05.01.2010

"Sa ne ridicam la cer,n-avem nevoie de pilot/Privim biserica ca pe-o organizatie de tip mafiot..."

Precizari:
  1. Ideea crearii acestui articol mi-a venit dupa ce am vazut o stire pe PRO TV acum 2 zile,plina de ipocrizie si falsitate;
  2. Totodata acest articol este scris si pentru ca maine e Boboteaza si la stiri iar vom vedea grupuri intregi de fanatici religiosi care se vor imbulzi sa ajunga primii la apa sfintita de parca ar veni sfarsitul lumii inainte sa apuce sa intre in posesia ei;
  3. Titlul este dat de un vers al melodiei "Contra cronometru" al lui Cheloo de la Parazitii,care se regaseste pe cel de-al doilea album solo al artistului,"Fabricant de gunoi";
  4. Intr-un final,retineti din articolul de mai jos ca nu sunt anti-crestinism,cat anti-demagogie,propaganda si falsa teama de Dumnezeu,inoculata cu buna-stiinta de preoti,in care oricum nu am incredere,din motive pe care le voi enumera mai jos.

P.S.:Credinta nu se calculeaza in numarul de vizite la biserica,in cat de gros este lantul cu cruciulita de la gat,in cate milioane de semne ale crucii iti faci zilnic cand treci pe langa o biserica sau in alte tampenii de genul asta.Credinta se simte si se pastreaza in inima,nimic mai mult!Daca Cel de Sus stie ca ai credinta in El in tine,e de ajuns,nu trebuie sa urli in gura mare ca esti credincios,doar ca sa te auda lumea si sa-si faca o parere buna despre tine,nu vei face decat sa pacatuiesti mai tare si,in cele din urma,sa ajungi un papagal sinistru,oparit si fara pene.Iar acum,articolul propriu-zis:

Cum spuneam,desi sunt crestin-ortodox si chiar imi place sa merg in biserica (desi nu practic acest sport prea des,explicand intr-un articol anterior de ce,sau,daca doriti,puteti afla de aici=>http://agmdinamo48.blogspot.com/2009/04/e-frumos-la-bisericadar-daca-esti.html),totodata imi plac si obiectele de cult foarte mult (icoane,cruciulite,etc) incat mi-as face o camera numai cu astfel de obiecte,nu-i suport pe preoti,nu am incredere in ei.In fond si la urma urmei,de ce i-as simpatiza?Sunt tot niste oameni si ei,de ce m-as uita la ei ca la niste ingeri coborati din cer sa ne invete pe noi pacatosii ce si cum?

Apropo,preotii ne indeamna la cumpatare si la modestie.Ai nu zau?Cum asa cand,cel putin la mine in Bacau nu cunosc preot care sa nu aiba macar o masina de lux din care coboara cu multa emfaza si aroganta atunci cand vine sa stranga cheta pe la usi.Imaginati-va cati bani au facut un perioada asta de 2 saptamani in care au venit de 3 ori pe la usile oamenilor:de ajunul Craciunului,de ajunul Anului Nou,de ajunul Bobotezei.

Iar oamenii,in special cei in varsta,ca astia sunt mai usor de prostit si de manipulat,imediat se inghesuie sa le dea bani,ca asa au invatat ei ca e bine.De cand se calculeaza credinta in bani?Preotul pentru mine in perioada asta e tot ca un fel de colindator care vine,iti zice 2 vorbe si practic asteapta sa scoti banul din buzunar.Ba,daca nu-i dai cat crede el de cuviinta,cred ca te mai si blesteama in gand.Eu nu dau drumul la preoti de vreo 10 ani,iar un motiv intemeiat pentru mine e urmatorul:pai,bine,adica eu fac curat in casa,aspir de ma ia dracul (Doamne,iarta-ma:)) sa nu fie o scama pe covor si vine preotul incaltat si murdar pe talpi de la zapada topita si amestecata cu nisip antiderapant si are pretentia sa se plimbe prin toata casa si sa-i mai dau si bani dupa ce imi face covoarele vraiste?

Iata o stire care m-a iritat la culme cand am vazut-o la PRO TV acum 2 zile:

Uitati-va si cititi cu atentie dialogul din video intre 0:35-0:45 in care preotul ii spune batranei:"Lasa-ti,nu-mi dati banii mie,aduceti-i la biserica,sa va taie chitanta!".=))Bai,ma lasi?

In privinta crestinismului de fatada,cel mai bine sintetizeaza situatia Mircea Badea,vizavi de care nu am ascuns niciodata ca sunt fan al acestuia!Realizatorul emisiunii "In gura presei" de pe Antena 3 a spus mai multe lucruri reale de-a lungul timpului,comentand cu umor dar si cu mult simt al realitatii diverse astfel de chestiuni:O ultima dilema:cum e mai bine sa fii in ziua de azi fata de Dumnezeu?Ce tip de atitudine e mai potrivit sa ai fata de biserica si religie?Una de crestin sau una de cretin?Uneori am senzatia ca nu e nici o diferenta intre una si cealalta...

Niciun comentariu: