29.03.2009

Atunci cand 12,5%>87,5%

Mereu am avut o afinitate,admiratie,si am dezvoltat un sentiment adanc de respect fata de poporul sarb!Cine va da un search pe Wikipedia la istoria lor va intelege probabil si de ce...Aceasta natie a fost una dintre cele mai greu incercate de catre istorie,cu toate astea au infruntat orice greutate cu stoicism,ambitie si patriotism,mergand mai departe.

Nu stiu daca noi,romanii,am fi razbit daca am fi trecut prin cate au trecut ei.Sarbii sunt,pentru cine nu cunoaste sau pentru cine nu a dat importanta vreodata,vecinii nostrii cei mai buni.E de la sine inteles acest lucru!Cu ungurii stie oricine cat de mult ne "iubim" reciproc,bulgarii sunt niste antipatici,cu ucrainenii nu ne avem bine,mai ales dupa ultimele evenimente privind delimitarea platoului maritim si litigiul asupra insulei Serpilor, iar cu moldovenii...ma tem ca au fost rusificati prea tare pentru a ne mai uni vreodata cu ei.Si in contextul actual,nici nu stiu daca unirea cu Republica Moldova ar fi cine stie ce beneficiu.Doar asa,de dragul istoriei?Suntem noi si asa destul de amarati,nu cred ca mai avem nevoie de inca vreo 4.500.000 de oameni care sa ne ingreuneze situatia.

Revenind,sarbii au fost intotdeauna ca si fratii nostri,pacat ca noi am fost curve si i-am tradat in 1999,cand le-am permis americanilor (nu inainte de a-i pupa in cur ca de fiecare data) sa bombardeze tara vecina de pe teritoriul nostru,in razboiul din Iugoslavia de acum exact un deceniu.

Sarbii au format un popor maret,dar istoria i-a pedepsit crunt pentru felul lor unic de a-si apara idealurile si conationalii.Marea Iugoslavie a fost,ca intindere,cu putin mai mare decat Romania,si avea o populatie de asemenea,cu putin mai numeroasa ca a noastra.Astazi,a mai ramas din acel stat doar aproximativ o treime,iar populatia s-a injumatatit.E ca si cum Romaniei i s-ar fi luat Muntenia si Transilvania!Oare noi am mai fi supravietuit ca popor?Uite ca ei au reusit!

Nu am fost niciodata in Serbia,desi mi-as dori enorm sa ajung intr-o zi acolo.Sunt convins ca e o tara mult mai civilizata ca a noastra,desi bineinteles ca au si ei lipsuri din toate punctele de vedere.Dar reprezinta o tara mult mai autohtona si mai pura ca a noastra,pentru ca ei nu s-au americanizat cum am facut-o noi.Ei si-au pastrat in mare parte valorile,cultura,traditiile,simbolurile nationale,noi le-am aruncat la gunoi,dupa ce le-am calcat bine in picioare inainte.

Nu mi-e rusine cu Romania,cu locurile si peisajele ei,cu istoria ei,ci mi-e rusine cu majoritatea conationalilor mei,care au facut de ras aceasta tara atat intre granitele proprii cat si in afara lor.

Multa lume nu stie,dar eu sunt o optime sarb.Adica 12,5% din sangele care imi curge prin vene este sarbesc,datorita strabunicului din partea mamei care a fost sarb 100%.Imi place sa cred ca acest lucru,m-a facut inevitabil sa imprumut fie si doar putin din mentalitatea si spiritul sarbilor.

Partida de aseara a culminat cu sentimentul de a tine cu cei mai buni,chiar daca aceia nu am fost noi,romanii!Si asta pentru ca niciodata nu am sa apreciez un fals,un lucru mediocru,in dauna unei alternative mult mai marete,consistente si mai veridice.

Decat sa fiu un simplu si penibil roman,si decat sa incep sa tip in gura mare ca sunt roman,prefer sa fiu orice altceva,dar sa fiu orice altceva din suflet.Nu stiu daca noi,ca popor,ne vom mai face bine vreodata,si nu din cauza ca ar putea fi mai multi care ar putea gandi ca mine.Problema nu e la mine si nu o reprezint eu nici pe departe.Daca vreti sa vedeti punctele nevralgice care au dus tara asta la marginea prapastiei e foarte usor sa va uitati in jurul vostru pe strada,sa dati drumul la televizor,sa cititi un ziar care se vrea a fi "monden" si de "can-can".

Si indiferent ce ar mai putea rezerva istoria si destinul sarbilor,in ciuda oricarei strofocari din partea altor tari,cel putin intr-o singura privinta,lucrurile raman extrem de clare:
Asta ca sa nu avem discutii,da?

Niciun comentariu: