27.01.2010

Despre ce mai discuta femeile la -20 °C

Era un vers la melodia "Necomercial" (da,aia cu "zi,pu...la la la,zi,pulalalalalalalala") a celor de la Parazitii care suna in felul urmator:"Femeileeee....n-au simtul umorului dezvoltat,in rest/La coada la buletine,doar discutii despre sex".

Versul asta mi-a venit instantaneu in minte dupa ce am auzit o scurta conversatie intre 2 femei,ambele la vreo 35-40 de ani,in timp ce ma indreptam spre bunica-mea,spre centru.Dar sa o luam cu inceputul.Ieri dimineata a fost o noua zi geroasa in Bacau,iar la 8:30 cand am iesit eu din casa temperatura era in jur de -20 de grade.Bun,de echipat m-am echipat eu corespunzator:fular (cu DINAMO,logic),geaca,pulover,1 pereche de pantaloni de trening si peste blugi,2 perechi de sosete si ma rog,cam tot tacamul.E adevarat,pe cap nu aveam decat sapca,dar asta conteaza mai putin,nu ca pana acum tot ce am descris mai sus ar fi avut vreo importanta aparte.

Eu pana la bunica-mea fac pe jos 15 minute.Iar la ora aia pe strada Energiei,una din principalele strazi din Bacau,e o aglomeratie de nedescris,atat pe strada,cat si pe trotuar.Unde mai pui ca trotuarul e al naibii de ingust,nu stiu daca are mai mult de 1,50 metri latime.

Anyway,strada Energiei,fiind lunga,puteam sa vad de la departare ca 2 femei se oprisera in mijlocul trotuarului si incurcau lumea cu palavragelile lor.Urasc la culme cand 2 sau mai multe persoane,fie tineri ori babe sau mosnegi,se opresc minute si ore in sir pe trotuar ca sa barfeasca vrute si nevrute,incomodandu-i pe altii.

Eu chiar daca mergeam repede ca sa pun sangele in miscare prin corp,incepusem sa resimt un oarecare disconfort,adevarul e ca nici nu ma impac bine cu frigul,ma racesc repede.Dar ajung aproape de capatul strazii,la rondul de la R.M.B. (bacauanii stiu),femeile erau acolo cel putin de cateva minute si mai mult ca sigur ca au mai ramas ceva timp si dupa ce am trecut de ele.

Eu n-am inteles o chestie,daca tot aveau chef de vorbit,de ce nu s-au bagat in baruletul (ce-i drept,nu tocmai select,dar mult mai calduros decat ce oferea aerul liber de afara) aflat la 5 metri de ele,eventual sa fi servit si o cafea.Mda,exact cand am trecut pe langa ele,una din ele ii zice celeilalte:"...si mi se rupsese apa,si a trebuit sa ma opereze...".Adica explica procesul prin care,in trecut,a nascut.Cred ca nu prea in trecut,mai degraba destul de recent,pentru ca respectiva avea o oarecare burtica.

Dar eu ma intreb altceva:asta e subiect de discutie la -20 de grade,la 8:40 dimineata,pe un trotuar aglomerat?Poftim?Si mai ales,cu riscul,chiar daca nu interesa pe nimeni,sa mai auda si altii?Toata scena mi s-a parut de neam prost,dar,ca sa fiu si sincer,oricum femeile nu pareau cine stie ce stilate,mai degraba niste meltence din alea mutate de curand la oras,dar care inca mai duc dorul discutiilor la portita,cu celelalte mahalagioaice din sat.

O.K.,admit,oi fi avand si eu pitici pe creier,de bag in seama toate maruntisurile astea,care in mod normal ar trebui sa ma lase indiferent,dar pur si simplu continui sa ma minunez zilnic de tot ce imi e dat sa vad si sa aud la cei din jur.Bine,vara se adauga si tot ce imi e dat sa miros,pentru ca,sa-mi fie cu iertare,unii se uita la sapun ca la aur,le e frica sa nu-l consume sa nu-i scada gramajul...

Niciun comentariu: