofiterul de presa al lui DINAMO) care robotea de colo pana colo...Eram singurul om de pe intreg stadionul!Alti oameni fie erau jos,la marginea terenului,fie treceau pe aleea de langa tribune.Dar eu eram singurul care statea pe scaun in acel moment.Ma cuprinsese o stare de lehamite.Poate ca nu mai e ca inainte,poate ca cei care au grija,intr-un fel sau altul de acest club,nu mai pun atat de multa pasiune,suflet si patima pentru aceste culori,facand totul din interes si pentru castiguri financiare.Am venit prima oara in urma cu 2 ani aici si nu era o astfel de atmosfera.Sau poate m-am maturizat eu si in sfarsit vad si eu lucrurile asa cum au fost dintotdeauna:ca fiind superficiale...

Din departare se aud uralele celor de la CSM Ploiesti.E clar,au dat un gol,doua...Habar nu aveam ca de fapt DINAMO 2 condusese cu 1-0 si 2-1 si ploiestenii egalasera de fiecare data.Cine sa strige de bucurie la golurile noastre?Eu eram insa in elementul meu.Nu ma mai putea perturba nimic,dar in interior eram inca nemultumit de faptul ca nu venise mai nimeni sa sustina si echipa a doua,desi se juca la noi acasa.Spre sfarsitul primei reprize primesc un telefon:
"-Cat e scorul,A.G.M.-ule?"

"-Habar nu am,Mihnea,ca am fost evacuat de catre jandarmi si acum ma aflu pe stadionul mare..."

"(cu naduf)...-Da' ce-ai mai facut de data asta?" (a spus "de data asta" pentru ca nu e prima oara cand intru intr-o incurcatura sau neintelegere,dar veti afla detalii in articolul de maine)
"-Pai,n-am facut nimic,frate,jur.M-au vazut aia cu tricoul lui DINAMO si m-au luat jandarmii ca cica am venit sa incit la violenta!"
"-Mai,nene,cum sa te afisezi asa in fata ploiestenilor?Nu stii ca nu mai avem nici o treaba cu ei?Gata,s-a rupt prietenia dintre noi si ei mai demult.Nu esti intreg la minte:))..."
"-Mda...(la momentul ala se aude inca o repriza de bucurie a cesemistilor,semn ca iar au dat gol)...se pare ca iar au dat gol ploiestenii ca ii aud cum se bucura."

"-O.K.Mai stai si tu pe acolo ca sosesc putin mai tarziu.Vezi ce faci sa nu mai intri in belele..."
Am iesit pe la vreo ora 15:00 din stadion si m-am dus la terasa.Incepuse sa se adune ceva lume dar fiecare era imbracat in haine obisnuite,de strada,blugi,hanorac...Ceea ce m-a nemultumit profund...Nu era nimic care sa "tradeze" faptul ca in 6 ore avea sa inceapa marele derby si ca azi era ziua unui meci ca DINAMO-steaua.Mai erau cativa din provincie care venisera la ei cu un fular,o esarfa,dar atat.M-am asezat in fata DINAMO-shop-ului si asteptam sa se deschida magazinul,care in ziua aia inca nu fusese deschis,pentru a-mi lua si eu ceva ca amintire,in limita bugetului nu prea substantial de data asta.Vad cum o fata se tot uita la mine insistent si,desi imi parea cunoscuta,nu am indraznit sa fac eu primul pas.L-a facut ea:

"-Auzi,tu nu ai cumva un id ceva de genul 'agmdinamo'?"

"-Ba da.Iar tu esti 'xutssza',presupun!Stii,te-am recunoscut,dar nu eram 100% sigur ca tu esti,si nu as fi vrut sa cad in penibil abordandu-te si confundandu-te..."
I-am spus si ei ca ma roade ca nu vad pe mai nimeni care sa aiba ceva cu DINAMO asupra lui,un obiect vestimentar ceva,dar nu a zis mare lucru.Ea cauta sa faca rost de un bilet.
"-Pai,cum (ii spun),stai in Bucuresti si tu in ziua meciului inca nu ai bilet?"
"-Nu am stiut ca se termina asa repede.Dar,in fine,il astept pe "Barba" sa vad daca ma ajuta el,ca am vorbit adineauri la telefon si trebuie sa soseasca."
Am tresarit.Aveam niste scuze si nu prea de oferit lui "Barba",dupa ce l-am injurat pe DINAMOMANIA.Ma gandeam,prin absurd,daca ar fi sa ma cunoasca din vedere,sau daca,prin si mai absurd,ii va spune cineva ca eu is ala de l-am injurat,cum ar putea reactiona.E o poveste mai lunga,dar uite ca uneori,faptul ca iti pui la dispozitie toate datele si afisezi poze cu tine asa cum am eu pe blog si pe hi5,nu e mereu un avantaj.Chiar si pe DINAMOMANIA stiu destui cine sunt si ca sunt din Bacau,pentru ca nick-ul meu e "A_G_M_DINAMO",ceea ce ma face usor recognoscibil,spre deosebire de altii care se ascund in spatele unui nick penibil,fara insemnatate...
A venit si Nicu Galerie,mosnegutul de care va spusesem la meciul din luna mai ca imi lasase o impresie buna.Nicu Galerie este,pentru cei care nu au auzit de el,cel care a condus galeria dinamovista inaintea lui Elyass.Acum,batranelul,desi o duce bine financiar,isi bea mintile si isi fumeaza sanatatea aproape zilnic pe la terasa Red Dogs.In acea seara avea sa se dea serios in stamba,lucru ce a nemultumit pe foarte multi prezenti acolo.Alexutza,care ma abordase in legatura cu id-ul meu de messenger,intra in DINAMO-shop si incepe sa discute cu Nicu Galerie,semn ca se cunosc destul de bine.Eu ma duc langa statuia lui Patzaichin,"Discobolul",si incep sa resimt a doua tura de oboseala si extenuare.

Cu riscul de a spune vorbe mari si de a cadea in derizoriu,pentru cateva secunde am avut urmatoarea revelatie:asa cum Iisus a fost ispitit de catre Necuratul sa renunte la a mai mantui lumea,asa si eu,exceptand comparatia exagerata,am avut unele momente de slabiciune si m-am intrebat,pentru cateva clipe,"ce naiba caut eu aici?Nu puteam sa stau linistit acasa?"Am lasat capul in jos pentru cateva secunde si m-am lasat pe vine.Nu imi era rau,desi cei care m-au vazut in acele momente ar fi putut crede intocmai.Nu imi era rau,dar aveam o stare bizara,iar ceea ce ma facea sa ma simt astfel era acea intrebare,pe care am repetat-o in gand de 3 sau 4 ori:"Ce caut eu azi,aici,acum?".Intr-un final,mai mult parca tras de cineva de la spate,desi nu ma tragea nimeni,ma intorc,si privesc in sus.Iata raspunsul la intrebarea de mai devreme:Il sun din nou pe Mihnea,pe masura ce se facea deja ora 16:00 si el nu mai aparea pe la DINAMO:

"-Ce faci,Mihnea?Pe unde esti?Nu mai vii?"
"-A.G.M.-ule,uite chiar acum ma pregateam sa te sun.Traverseaza strada si asteapta-ma exact vizavi de DINAMO la alimentara (imi scapa acum numele),ca sosesc si eu in 5 minute".
Si intr-adevar,a venit prompt si rapid.Nu e timp de pierdut si ne indreptam spre unde mai avea el treaba,pentru a indeplini niste comisioane.Pe mine ma luase o stare de nostalgie,si am inceput sa ii aduc aminte cum ne-am cunoscut noi la Bacau,acum vreo 2 ani jumate,pe 5 aprilie 2006.Am avut multe stari in acea zi,nu imi explic de ce,am trecut de la extaz la agonie si din nou la extaz,per total,ramanand siderat de cum le aranjeaza destinul pe toate uneori.Iata-ma in masina cu un om pe care il respect atat de mult,si care mi-a dat atat de multe sfaturi utile in tot acest timp,ca am ajuns sa tin la el mai mult ca la fratele meu.Cine ar fi spus in acea zi de 5 aprilie 2006,ca 2 ani jumate mai tarziu aveam sa ma aflu in Bucuresti,in masina,in asteptarea unui DINAMO-steaua,cu acelasi om pe care,in acea zi din 2006 nici nu stiam cine e,cum arata si cum e ca fire.Si uite ca,din acea zi,s-a nascut o amicitie sincera,bazata pe dinamovism,onestitate,loialitate si,nu in ultimul rand,sprijin reciproc in anumite chestiuni.

Am mers la un turc,pe nume Jamal,de la care a luat 1.500 de pixuri pe care erau inscriptionate "MUIE steaua",apoi la un restaurant unde Mihnea a baut o cafea si si-a aranjat niste bilete,in ordinea de prioritati,pentru cei din provincie.In tot acest timp,dinamovisti din toate zonele tarii il sunau sa ii spuna ca sunt la intrarea in Capitala si ca vor veni negresit la meci.Mi-a dat si mie biletul la meci si ne-am indreptat spre DINAMO.Pe drum,l-am intrebat:

"-Cam cati oameni din provincie crezi ca vor veni diseara la meci?"

"-Cred ca vreo 2.500-3.000..."
"-Pai si e normal asa?Voi,bucurestenii,nu sunteti in stare sa umpleti un stadion de 15.300 de locuri si trebuie sa vina cei din provincie pentru acest lucru?"
"-A.G.M.-ule,nu intelegi.E modul de a protesta fata de starea stadionului,fata de actionariat,fata de performantele slabe ale echipei..."
"-Absenteismul nu e o solutie.Nu arati ca iti iubesti echipa parasind-o,doar ca sa te razbuni pe altii."
N-a mai spus nimic pe marginea acestui subiect,dar sunt convins ca in sinea lui stia ca am dreptate.Nu e prima oara cand vorbeam despre delasarea bucurestenilor si despre indolenta lor,cu privire la a merge pe stadion si de a-si sustine echipa.Am ajuns la DINAMO si ne-am pus la o masa,la terasa.Imediat,in jurul lui Mihnea se adunasera foarte multe persoane,asa cum se aduna elevii in jurul profesorului.In fond,Mihnea asta a fost si asa si este strigat pe la DINAMO,"dom' profesor".Am baut o cafea si simteam cum imi creste tensiunea,ca de obicei.M-a mai trezit dar,acum incepuse sa ma doara capul si sa am o stare de anxietate,asa ca am iesit de la masa si m-am dus la marginea trotuarului,cautand aer curat.Mirosul de shaworma de la terasa ma dezgusta.Nu imi place mirosul de shaworma,kebab sau alte cacaturi cu specific turcesc,dar nici nu ma mira ca ele se gaseau din belsug la terasa,pentru ca patronul insusi era un turcalet.

Imi aprind o tigara si,prin fumul ei,ma uitam la Mihnea si incercam sa-mi dau seama ce il tine pe acest om intr-o stare atat de vioaie.Ce il face pe el atat de popular,atat de invidiat deopotriva,dar si atat de bun la suflet?De unde atata rabdare cu mine,de unde atata incredere in mine,de unde atata bunavointa fata de mine?Ne despart 14 ani,dar se poarta cu mine de parca am fi de aceeasi varsta,iar lucrul asta ma fascineaza complet dar ma si intriga,pentru ca nu am reusit sa imi dau seama inca,ce il face sa vrea sa fim amici,ce il face sa se streseze asa de mult cu mine,ce il face sa vrea sa isi piarda timpul cu mine de absolut de fiecare data cand vin in Bucuresti.Cu ce sunt eu mai special fata de altii?I-am spus de atatea ori:"Du-te si fa-ti treburile,nu vreau sa fiu scai.Ne mai vedem si vorbim cand termini",dar el nu si nu.

Unul din cei 2 Florini pe care ii am in lista de messenger si care e din Targu Mures (ca si celalalt),spunea despre Mihnea ca:
Florinao(MS) (30.10.2008 14:26:04): il stiam de mult, super om, super caracter

Florinao(MS) (30.10.2008 14:27:00): deci, nu exagerez

Florinao(MS) (30.10.2008 14:27:08): chiar il respect, e tipul de dinamovist adevarat

Florinao(MS) (30.10.2008 14:27:20): cand il vad pe el
Florinao(MS) (30.10.2008 14:27:26): parca asa as vrea sa ma vad pe mine

Florinao(MS) (30.10.2008 14:27:28): cand voi fi mare

Florinao(MS) (30.10.2008 14:32:31): mihnea reprezinta cu adevarat tipul dinamovistului in ziua de aziSi nu e singurul care are aceeasi parere.Sa fii prieten cu un om ca Mihnea e mai mult decat un privilegiu,e ca o binecuvantare,ca un noroc chior abatut asupra ta.E incredibil cata rabdare,cat nonconformism,cata nonsalanta,cata maturitate si cat altruism zace in acest om...
Mihnea se aprinsese putin dar era in continuare acelasi om boem si pus pe glume.Pe de alta parte insa,Nicu Galerie bause de mult cat sa poata duce,astfel ca in acele momente era beat turta si nu isi mai dadea seama ce face,deranjand pe toti de langa el.La un moment dat a aruncat cu o chestie mare de metal in shawormerie infuriindu-l pe turcul care conduce terasa,dar lucrurile au ramas doar la nivel de amenintari.Mi-e sila de mosnegii astia care ajunsi la o varsta la care senilitatea incepe sa isi arate primele semne,ei nu fac altceva decat sa se imbete crita si sa o faca pe nebunii.Cand e treaz,Nicu Galerie e o dulceata de om.Cand e beat,e un penibil si mi-e mila de cei ca el.Pe masa lui Mihnea se perindeau tot felul de bauturi si licori,pe masura ce,dinamovistii din provincie,ardeleni indeosebi,ii aduceau cate un mic suvenir bahic,in special palinca.A venit si Paul din Dej si l-am recunoscut,dar,desi a stat practic langa mine pentru cateva zeci de secunde,din cauza oboselii nu am avut dorinta de a-l saluta.Mi-am cerut ulterior scuze pe messenger pentru acest lucru,explicandu-i ca nu am vrut sa dau dovada de proasta crestere,doar ca uneori reactionez destul de imprevizibil cand vine vorba de a interactiona cu alti oameni.Bine,la terasa el nu m-a recunoscut,abia ajunsi fiecare la casa lui i-am explicat ca am stat atat de aproape unul langa celalalt,fara sa facem cunostinta.In fine,cred si sper ca a inteles ca nu am vrut sa fiu rau intentionat.Se tot aglomera de persoane la masa unde stateam,astfel ca,simtind nevoia de aer,am iesit din nou din grup,preferand sa ma refugiez la margine de trotuar.Mihnea probabil a sesizat ca ceva ar putea fi in neregula cu mine si ma tot striga din 2 in 2 minute:"agemeu',hai sa stai cu noi!"
De fiecare data il refuzam politicos,spunand ca am nevoie de aer,dar,si mai hilar e ca,de fiecare data cand ma striga Mihnea,mai multe priviri curioase se indreptau asupra mea,de parca respectivele persoane nu au mai vazut 2 oameni dialogand.Fara sa exagerez,unii ma priveau cu oarece interes,altii cu ochi nu prea buni,altii parca ma stiau de undeva dar nu aveau taria sa intre in discutie cu mine.Dar au fost momente stanjenitoare pentru ca mereu simteam zeci de priviri abatandu-se asupra mea,ori de cate ori ma striga Mihnea sau de cate ori ma mai duceam pe la masa sa ii mai spun cate ceva.

In tot acest timp,in zona Lizeanu se petreceau mici incidente intre dinamovisti si stelisti,incidente care aveau sa fie date si la televizor.Printre protagonisti,"Barba" si "Moflea",2 dintre membrii marcanti ai galeriei noastre,pe care i-am recunoscut imediat.Despre "Barba"urmeaza mai acus o faza care mie mi s-a parut monumentala...
Cu 2 ore inainte de meci,deci pe la vreo 19:00,incep sa vina multi jandarmi care ne sfatuiesc sa parasim incinta si sa ne indreptam spre stadion.Cam devreme,ce-i drept,dar eu nu aveam de ce sa ma impotrivesc,asa ca o iau iar pe "Stefan cel Mare",intru pe "Barbu Vacarescu",si de acolo cobor in vale ca sa ajung la P.C.H.

Pe masura ce trecea timpul,evident si stadionul se umplea.Eu m-am oprit exact in acelasi loc unde am stat mereu:la sectorul 10 din P.C.H. (in trecut era sectorul 6),acolo unde de obicei stau brigazile NUOVA GUARDIA si Energizatii.Mihnea,din ce stiu eu,a stat langa gardul ce separa peluza de tribuna I-tai,alaturi de prietenii lui nuovaguardioti:Jock,Doru Grasu,etc.,in timp ce la intrare,langa tabela,mi s-a parut ca il zaresc pe Elyass,deci la extrema opusa.Si acum urmeaza partea cea tare:cine a stat pe centru? Spuneam intr-un articol ca P.C.H.-ul e rupt in 2 si nu are rost sa mai ascundem acest lucru,din moment ce aceasta stare de fapt se poate vedea cu ochiul liber.Mai spuneam ca d-abia astept sa merg la meci sa vad si eu pe viu care mai e situatia si m-am convins:nu numai ca multi nu sunt de acord cu noul lider al P.C.H.,adica "Barba",dar sunt probleme si in interiorul N & G,care nu pot fi spuse aici.Baietii insarcinati cu coregrafia imparteau de zor stegulete,placute si puneau pe scaune pungute cu veste albe sau rosii,dupa caz.Il vad pe Adi Blondu' si ma indrept spre dumnealui:

"-Buna seara,domnule Adi!A.G.M. din Bacau sunt."Barba" a venit cumva la meci,ca as avea cate ceva sa-i spun..."

"-Aaa,A.G.M.!Ce faci?Cum te simti?"
"-Bine,putin obosit,am venit la meci..."

"-Uite-l pe "Barba" acolo sus" (si mi-l arata cu degetul).

"-Aham,acum il vad,multumesc..."

"-Da' lasa-l acum ca nu ai treaba,e si putin nervos,ca s-a batut adineauri cu spurcatii..."

"-Bine,dar totusi,cred ca ii datorez niste scuze pentru ca v-am judecat gresit,atatpe el cat si pe dvs.cu privire la galerie..."
"-Pai eu ti-am spus ca voi astia din provincie nu prea stiti ce se intampla in galerie si va dati cu parerea degeaba"
Moment in care i-am facut semn sa se apropie cu urechea sa ii spun niste lucruri...Dupa ce ii spun,il intreb:

"-Ba mai stim si noi care e situatia de fapt,nu-i asa?"

"(derutat cateva clipe)...-O.K.Dar stii ca ceea ce vei vedea in seara asta e platit din banii nostri si ca NUOVA GUARDIA nu a contribuit cu nimic."

Adi Blondu' stie ca eu sunt cu NUOVA GUARDIA orice s-ar intampla,dar mai si stie ca eu stiu ca NUOVA GUARDIA si Mad Men nu prea se inghit,asa ca am ridicat din umeri si i-am spus ca asta e situatia si ca au tot respectul meu pentru ca au contribuit la coregrafie din banii lor.

Si a plecat sa coordoneze mai departe anumite treburi.Boxele duduiau mai tare ca niciodata de cantece dinamoviste,in timp ce Adi Lungu (zis "Martalogu'") si "Tinta",incercau fara succes sa dea ultimele instructiuni la portavoce,despre cum trebuie sa arate coregrafia la inceputul meciului.Si echipele incep sa intre pe teren...In toata nebunia declansata,nu mi-am dat seama langa cine stau,de fapt:in stanga mea se afla Adi Blondu',iar in dreapta..."Barba"!=))Practic,cu riscul de a dramatiza putin,se poate spune ca stateam printre inamici,desi am mai spus ca eu cu Adi Blondu' nu am avut de impartit nimic niciodata,el fiind doar liantul dintre mine si "Barba",el fiind doar arbitrul,desi,eu cu "Barba" nu apucasem sa vorbim macar o sutime de secunda in aceasta viata.Acum era momentul,dar l-am vazut ca era irascibil din cauza ca nu se respectau anumite aspecte ale coregrafiei asa ca am renuntat la gand.Toata ziua o traisem sub imperiul planurilor si a reconstituirilor,dar iata ca din nou,nu avea sa fie asa cum imi imaginasem.
Si spectacolul incepe sa isi arate grandoarea!"Pregatiti 'prajiturile'!",striga cineva de langa mine.Eu eram complet pierdut in peisaj asa ca nici nu mi-am mai dat seama cine spusese acele cuvinte.Si incepe numaratoarea inversa...10...9...8...7...6...5...4...3...2...1...eeeeeeee....DI-NA-MO!DI-NA-MO!DI-NA-MO!...Si "prajiturile",adica tortele,incep sa vajaie deasupra mea,zburand care incotro si lasand un fum dens.Am luat vreo 3 guri din acel fum de am zis ca acolo ma sufoc.Dar,desi pana la finalul meciului acesta avea sa fie cel mai slab derby la care am fost in materie de scandari si de numarul de decibeli produs de galerie,la nivel de coregrafie,aceasta a fost cea mai tare si cea mai reusita.

A fost al treilea DINAMO-steaua la care am fost in ultimii 2 ani,mai exact din 20 septembrie 2006.Atunci,a fost acea coregrafie cu "Cina cea de taina".In mai anul acesta,a fost coregrafia cu "DREPTATE" unde iar au fost torte dar ele au fost date in interiorul panzei care alcatuia coregrafia si nu au mai fost aruncate pe pista terenului.Acum insa,am aratat tuturor ca "INTOTDEAUNA TRAIM UNICUL DERBY LA INTENSITATE MAXIMA,INDIFERENT DE CONSECINTE!".

Asta a fost partea buna.Partea rea e ca galeria a fost jalnica atunci cand a venit vorba de cantat."Tinta",saracu',se agita,ar fi vrut mai mult,dar nu a avut cu cine.In afara de primele 5 randuri nu canta nimeni si,oricum,cantecele mureau din fasa.In afara de cateva secunde la inceput,orice scandare se stingea brusc si subit.M-a nemultumit total faptul ca spurcatii au avut multe momente cand s-au auzit,ceea ce,in mod normal,este inacceptabil.

Cand au deschis scorul in minutul 8,prin Kapetanos,galeria a inghetat.A fost nevoie de interventia lui "Tinta" ca sa ne revenim."Haideti cu totii,pumnii sus si strigati cat puteti de tareeeeee:DI-NA-MO!DI-NA-MO!DI-NA-MO!"Nu intrasem inca in panica,mai erau inca peste 80 de minute la dispozitie pentru a egala,si eventual,prelua conducerea pe tabela,dar vazand jocul nostru,incepusem sa imi pun serioase intrebari.Au mai avut si stelistii 2 bare si atunci mi-am dat seama ca nu aveam cum sa castigam aceasta partida nici daca jucam pana a doua zi dimineata.Prima repriza se incheie,stelistii sunt in avantaj.Dupa pauza,se pregatesc mici "atentii" care asteptau mai demult sa fie servite stelistilor:se pun pe garduri bannerele lui triada si desant si se incearca incendierea lor.Pompierii insa intervin fara intarziere si pun in functiune furtunurile cu apa,udandu-i pe unii din galerie...

Pe teren,in continuare era motiv de ingrijorare.Treceau minutele incredibil de repede.Eram treaz in acele momente de exact 24 de ore dar cine sa mai simta oboseala in acele momente?Minutul 50,minutul 60,minutul 70,minutul 80...Tot 0-1...Nu imi pierdusem complet speranta,dar incet-incet,disperarea dadea tarcoale,astfel ca lacrimile de ciuda si frustrare bateau la porti sa iasa la suprafata.Minutul 83,Torje paseaza de pe partea dreapta si Adrian Cristea inscrie cu capul,venind cu viteza!GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!E 1-1!!!Galeria e in delir,si eram cu totii impacati cu gandul ca asta e,nu vom castiga acest meci,dar nici nu il vom pierde.De fapt,am fi putut castiga in minutele de prelungire,dar Ogararu s-a opus unui rezultat pe care,acum sinceri sa fim,nu l-am fi meritat...

In timpul meciului s-au mai petrecut 2 intamplari care mi-au atras atentia:Adi Blondu' s-a batut cu unul de i-a spart nasul lui ala si nu stiu cum naiba ca,desi m-am ferit,mi-a patat geaca de sange,de bine ce o spalasem cu o saptamana in urma,iar,ceea ce m-a amuzat teribil e ca,in timpul meciului,"Barba" mi-a cerut un foc sa-si aprinda o tigara.In gandul meu:"de-ai stii ce vorbe ti-am mai spus pe DINAMOMANIA numai de foc nu ti-ar mai arde!":))
Am ajuns la concluzia ca viata e ca un film,in care ai parte si de episoade interesante si de episoade anoste.In care rolul tau este cand pozitiv,cand negativ.In ziua meciului,eu nu am fost decat un simplu spectator,un calator in trecere...dar care,la final de zi,aveam sa imi duc la bun sfarsit rolul de norocos si de visator pe care l-am jucat de cand ma stiu.Faptul ca multe lucruri s-au potrivit si s-au legat cap la cap in acea zi,creand mai multe lucruri cu sens,m-a facut sa imi dau seama ca,inevitabil,va urma o perioada noua si plin in viata mea,dar doar daca voi sti sa ies din cochilia inca a naivitatii si sa infrunt cu adevarat provocarile ce ni se rezerva fiecaruia dintre noi,adulti fiind...

Seara era departe de a se fi terminat.Urma ultima treime din aventura la care pornisem in urma cu mai bine de 24 de ore.Meciul,desi incheiat,nu starnise decat multumire in sufletele tuturor,toata lumea era incantata de acest egal.Nici nu e de mirare,cine ar fi indraznit sa spuna ca am fi meritat sa castigam in acea seara,ori nu ar fi fost luat in serios,ori ar fi fost catalogat ca fiind nebun...Am iesit de pe stadion si m-am grabit sa ajung la terasa sa imi iau o cafea pentru ca meciul ma drenase de vlaga si puteri.Spre deosebire de 90 % din cei care au fost la meci,eu am cantat si urlat pentru DINAMO de mi-am facut praf gatul,desi nu am ragusit,si intr-un fel e mai bine.

Asezandu-ma la o masa,astept sa imi vina cafeaua,in timp ce privesc in gol,gandindu-ma la meciul care abia trecuse.In fata la Red Dogs inca era pustiu,grosul oamenilor ori plecase acasa,ori a decis sa mearga in alta parte in oras.Eu asteptam...si ceea ce avea sa urmeze in orele urmatoare avea sa mai anime atmosfera si sa-mi faca ultima parte a sederii in Bucuresti mult mai agreabila si de neuitat...(continuarea si,totodata,ultima parte,maine)...
-------------------------------------------------------------------
~Sfarsitul partii a doua~

Niciun comentariu: