12.03.2010

Cum se creeaza si cat dureaza un articol despre un meci de fotbal pe acest blog (sau lectie despre profesionalism desavarsit,arta si pasiune!)

Nu mi-au murit laudatorii si scopul acestui articol nu e nici pe departe acela de a ma ridica pe mine insumi in slavi,ca vezi,Doamne,ce mare blogger sunt eu,dimpotriva!Nu fac decat sa demonstrez unor mucosi si labari,care continua sa creada ca ceea ce fac eu aici e joaca de copii,ca un articol pe care ei il ignora sau il parcurg cu vederea in 5-10 minute,poate sa dureze ore bune pentru a fi creat,procesul de la editare si pana la postare a acestuia fiind unul de durata si trecand prin mai multe etape pana la rezultatul final,acela fiind articolul propriu-zis.

Am sa sustin intotdeauna ca nu oricine poate face ceea ce fac eu pentru ca e nevoie de mult timp,multa rabdare si multa pasiune pentru asa ceva.Ori,din blogurile pe care le vizitez eu zilnic (si sunt in numar de cateva zeci),rezulta ca marea majoritate a celor ce au impresia ca sunt bloggeri si au dorinta sa fie denumiti astfel,nu detin asemenea calitati si cerinte,intrucat,de obicei,acestia posteaza 2-3 articole pe zi,de cate maxim 15-20 de randuri (si alea pline de greseli de exprimare) sau,mai eficient si rapid,dau copy/paste la toate tampeniile de pe site-urile revistelor si ziarelor mondene.

Multi nu au idee ce implica un articol in genul celui despre care voi face referire in randurile ce urmeaza.Pe langa editarea in sine,mai contribuie si o serie de alte actiuni:cautare de date (echipele,cartonasele galbene,eventual statistici despre posesie,numarul de ocazii),cautare de imagini din timpul jocului,editarea afisului pentru meci-creatie personala,care si asta dureaza cam 10 minute,cautare si vizionare pe Youtube a rezumatului partidei...Toate astea dureaza TIMP!Si inca mult...

Concret,haideti sa va spun povestea articolului despre Manchester United-AC MILAN,scor 4-0,pe care il gasiti aici (http://agmdinamo48.blogspot.com/2010/03/manchester-united-ac-milan-champions_11.html) si care a fost scris in aceasta noapte,pentru ca ieri nu am mai avut timp,dar a fost reprogramat pentru data de ieri,11 martie,ora 3:00.Sa va spun cat a durat (cu probe),ora la care acesta a fost scris in aceasta noapte si prin ce etape a trecut acesta de la inceput si pana la sfarsit si retineti ca acest caz e valabil si pentru epilogurile tuturor celorlate meciuri pe care MILAN si DINAMO le disputa,realizandu-le prin cuvinte proprii.Printre altele,va mai spun ca pentru crearea lui,a fost nevoie sa deschid nu mai putin de 4 ferestre pe Google (ceea ce cam ingreuneaza procesul crearii articolului,pentru ca harbul meu de calculator,pe care il fortez zilnic,da semne de oboseala la astfel de "provocari"),veti vedea de ce.PASUL 1:

Evident,ca sa scriu un articol,trebuie sa ma loghez pe blog.Asta e partea cea mai usoara.In acel moment ora era cam 2:30.PASUL 2:

Pentru ca am scris acest articol despre meciul de alaltaieri abia azi-noapte,bineinteles ca mi-am mai pierdut din ideile initiale,pe care le aveam "la cald",imediat dupa meci.Asa ca,datorita faptului ca stiu foarte bine limba engleza,am intrat si pe site-ul lui Manchester United (http://www.manutd.com/) pentru caseta tehnica a meciului,pentru a citi cronica lui-pentru a prelua din idei si expresii,fiind un fan al comentariilor de fotbal pe care le fac englezii),pentru a prelua imagini pe care sa le inserez in articol.PASUL 3:

Am intrat si pe site-ul suporterilor milanisti din Romania, http://www.acmilan.ro/ ,pentru a vedea si reactiile si parerile din punctul de vedere al fanilor MILANULUI.PASUL 4:

A trebuit sa caut si rezumatul partidei pe Youtube,pentru a scrie pareri si impresii despre desfasurarea jocului si a fazelor inscrierii golurilor concomitent cu vizualizarea acestui rezumat.PASUL 5:

Odata ce am strans pozele din timpul meciului de pe site-urile lui MILAN si Manchester United,mai lipsea afisul meciului cu rezultatul si marcatorii.Am intrat pe contul meu de pe Photobucket (http://www.photobucket.com/) de unde puteti vedea imagini din timpul procesului de editare a afisului.PASUL 6:

Se fac ultimele ajustari ale afisului meciului in "paint".Asta e treaba usoara.PASUL 7:

Se trece din nou pe blog si se incepe scrierea efectiva a articolului.Aici vedeti o imagine de la ora 3:54 din aceasta noapte,ora la care cei care considera ca ce fac eu aici,dorm cu degetul in gura si isi uda perna de saliva.PASUL 8:

Dupa ce se termina de scris articolul,se trece la incarcarea de imagini si incadrarea lor in articol.O munca sinuoasa pe care cei care o fac zilnic stiu ca nu e chiar cel mai usor lucru.Uneori imaginile se incarca greu si dureaza pana se "lipesc" cu cursorul mouse-ului unde trebuie.De asemenea,trebuie calculat si estimat cum vor arata ele in cadrul articolului cand acesta va fi postat,pentru ca randurile din tabloul de bord sunt mai scurte decat cele de pe blog,astfel exista riscul ca pozele,daca nu sunt asezate cum trebuie la editarea articolului,sa arate foarte urat si sa se "bata" cap in cap dupa ce se da "publicati postare".Aici era ora 4:19.PASUL 9:

Articolul e gata.Se da "publicati postare" si acesta este "lansat" pe blog.Nu era "decat" 4:30,la "numai" 2 ore de cand s-a inceput realizarea lui.Imagini cu rezultatul final.P.S.:Si acest articol a durat 40 de minute,asta daca nu punem la socoteala print-screen-urile si incarcarea lor in articol,despre care am zis mai sus ca dureaza.Ceasul indica ora 5:14,iar de aparut,randurile astea vor apare aproape de ora 5:30 pentru ca nu am incarcat inca print-screen-urile aici.Ce fac cei care habar n-au cat dureaza un astfel de articol?Sforaie adanc si linistit,pentru ca ei nu au astfel de treburi nocturne,dar,totusi,sa nu uitam,multi dintre ei sunt la fel de "bloggeri",sau cel putin asa se mint singuri ca sunt...

Niciun comentariu: