16.03.2010

Mai da cineva in ziua de azi 2 bani pe...aceeasi suma?

Titlul parafrazeaza expresia "a da/a nu da 2 bani pe ceva/cineva",in general folosita pentru a descrie lipsa de valoare a unui lucru sau a unei persoane.Cand ii spui cuiva "nu dau nici 2 bani pe tine!",traducerea ar fi "esti un nimic!".Dar sa va povestesc care e treaba cu monedele din imaginile de-aici.

Mi-am facut un obicei din a merge noaptea sa-mi iau tigari de la magazinul non-stop din statie de la 18,de langa podul de la Margineni (bacauanii stiu).E o plimbare de vreo 10 minute de la mine de-acasa si inapoi,timp in care am timp sa-mi limpezesc gandurile si sa fumez si-o tigara.

Nu intotdeauna,dar periodic,gasesc sub gemuletul unde se servesc clientii 1-2-3 monede de cate 1 ban.De exemplu ieri noapte am gasit 3 monede de acest gen,azi noapte 2.Ma intreb,cine naiba mai merge cu monede de 1 ban la el?Cate kile de monede de 1 ban trebuie sa strangi ca sa poti sa iti cumperi ceva de ei si,mai ales,parca nu ti-e jena sa te duci cu un pumn de monede de 1 ban sa cumperi ceva,orice?La cat ar avea de numarat,cred ca iti da vanzatorul gratis ceea ce vrei sa cumperi,ca nu e mare paguba,mai mare ar fi efortul si risipa de timp pana ar vedea daca ai banii necesari cu atatea monede pe cap.
Eu de luat iau monedele de pe jos dintr-un singur considerent:le pun la colectia mea de monede si bancnote pe care o am inca de cand eram la gradinita.V-am mai povestit ca una din pasiunile mele este numismatica si v-am si aratat poze cu colectia mea anul trecut=>http://agmdinamo48.blogspot.com/2009/02/una-din-pasiunile-melenumismatica.html.

Inca ceva:mai nou,am vazut monede de 1 ban stantate pe verso cu 2010 ca an de fabricatie,asta insemnand ca inca se mai fac asemenea monede!Cu ce folos?Ca sa ce?Pentru cine?...

Niciun comentariu: