07.11.2009

Sunt in sevraj...

Da,e adevarat ce se spune:primele 24 de ore fara tigara sunt intr-adevar cele mai grele si par cele mai lungi,atunci cand vrei sa te lasi de fumat!Zilele astea am trait pe pielea mea acest lucru,iar acum sunt intr-o acuta stare de sevraj nicotinic.

In prezent am 3 zile de cand nu mai fumez.Pentru mine e o realizare uriasa deoarece,in 10 ani si 3 luni de cand sunt fumator inrait nu-mi amintesc sa fi avut prea multe zile in care sa nu fi pus gura pe-o tigara,daramite 3 zile la rand!

Am ajuns la 3 zile fara tutun nu fara sacrificii majore,cred eu.In primul rand,a trebuit sa stau izolat in casa si sa nu dau curs tentatiei de a iesi afara in fata blocului sau in oras unde e evident ca toti pe care ii cunosc si pe care i-as vedea sunt fumatori.Apoi,am fost agitat si irascibil toata ziua,aveam chef sa distrug ceva,sa sparg ceva,sa mai iau la cearta cu cineva,orice,numai sa ma descarc de o tensiune majora acumulata la nivel cerebral.Primele 24 de ore au fost cele mai grele pentru ca simteam ca innebunesc,nu ma puteam concentra la nimic.Asta a fost miercuri.

Si joi a fost greu pentru ca fumez multe tigari in timpul meciurilor de fotbal.Si la cat de inexistenta a fost DINAMO in meciul cu Galatasaray as fi dat foarte repede pe gat juma' de pachet de tigari in 90 de minute de nervi.Am vrut sa cobor inainte de meci la chioscul de vizavi sa-mi cumpar tigari,dar m-am stapanit.La pauza,cand am vazut ca e clara treaba,am mai avut un impuls,dar,mai mult sictirit de jocul alor mei,am ramas tintuit in pat,fara nici un chef.Ma mir cum de-am rezistat sa vad si repriza a doua.

Ieri,adica vineri,a fost ceva mai bine,in sensul ca m-am gandit chiar foarte putin la nevoia si dorinta de a fuma.Nu prea am stat mult sa ma gandesc pe toata durata zilei cum ar fi sa fumez o tigara in draci,sa o termin din 5-6 fumuri mari de tot.Asta inseamna ca,pe timp ce trece,dependenta de nicotina scade treptat dar sigur.E adevarat ca va mai dura ceva timp pana sa dispara de tot,dar tot e un inceput.

Eu nu spun ca gata,m-am lasat de fumat definitiv!Nu risc inca un asemenea pronostic,nu vreau sa ma hazardez intr-o asemenea decizie pe care cel mai probabil n-as putea sa o tin la momentul actual.Spun doar ca e un prim pas spre normalitate.

Nu spun ca nu o sa mai fumez deloc si niciodata.Fiind sambata,daca voi merge diseara in oras probabil nu o voi face fara sa am un pachet de tigari in buzunar.Sunt constient ca nu ma pot lasa dintr-o data de tigari.De altfel,din ce am inteles,nici nu e recomandat sa spui "stop" dintr-o data,ci treptat,gradual.

Si scriind randurile astea,chiar nu le-am scris pentru altcineva in afara de mine,nu astept si nu vreau incurajari sau felicitari din partea nimanui.Randurile de fata nu vor sa reprezinte decat lupta cu mine insumi in perioada asta,in care rationalul si normalul din mine se ia serios la tranta cu ispita si viciul periculos pe care l-am practicat un deceniu intreg.E o lupta intre bine si rau care se duce in interiorul meu (mai ales la nivel psihic,ca acolo e cheia vindecarii de dependenta fata de nicotina),care stiu ca se va solda intr-un final cu victoria binelui,marea intrebare este cat de devreme sau de tarziu se va intampla lucrul asta?...

Apropo de sevrajul nicotinic,am descoperit un articol interesant pe tema asta aici=>http://medic.pulsmedia.ro/article--x-Dosar-Sevrajul_nicotinic--3193.html.Iar simptomele pe care le-am avut sunt,asa cum reiese din articol,de coloratura psihica (doar am spus ca la nivelul asta e batalia cea mai mare),adica am simtit o nevoie acuta de a fuma,am avut stari de nervozitate,iritabilitate si am trecut prin stari de frustrare si furie.Simptome de natura biologica inca nu am avut,presupun ca ar trebui sa treaca o perioada mai indelungata fara tigara,ca sa resimt schimbari din acest punct de vedere...

Niciun comentariu: