24.01.2010

Mirific,superb,minunat,sublim!...Aaa,si tipic!

Am revenit pe blog dupa o pauza de mai bine de 30 de ore,timp in care nu am avut net.Curios,sau poate nu,dar,daca in alte dati mi s-ar fi intamplat o asemenea chestie,si anume sa nu-mi mearga netul macar o zi,as fi intrat intr-un sevraj puternic (normal,doar calculatorul creeaza dependenta,cel putin la mine nu mai zic),sevraj ce s-ar fi manifestat printr-o stare de agitatie si nervozitate peste cote normale,dar de data asta chiar am fost foarte relaxat si nu mi-a pasat aproape deloc.

Adevarul e in felul urmator:m-am cam saturat de blog,de online,de messenger pana peste cap.A fost frumos la inceput,logic,dar dupa o vreme ti se acreste.Starea asta de lehamite e amplificata de tot ce vad pe net zilnic.Si de-aici incepe cu adevarat articolul de fata,mai precis,motivatia pentru care il scriu.

Inainte insa,ma gandesc,daca nu sa renunt la blog (desi mi-a dat prin cap si ideea asta,dar nu am s-o fac,pentru ca unii d-abia asteapta sa ies din peisaj),macar am sa raresc considerabil numarul de articole scrise lunar si orele petrecute pe blog,pentru ca nu se mai merita unele lucruri.Mi-am tocit gura,ma rog,tastele,in ultimii aproape 2 ani pe diverse teme,am atras atentia asupra multor chestii,pe care,evident,nu prea au fost luate in considerare.Pe scurt,cu foarte mici exceptii,cam tot ce am facut eu aici de aproape 2 ani a fost in van,in zadar,degeaba...Iar mie nu-mi place sa continui sa vorbesc,metaforic vorbind,in fata unei sali goale.

V-am mai spus ca nu exista nici o diferenta intre lumea blogurilor (denumita pompos "blogosfera") si lumea reala.Cine viziteaza cateva zeci de bloguri pe care le vizitez eu zilnic poate sa constate ca in online e aceeasi mahala cu lumea din afara monitorului.Aceeasi mizerie,aceleasi certuri si scandaluri,unele,bineinteles,contrafacute,regizate si prestabilite,pentru ca asta se cauta,asta se cere,asta se clickuieste,in privinta blogurilor si a site-urilor,acelasi rahat,aceleasi "vedete" care vor sa le copieze pe cele din lumea reala,false si de carton si acelea.

Ma amuz copios de vreo saptamana incoace,dar in aceeasi masura sentimentul de scarba sporeste si el,de ce mi-e dat sa citesc pe blogurile bacauane.Nu e de ajuns ca bloggerii la nivel national inventeaza tot felul de motive ca sa se certe unii cu altii,acum in Bacau,vreo cativa bloggeri destul de cunoscuti au pus-o de-o mare "rafuiala".Mama,sa vezi cata sfortare,cate argumente stupide,ce jigniri,ce acuze,ce invidie si tot tacamul.Nu le mai ajunge internetul de atata patima si dusmanie!Sa rad,sa plang?Stau pe margine si privesc spectacolul de-o gretosenie iesita din comun.

Nu vreau sa dau nume,pentru ca evident,asta le-ar mai lipsi si mai ales,asta chiar si-ar si dori cei in aflati in cauza,cat mai multa notorietate,bazata pe niste penibilitati de mi-e mie rusine.De ce unii prefera sa iasa in fata numai cu lucruri negative nu am sa inteleg niciodata,la fel de mult cum nu am sa pricep de ce tocmai astfel de lucruri sunt mai cautate si interesante pentru majoritatea.

Care e faza,mai concret:se iau vreo 4-5 bloggeri din Bacau,de diferite varste,unii adolescenti,altii oameni in toata firea cu familie si eventual copii,unii elevi,altii care lucreaza si in presa locala.Pana aici toate bune si frumoase,pana la partea in care se acuza intre ei ba ca ala e un analfabet ca nu a pus o virgula unde trebuia,ba ca ala e mic si virgin si nu merita sa aiba blog,ba ca ala e gras si infect si minte lumea cu aberatii pe blogul lui,etc,etc,etc.

Partea hilara e ca isi tot dau link-uri intre ei in toata cearta asta,sunt activi pe twitter,dau mass-uri de gen "uite ce vrea si muistul asta,mananca kkt la adresa mea" si uite asa se popularizeaza un mare nimic pana la urma.Interesant e ca fiecare dintre ei isi disputa,intr-un fel sau altul,titlul de "bloggerul numarul 1 al Bacaului",daca nu la numarul de vizitatori,atunci macar in privinta calitatii si seriozitatii articolelor lor si tot asa.Se compara,fiecare dintre ei aduc statistici,isi lauda numarul de cititori,din nou,etc,etc,etc.

Interesant e ca as putea sa ma bag foarte usor si eu in seama,nu de alta dar ma recomanda atat cele 102.000 de vizite stranse de-a lungul timpului cat si vechimea blogului,cum am spus,de aproape 2 ani,in timp ce unii care fac parte din scandal au doar cateva luni de cand si-au facut blog si deja au impresii de mari cunoscatori ai fenomenului sau deja se viseaza pe cele mai inalte culmi ale blogosferei bacauane.As putea sa intru si eu in tot acest rahat foarte simplu si subtil,dar si intr-un mod pervers la o adica:as putea foarte usor sa ma apuc sa dau comentarii pe blogurile cu pricina in care sa scriu "tu nu ai dreptate","tu ai dreptate","tu te trezesti sa scrii asta cand eu sunt mai bun ca tine dar stau in banca mea?","ce blog mizerabil ai,nu se compara cu al meu" si alte asemenea bazaconii.

Rezultatul ar fi unul scontat:inevitabil tot mi-ar creste,pentru cateva zile macar,numarul de vizitatori.Dar,in timp ce altii sunt in stare sa suga si pula pentru 100 de vizitatori in plus pentru o zi,eu am spus,reafirm si raman la urmatoarea regula:NU MA INTERESEAZA TRAFICUL PE CARE IL ARE BLOGUL ASTA!Poate sa nu intre nici moartea,nu am de pierdut nimic,iar de castigat,daca ar fi sa intre si 1.000.000 de persoane,tot nimic!

Va place lumea in care traim,nu?Una macinata de meschinarii ieftine,de banalitati si fleacuri inimaginabile,de tampenii gigantice si de o ura intre noi de nedescris.Nu mai avem loc unii de altii nu numai pe strada,mai nou,vad ca nici pe net,in lumea virtuala.Asa cum o spune si titlul,ce mai pot sa zic decat:mirific,superb,minunat,sublim!...Aaa,si tipic!

P.S.:Cred ca cele doua imagini din acest articol sunt mai mult decat sugestive pentru cei care stiu sa priceapa mesajul.Iar in privinta blogului,ramane cum am spus,in viitor o sa fie mai rarut ca-i mai dragut!Deja procesul de separatie,de racire,de indepartare dintre mine si blog a inceput si chiar nu-mi pare rau deloc.Am sa-i las pe altii sa culeaga aplauze false,aprecieri necuvenite si,posibil,chiar si premii nemeritate (ca tot se propunea recent o gala de premiere a bloggerilor bacauani),daca asta isi doresc unii cu disperare,eu prefer sa stau deoparte.

Niciun comentariu: