12.01.2010

Despre nesimtirea si/sau indiferenta la romani

Ca romanii au scapat,in marea lor majoritate,de sub control si au ramas in urma la capitolele civilizatie,educatie si bun-simt o stim cu totii,constatand asta zilnic,atunci cand iesim din casele noastre pentru o plimbare mai scurta sau mai lunga prin orasul in care locuim fiecare dintre noi.Unii sunt certati cu apa si sapunul (si vedem,dar mai ales,simtim asta atunci cand mergem in mijloacele de transport in comun),altii nu sunt dispusi sa se opreasca si sa-ti raspunda atunci cand ii intrebi cat este ceasul sau unde e strada cutare,multi isi arunca pachetul gol de tigari pe jos,chiar daca au un cos de gunoi pentru asta la numai 2 metri de ei (chiar am vazut de multe ori asemenea cazuri!).Si cate alte asemenea lucruri si situatii!...

Multora dintre noi pur si simplu nu le mai pasa ca isi aduc contributia,negativ,la curatenia orasului,gandind ca,"daca altul nu face ce trebuie,eu de ce as face?".Razvratirea asta din punct de vedere igienic,moral,uman pana la urma tot asupra noastra de rasfrange.Am intalnit unele persoane care chiar si-au propus sa fie antipatici si delasatori in raport cu ceilalti,care si-au propus sa nu le mai pese de nimeni si nimic,care si-au propus sa nui intereseze unde isi arunca gunoiul,cat de gros e stratul de noroi de pe pantofii lor sau daca deranjeaza pe altcineva in orice privinta.Astia suntem noi...

Desigur,cine a iesit in afara granitelor ar putea spune ca si in alte tari e la fel.Partial adevarat,eu am un prieten care de sarbatori a venit din Anglia si,aratandu-i gunoiul din imaginile de mai jos,din fata blocului unde locuiesc,cand la nici 50 de metri mai incolo este o ghena special amenajata pentru asa ceva,mi-a spus ca si la el,in Londra,sunt specimene care de asemenea arunca gunoiul pe unde apuca.Diferenta e ca acolo a doua zi dispare orice urma de mizerie,serviciul de salubritate facandu-si treaba cu o rigurozitate iesita din comun.Ei bine,la mine,cel putin in Bacau,dupa mai bine de 2 saptamani,gunoiul e tot acolo,asa cum veti vedea in imaginile de mai jos.Si sunt sigur ca la mine in oras nu e un caz singular,la noi in tara nici atat,asa cum am vazut in dese randuri.La fiecare margine de oras,la periferii,troienele de gunoi sunt la mare inaltime,incat nici nu iti mai dai seama daca mai creste iarba in acele locuri sau nu.Si acum,sa trecem la probele concludente care atesta ca multi semeni de-ai nostri sunt prea nesimtiti si/sau indiferenti:

Mai intai,despre nesimtire (si as zice eu chiar cretinism):

Retineti:imaginile de mai jos sunt din fata blocului meu,iar gunoiul persista in acel loc din saptamana dintre Craciun si Revelion.Unii oameni (?) continua sa isi indese gunoiul in acel cos si asa plin pana la refuz,desi,atentie!,la nici 50 de metri,daca ar mai face 2 pasi din locul cu pricina,ar putea vedea ghena de gunoi care se poate observa si din poze,in plan indepartat,intre gardul din stanga si magazinul din dreapta.Cat de rupt de lene sau fara pic de educatie sa fii sa arunci ca un idiot gunoiul intr-un loc unde deja nu mai incape,cand ai putea sa mai mergi putin si sa-l arunci unde trebuie?Pana unde se va ajunge in ritmul asta?Pana la a arunca gunoiul pur si simplu de pe geam,in gradinile din fata blocului?Pentru ca sa stiti ca exista si din astia!Acum despre indiferenta.Va vine sa credeti ca in acest loc parcheaza un vecin de-al meu zilnic,chiar daca,mai ales in aceste zile,locul practic e o mlastina si ca noroiul iti poate trece de glezna fara nici o problema?Nu conteaza ca e soare si pamantul uscat sau ploua si se formeaza balti,vecinul meu,cu care insa ma inteleg bine si il cunosc la fel de bine,mai ales ca sta pe acelasi palier cu mine,parcheaza acolo.De ce?Pentru ca nu-i pasa ca se umple de glod si ca,o buna parte din acel noroi il taraste si in scara de bloc unde locuim amandoi alaturi de alti zeci de locatari.Ultimul caz e mai degraba despre prostie,dar si despre delasare.Despre muncitorii care au venit in septembrie sa izoleze termic 4 (patru) apartamente si le-a luat 2 luni pentru asta (!) si care si-au lasat schelele inca la fata locului v-am mai povestit si aici=>http://agmdinamo48.blogspot.com/2009/11/sechele.html.Bine,daca din fata blocului le-au mutat,de data asta ei,muncitorii,le-au lasat inca de la sfarsitul lui noiembrie in spatele blocului,acestea stand si acum in fata camerelor din spate ale apartamentului meu.Ce le-o fi fost atat de greu sa le straga de tot si sa plece cu ele din moment ce nimeni de pe palierul meu nu isi mai izoleaza nimic,nu stiu!Chestia e ca din acest motiv nu am putut sa spal geamurile acestor camere cu ocazia sarbatorilor,pentru ca atunci cand s-a scurs zapada de pe acoperisul blocului sau a plouat,a picurat de pe schele tot timpul,zoindu-mi geamurile la greu,iar nici mie nu-mi convine sa fac o munca de sisif.Ce sa-i faci,Romania...Locul unde,asa cum am mai spus in atatea si atatea randuri,nimeni nu mai tine cont de nimic!...

Niciun comentariu: