19.11.2008

Biblia dinamovistului

Ieri dimineata am avut curiozitatea sa citesc cartea lui Ioan Chilom-CATALIN HILDAN,"caine pana la moarte",pe care mi-o cumparasem la meciul cu stiaoa de pe 1 noiembrie...Nu imi propusesem decat sa citesc cateva pagini,asa de inceput,pentru ca eram obosit.Dar,pe masura ce citeam,nu m-am mai putut opri!Rezultatul a fost urmatorul:107 pagini citite in 2 ore jumate fara oprire!Am ramas uluit de povestea vietii lui Catalin Hildan si am sa va redau si eu cateva pasaje din aceasta carte,pe care ar trebui sa o aiba si sa o citeasca orice dinamovist/a care se vrea a fi fan adevarat.
Am putut vedea cum a crescut Catalin in cartierul Vitan din Bucuresti,ce nazbatii facea cand era mic,cateva amintiri amuzante din copilaria lui,cum a ajuns sa joace fotbal si mai ales cum a devenit dinamovist,cum a fost viata lui ca adolescent,prima lui iubire adevarata,povestea achizitionarii Rotweillerului sau,Red,si multe altele,dar,mai ales,povestea ultimelor 24 de ore de viata!O carte care spune totul despre mentalitatea si spiritul de invingator pe care le-a avut Catalin inca de foarte mic.Istorisirile sunt spuse din perspectiva fratelui sau,Cristi,a tatalui sau,Marin,a lui Florentin Petre si Giani Kirita,a logodnicei sale Roxana...O carte biografica de exceptie care spune totul despre cum a trait Catalin Hildan,o carte despre viata lui si dedicata exclusiv celui ce l-au iubit si respectat si care acum inca regreta ca nu se mai afla printre noi.Si acum,cateva fragmente din aceasta carte:

Capitolul II-Viata de "caine rosu"

Junioratul
----------
[...]Muncea ca un rob si,oricat de greu i-ar fi fost,nu se plangea niciodata.Devenise ca un robot pe traseul scoala-DINAMO-casa.Cu toate ca antrenamentele durau 4-5 ore zilnic,ca nu stiau niciodata cand incepeau,Chirila (antrenorul lui de la juniori-nota editorului) avand prostul obicei sa intarzie cu regularitate,si nici cand se terminau,mai ales ca in mod invariabil trebuia ca dupa terminarea acestora sa mai ramana sa-l mai astepte si pe Marin (tatal lui-nota editorului) care aproape in fiecare seara participa si la asa-numita "repriza a treia",adica berea de rigoare cu antrenorul si cu ceilalti parinti,ajungand sa se culce dupa miezul noptii,el o lua de fiecare data de la capat,cu si mai multa vointa,cu si mai multa ambitie.O data nu l-au auzit ai lui sa spuna ca-i e greu.Dimpotriva,daca ar fi incercat cineva sa-l opreasca,sa nu-l mai lase sa se duca la fotbal,nu se stie ce s-ar fi intamplat,probabil ca ar fi fugit de acasa si tot s-ar fi dus la DINAMO [...].

Red
----------
Catalin si-a insusit imediat porecla de "caine rosu",ii placea si,zicea el,i se potrivea.Asta probabil pentru ca,de copil,de cand a inceput sa alerge dupa minge,el a fost un luptator,a fost mereu un "caine" in joc.[...]

[...]Cu ceva vreme inaintea lui isi cumparase si Florentin Petre un caine,un cocker,pe care tot Catalin il botezase "Junior",dar cand s-a hotarat sa-si ia si el caine,a zis:"Frate,eu sunt dinamovist,sunt caine rosu,nu pot sa merg cu un cocker pe strada,mie imi trebuie un caine ca sa ma reprezinte pe mine,unul care sa se faca mare si rau!"[...].

Si si-a luat un Rotweiller pe care l-a botezat Red (nota editorului).

"Razboiul"
----------
[...]Dupa un meci jucat de DINAMO la Onesti,asa,din senin,Borcea l-a chemat deoparte si avrut sa-i dea niste bani,o suma destul de consistenta.Catalin insa,a refuzat.Marin Hildan,care a fost la meci,isi aminteste bine intamplarea:"Stateam pe langa vestiare si asteptam sa iasa jucatorii ca sa plecam,cand vine Borcea la mine si-mi zice suparat:"Bre,nea Hildane,ce e bre cu baiatul asta al dumitale,am vrut sa-i dau niste bani si n-a vrut sa-i ia!"[...]Dar ajunsi acasa,l-am intrebat de ce n-a luat banii.S-a uitat la mine suprins."Mai,taticule-mi-a zis-tu la serviciu la tine ai fost cinstit?M-a luat pe nepregatite cu o asemenea intrebare."Cinstit,cum altfel!",i-am raspuns."Ei bine,vezi,asa vreau sa fiu si eu.De ce sa-mi dea mie bani si celorlalti jucatori nu,era corect?"[...].

Deci daca vreodata mergeti la vreun meci de-al lui DINAMO iar DINAMO fan-shop-ul este deschis,nu ezitati sa intrati si sa va cumparati aceasta carte.Costa doar 9 lei (!!!),adica 90.000 de lei vechi,un adevarat chilipir.Veti putea,citind aceasta carte,sa va dati seama cu adevarat cum a fost cu Catalin Hildan si de ce va fi mereu,pentru noi,dinamovistii,UNICUL CAPITAN.Asa cum orice crestin,fie ca e ortodox sau catolic,ar trebui sa aiba cate o Biblie in casa,asa si orice dinamovist/a care se respecta,ar trebui sa aiba si sa citeasca macar o data in viata cartea scrisa de Ioan Chilom-CATALIN HILDAN,"caine pana la moarte",despre care se poate spune,fara riscul de a folosi cuvinte mari,ca e biblia oricarui dinamovist!...

Niciun comentariu: