15.12.2009

Cum inveti din greseli (sau despre experienta-pentru mine foarte traumatizanta-de a nu fi avut calculator pentru 2 zile)

De ieri am revenit printre cei vii si dotati cu calculator,dupa ce 3 zile consecutive am ramas fara acesta,din cauza hard-disk-ului.Cei care intra zilnic pe blog isi aduc aminte ca pentru mine primele probleme au aparut inca de miercurea trecuta,cand am spus ca ceva se intampla cu calculatorul meu,dand atunci vina pe firma de net.Ulterior,s-a dovedit ca problema era de la mine,desi nu imi puteam explica anumite lucruri si paradoxuri.

Joi si vineri i-am tot deschis unitatea centrala,l-am curatat de praf,in speranta ca poate ii imbunatatesc performantele in materie de functionare.A fost ceva temporar si de foarte scurta durata.Practic vineri,in afara de messenger nu puteam sa utilizez calculatorul pentru alte operatiuni.

De exemplu,daca vroiam sa salvez o imagine de pe net sau sa editez o alta in paint,se tot bloca si caraia ca naiba.M-am uitat la starea hard-disk-ului,era functional 100%,temperatura lui 35 de grade.Tot nu vedeam unde e chichita.

Sambata la pranz,inevitabilul s-a produs:calculatorul a cedat si nu s-a mai aprins.Am inghetat de spaima pentru moment,de teama sa nu fie ceva ce nu se poate repara iar eu sa raman fara calculator de sarbatori si in perioada asta in general in care oricum am peste 100 de articole de scris in urmatoarele 3 saptamani.

Am zis ca gata,am pus-o,pe romaneste.Asta-mi mai lipsea,ca in rest le aveam pe toate si le patisem pe toate.Ma intrebam de ce dracu' se ivesc probleme din astea numai in decembrie.Anul trecut,pe 15 decembrie mi se stricase monoturl LCD.Bine,l-am inlocuit cu unul de tip televizor,stiti voi,monitor din ala patratos,o hardughie mare si patrata.Nu mai departe de 21 decembrie,adica peste 6 zile,si ala si-a dat obstescul sfarsit.

Bine,atunci nu eram dependent de calculator ca acum.Sunt obsedat de calculator,recunosc fara nici o problema,nu am de ce sa ma ascund sau sa mi se para ciudat.Poti sa-mi iei orice,telefon,televizor,nu stiu,orice,numai nu-mi lua calculatorul,pentru ca poti la fel de bine sa ma omori,nu e nici o diferenta!

Nu pot trai fara calculator!Oricat de stupid ar parea pentru unii,pentru mine calculatorul ma ajuta sa pastrez contactul cu realitatea.De pe site-uri ma informez si pe site-uri ma uit daca vreau sa vad ceva cu adevarat util.Televizorul nu ma mai satisface din acest punct de vedere de foarte mult timp,recunoasteti si voi ca acum la tv sunt numai porcarii de emisiuni si filme si ar fi o pierdere de timp sa va petreceti mult timp in fata lui.

Plus ca prin intermediul calculatorului,daca acesta este dotat cu internet,poti sa dialoghezi cu lumea.Eu,fara calculator,timp de 2 zile am fost mut,am simtit ca turbez de nervi si furie.Cu cine naiba sa vorbesc?Afara nu iese nimeni iar la telefon nici nu am multi centi,nici nu prea imi place sa vorbesc la el,nici altora nu le place sa raspunda la el.Locuind singur intr-un apartament cu 3 camere cu cine sa vorbesc?Cu peretii?

Revin,am simtit ca-mi pierd mintile.La propriu!Imi venea sa sparg tot prin casa,sa trantesc,sa crap,sa sparg,sa lovesc,sa rup orice imi iesea in cale si vedeam inaintea ochilor.Am facut si ceva box cu peretii,de asta am pumnii cam umflati acum.Am trecut prin niste stari emotionale si prin minte mi-au strabatut niste ganduri ca nu vreau sa vi le spun,v-as speria sau in orice caz as risca sa va faceti o parere naspa despre mine.Hai doar sa spunem ca au fost 2 dintre cele mai tampite zile ale mele din viata mea.Nici macar nu am mancat in astea 2 zile de nervi si suparare.

Ma gandeam tot timpul,in timp ce ma tot foiam in pat pentru ca nu puteam sa dorm,nu aveam stare,stateam si ma gandeam:"fara blog,fara messenger,fara Youtube,fara site-urile pe care le vizitez zilnic...deci,cam fara viata".In stadiul in care eram,puteai la fel de bine sa ma trimiti undeva in pustiu,prin vreo padure parasita,nu ar fi fost nici o diferenta.

Mda...deci sambata nu am avut pc.Ce era de facut?Frati-miu e un geniu in calculatoare,antipatcul naibii,dar,neplacandu-mi sa vorbesc cu el,cum sa fac,sa dreg sa auda si el de problema pe care o am si sa ma ajute fara sa apelez eu la el.Foarte simplu,e vorba de stiinta si de un numar de actorie de calitate.Duminica dimineata,pe un frig destul de patrunzator,am fost pana in centru la bunica-mea si printre altele,am afisat pe chip o mina de om trist si plictisit de viata (bine,aici nu a trebuit sa ma prefac prea mult pentru ca eu chiar ma simteam asa).

Bine,nici babaciunea nu e proasta.Stie ca de-obicei cand sunt asa treaba asta trebuie sa implice ceva.I-am spus asa si pe dincolo,neuitand sa ma precipit pe masura ce inaintam in povestire.A zis ca o sa vorbeasca cu Ionut,frati-miu adica,sa ma rezolve.Frati-miu a trecut dupa-amiaza pe la mine si l-am lasat pe el sa-mi bata in usa si sa ma intrebe ce are calculatorul,eu la el nu ma duceam,chit ca eram tot mai distrus fara pc.

L-a deschis,a umblat el pe-acolo si a dat verdictul nemilos:hard-disk-ul futut (pardon,in incapacitate de a mai functiona eficient si la cote normale).Starea acestuia:21% inca intreg.Frati-miu,care a reparat zeci si sute de calculatoare la viata lui,a zis ca e o minune ca inca mai mergea pc-ul in ultimele zile cu un astfel de hard-disc ciuruit.Acum a venit insa vestea destul de naspa:nu se mai putea salva absolut nimic de pe el,degeaba a incercat toate metodele posibile.Pai,daca nici Windows-ul nu mai vroia sa il accepte...

Adevarul e ca hard-disk-ul si-a facut treaba,daca e sa ma intrebati pe mine.Functiona de 870 de zile,adica de 2 ani si aproape 5 luni.Pai la cat l-am forjat in timpul asta,mama,mama...Cate nopti pierdute pe blog,cate zile intregi,uneori cate 2 saptamani la rand,fara sa ii dau un restart,fara sa-l las sa se odihneasca macar o ora...

Asadar,trebuia un hard-disk nou.Trebuia sa o iau de la zero absolut.Am pierdut vreo 3.000 de imagini si poze,cam asta ar fi pierderea cea mai mare.In rest,nu aveam nimic pretios salvat in calculator.Dar,pentru ca sunt evident un baiat inteligent,chiar daca va dura o perioada,pot sa recuperez in proportie de 90% acele aproximativ 3.000 de poze si imagini.Pai eu de ce am 335 de poze pe hi5-ul meu si alte cateva mii incarcate pe blog de-a lungul timpului?Blogul in momentul de fata e ca o biblioteca de imagini pentru mine.

Frati-miu s-a chinuit ieri vreo 4 ore sa refaca vechiul hard-disk prin nu stiu ce programe de vindecare a nu stiu caror sectoare si mortii ma-sii,ca nu le am cu asa ceva,practic ieri dupa-amiaza inca nu se pusese problema daca va trebui 100% sa se cumpere alt hard-disk.Plus ca mai era o problema:avand in vedere ca in noaptea asta frati-miu a plecat in Italia cel putin pana la vara,ieri nu prea avea timp sa treaca iar pe la mine si alte asemenea,avand nevoie de somn si timp pentru a-si face bagajele,mai ales ca frati-miu e un lent si un incet de te ia toti nervii.Deci totul trebuia facut cu graba si oarecum contracronometru.

Uite ca statusem si duminica fara pc,o zi in care aveam nevoie de el pentru articolele de pe blog,pe care o parte deja am inceput sa le recuperez.Ieri dupa-amiaza a venit si linistea mult dorita.Frati-miu a cumparat un hard-disk nou si mi-a reparat calculatorul astfel ca acum merge perfect!Totul functioneaza atat de lin si rapid de parca aluneca,ceea ce e al nabii de multumitor.

Mi-a trebuit cateva minute sa ma dezmeticesc atunci cand m-am reasezat la el,aveam un desktop nou,din Windows,ma simteam exact ca in prima zi cand mi-am pus net,a trebuit sa iau din nou messenger de pe Google.Am luat-o de la zero.De ieri dupa-amiaza si pana acum cred ca m-am miscat destul de repede in cateva lucruri,pe desktop troneaza din nou stema lui DINAMO,iar pe blog s-au scris 10 articole,asta in vreo 12 ore de cand am din nou calculator.

Nici nu vreau sa imi imaginez ce sarbatori as fi avut daca n-ar mai fi apucat frati-miu sa-l repare si daca ar fi trebuit sa plece Italia saptamana trecuta,de exemplu.Au fost momente cand am inteles ce ii indeamna pe sinucigasi sa isi ia zilele:dispararea,descumpanirea,renuntarea la un ceva anume care da sens vietii lor.Ei bine,asta e calculatorul pentru mine,o parte foarte insemnata din viata mea,din rutina cotidiana,de care nu sunt inca pregatit sa ma despart.

Sunt constient ca nu am sa stau toata viata cu calculator si cel mai probabil nici nu o sa ma apuce batranetile cu el,dar in nici un caz nu ma gandesc sa ma despart de el cel putin pentru inca 1-2 ani.Si se spune ca din greseli inveti!NIMIC MAI ADEVARAT!Gata,am incheiat-o cu lasatul calculatorului deschis zile in sir.Cand am tras un pui de somn acum cateva ore intre 23:00 si 1:00,l-am inchis si acelasi lucru o sa-l fac si cand ma pun din nou in pat pe la vreo 8:00 dimineata.Nu vreau sa risc sa il stric din nou,pentru ca de data asta CHIAR NU ARE CINE SA MI-L MAI REPARE!!!

Si sa stau cel putin pana in vara fara calculator mi se pare sinucidere curata,in conditiile in care am atatea de facut pe net in anul ce urmeaza,ca sa nu mai spun ca de la 1 ianuarie imi lansez si celalalt blog al meu.Iar in incheiere,metaforic vorbind,pentru mine anul asta Mos Craciun a venit mai devreme.Mi-a redat zambetul pe buze,fericirea in inima,bucuria in suflet.Nu are barba,nu e batran.Da,e gras,are vreo 100 de kile,nu conduce o sanie trasa de reni ci un Fiat Punto,se numeste Ionut,si oricat de antipatic cu spume,jegos cu draci,nemernic peste masura mi s-ar parea a fi,e fratele meu si,datorita lui,la ora asta nu sunt nici la puscarie,nici in vreun sicriu,insemnand ca inca am,multumita lui frati-miu,o stare psihica perfect normala si ca voi avea,daca nu sarbatori fericite,atunci cu siguranta nici urate nu vor fi...

Niciun comentariu: