09.11.2009

S(e)chele

Sunt prea multi tarani in tara asta,o stim cu totii,e o certitudine si un fapt ce nu poate fi contestat.Nu ca eu sau tu care citesti randurile astea am fi perfecti,dar sunt unii dintre noi care sunt atat de nesimtiti si care nu mai tin cont de nimic intr-atat de mult incat,in prostia lor nemarginita nu numai ca prin actiunile lor incomodeaza pe altii,dar acele actiuni nu sunt pe deplin utile nici lor.
Proverbul care spune ca e bine sa iti faci vara sanie si iarna car nu se aplica la unii dintre vecinii mei,care s-au trezit in miez de iarna ca vor sa-si izoleze in exterior apartamentul.Toata vara ce dracu' au pazit,nu stiu.Asta una la mana.Alt lucru deranjant cred pana si pentru ei,este ca,tot din cauza prostiei de care dau dovada acestia,au mai angajat si o mana de muncitori amatori prin atitudine,genul de muncitori romani delasatori care intr-o zi de lucru mai mult stau si beau bere la o barfa cu ceilalti colegi decat sa munceasca si sa-si merite banii.
Asa se face ca au trecut deja 7 saptamani de cand muncitorii astia se chinuie ca termine de izolat 4 apartamente de pe scara de bloc unde locuiesc,dintre care 2 apartamente sunt pe palierul meu.Vi se pare normal?Cat naiba dureaza sa izolezi un balcon?Ce ma irita la culme e ca nu mai scap odata de schelele astea din fata balconului meu care ma zgarie pe retina,ca sa nu mai spun ca sunt ca o veritabila invitatie pentru oricine ar dori sa se suie in balconul meu fara nici un efort prea major.Cum ar fi sa plec o zi din Bacau si sa afle nu stiu cine ca stau singur intr-un apartament cu 3 camere si deci,in ziua respectiva casa e nelocuita?Am motive sa ma tem atata vreme cat au fost cazuri cand s-au comis furturi din sectii de politie,daramite dintr-un apartament de bloc.
Despre mizeria lasata de muncitori (PET-uri de bere in gradina de sub balcon,bucati de polistiren si alte cacaturi) nici nu mai vorbesc.Si credeti ca dupa ce vor termina astia de muncit pe aici se vor gandi sa stranga gunoiul lasat de ei?Ei,as!Lasa sa-si faca natura si mediul datoria,sa acopere ele jegul creat de niste rapanosi care nu stiu sa-si faca meseria eficient,profesionist,curat si normal.
Noi,romanii,ne-am obisnuit sa ne deranjam intre noi cu tot felul de chestii si apoi stam si ne miram ca idiotii de ce in afara lucrurile merg bine iar oamenii se inteleg bine intre ei si totul e cat de cat mai trainic si mai armonios acolo.Simplu:pentru ca intr-o tara civilizata exista un mare respect intre oameni,respect ce se datoreaza si unei educatii corespunzatoare iar intr-o astfel de tara oamenii fac curat in urma lor,nu atat pentru altii,cat mai ales pentru ei insisi,pentru ca asa e normal si uman la urma urmei.Ori,noi ne-am obisnuit,metaforic vorbind,sa ne cacam in mijlocul strazii si apoi ne intrebam de unde pute si ce pute asa de tare.
Hai,mai,obositilor,ne miscam si noi mai cu talent?Ca vine frigul acus si n-o sa aveti chef de munca dupa aia (asa cum n-ati avut chef toata saptamana trecuta!),vin sarbatorile si poate vreau sa imi spal si eu din timp geamurile si sa curat balconul de tot praful si polistirenul pe care mi le-ati lasat si sincer nu mai am chef sa stau mult cu schelele voastre amplasate prin fata apartamentului meu si care imi ofera vederea si privelistea curului.
Cat despre vecinii mei,n-are rost sa imi mai fac mult sange rau.De cand m-am nascut si pana in prezent,am stat 23 de ani in scara de bloc unde locuiesc in prezent si am avut dese ocazii de a ma convinge cu cine am de-a face.Mama,si sa-i vezi cum ies ei in mijlocul strazii si inspecteaza (putina) munca facuta de lucratori la balcoanele lor,cum isi dau ei cu parerea,cum trag cu coada ochiului sa vada daca nu se uita si alti vecini la ei.Alta treaba nu au pe-acasa.Snobilor,v-ati mutat la oras acum 20-30 de ani,dar tarani veti fi toata viata!Ce s-a nascut la coada vacii,cel putin ca mod de gandire,nu va ajunge niciodata la un birou dotat cu laptop...Iar daca va ajunge,se va vedea evident ca nu e locul lui acolo...

Niciun comentariu: