27.03.2010

Singurele mele 2 iubiri,fotbalistic vorbind,au fost candva...3!

Multi stiu ca sunt fan DINAMO si MILAN din anul 2000,putini stiu ca eu de fapt am fost si suporterul lui...Chievo Verona.Va vine sa credeti?Adica m-ati putea imagina simpatizand cu o echipa mica si modesta din Serie A,purtandu-i fularul sau tricoul?

Da,s-au intamplat toate astea,in ceea ce eu numesc "dragoste la prima vedere,dar trecatoare".Chievo Verona mi-a captat atentia inca de cand era in Serie B,in sezonul 2000-2001.Faptul ca isi asigurase promovarea din timp,mai ales ca urma sa promoveze in premiera in Serie A,deci pentru prima oara in istoria clubului fondat in 1929,crea multe discutii la emisiunile de sport de pe Rai Uno si Rai Due,la care ma uitam cu tata,dupa ce Acasa TV difuza la acea vreme in fiecare duminica un meci din campionatul italian.Ce vremuri!...N-am sa uit niciodata debutul fulminant al acestei micute formatii atunci,in sezonul 2001-2002!Vestea despre "tupeul" lui Chievo vizavi de toti granzii Italiei,precum MILAN,Inter,juventus,Lazio sau Roma facuse inconjurul Europei.A fost un fel de TSG Hoffenheim in Germania,acum 2 sezoane,care promovase in Bundesliga si se batea la titlu de la egal la egal cu Bayern,Hamburg etc.

Chievo n-a rezistat mult la varf,terminand sezonul pe un meritoriu loc 5,dupa ce la inceput toata lumea o credita cu prima sansa sa revina in Serie B,dar mereu am sa tin minte ca in etapa a 6-a a acelui campionat,Chievo era pe primul loc cu 4 puncte in fata lui Inter!Chiar daca era vorba doar de primele 6 etape,la acea vreme mi s-a parut fabuloasa o astfel de perfomanta.Tin minte,de asemenea,cate apropouri i-am batut mamei,care si pe-atunci era in Italia,la Milano,ca si in prezent,sa-mi cumpere un tricou si un fular cu "i giallo-blu".Nu i-am cerut sa mi le ia direct pentru ca mie nu imi place sa cer,chiar daca era vorba despre mama mea.

Nu aveam internet pe vremea aia,de fapt,inca nu aveam nici calculator,dar invatasem pe de rost numele jucatorilor,mai ales ca tata cumpara saptamanal ziarele de pariuri sportive gen Pronostic Sportiv sau Loto Prono.Ajunsesem sa-i visez si noaptea pe jucatorii preferati ca Sergio Pellissier (asta inca mai joaca si azi tot la Chievo),Federico Cossato,Simone Perrotta,Nicola Legrottaglie sau Lorenzo D'Anna cum dau gol dupa gol in portile adverse.

Si de antrenorul lui Chievo de atunci mi-a placut foarte mult.Luigi del Neri (foto mic stanga),era un mosulica simpatic,cu ochelari,care,in ciuda faptului ca atinsese apogeul carierei lui iar numele sau era raspandit prin toata Europa fotbalistica,el ramanea modest si isi mana jucatorii in lupta cu celelalte echipe cu un curaj nebun.Si ce mai jucau in acel an galben-albastrii!Fugeau de mancau pamantul,intr-un entuziasm total ce-i naucea pe adversari.Dar jucatorul meu preferat a fost de departe Oliver Bierhoff (foto mic dreapta) cu care de altfel am si tricoul.Purta numarul 21 si stiam ca mai trecuse si pe la MILAN,cealalta formatie favorita a mea din "Cizma".Germanul si-a incheiat cariera la Chievo jucand in sezonul 2002-2003,avand 27 de jocuri si marcand 7 goluri.Bierhoff si-a incheiat cariera intr-un fel senzational,inscriind,in ultima etapa,un hat-trick in partida juventus-Chievo 4-3!Pe masura ce chievotii incepeau sa devina o echipa de pluton,dupa ce,lesne de inteles,dupa acel sezon formidabil cam toata echipa fusese transferata,pasiunea mea pentru Chievo a inceput sa scada,pana cand,intr-o buna zi,s-a stins de tot.Pastrez insa cu placere acele vremuri,pe care nu le regret,pentru ca nu am de ce.Insa DINAMO si MILAN imi ajung,iar acum am maturitatea necesara pentru a nu ma mai indragosti si de alta echipa,indiferent cat de spectaculoasa ar fi ea.Chievo Verona a fost ca un flirt pasager,care s-a transformat intr-o relatie de scurta durata.Dupa "despartire",am ramas prieteni si e o bucurie ori de cate ori mai am ocazia sa aud despre ea la televizor sau sa citesc despre ea pe net...

Niciun comentariu: