23.12.2009

Prea multe s-au schimbat intr-un timp atat de scurt...

...atat de multe incat am mici probleme de adaptare psihica numai cand ma gandesc la treburile astea.De pilda,ca fapt divers,chiar daca asta nu o sa intereseze pe nimeni,am sa vorbesc acum despre o constatare in ceea ce priveste tigarile si copiii de pana in 15 ani care se apuca de fumat.

Ca acum toti soarecii se apuca de fumat de pe la 12-13 ani sau chiar mai devreme nu ar constitui o surpriza si o noutate.Eu insumi,precum si cei de varsta mea din cartier de la mine tot cam pe-atunci am inceput sa o facem pe teribilistii acum un deceniu.Exista insa o diferenta colosala intre atunci si acum si anume:

Daca noi,pustanii de 12-13-14 ani ne simteam mandri si bagati in seama cand ii serveam pe astia mai mari,de 18 ani cu tigari,si nici nu concepeam sa mergem la acestia sa le cerem o tigara cand nu aveam,in primul rand din orgoliu si apoi de teama sa nu primim si una peste ochi,in ziua de azi,astia micii se asalteaza pe noi cu rugamintea de a le da si lor o tigara.
Mai e o chestiune care doare cand stau si ma gandesc la ea:noi acum 10 ani avea bani si ne puteam permite sa ne cumparam zilnic cate 1-2 pachete de tigari pe zi pentru ca viata nu era asa scumpa.Ma uit insa la chisatii astia care n-au 50 de bani sa-si cumpere o tigara la bucata,sau daca au cateva sute de mii de lei vechi isi cumpara toate cacaturile sau mai stiu eu ce...Trist!Ma gandesc peste 10 ani cum va fi,daca acum e asa cum e...Un lucru e cert si in acel lucru cred cu inversunare:ce vremuri am prins noi,cei nascuti inainte de '90,nu se vor mai repeta niciodata!Pentru ca noi nu ne-am nascut cu calculator,console PlayStation si telefoane mobile de ultima generatie,dar am avut o copilarie de vis,suntem si mai inteligenti si stim sa ne descurcam si mai bine in viata.Vai si-amar de actuala generatie de adolescenti...

Niciun comentariu: