20.03.2009

Asta ne-ar mai lipsi acum!

V-ati intrebat vreodata,cu criza asta economica,care ar putea fi cel mai rau lucru care ni s-ar putea intampla noua,romanilor,acum?Sigur,unii dintre voi s-ar putea gandi la cuvantul "razboi" dar eu ma refer la ceva mult ma plauzibil,mai probabil,si mai imprevizibil de atat,pentru ca in perioada asta,cel putin in Europa,nu mai are nimeni chef si nici motiv sa inceapa un razboi,pentru ca si-asa,nu sunt bani pentru oamenii de rand,daramite sa mai cheltuiesti si zeci de miliarde de euro pentru un astfel de conflict.

Nu,va spun eu,realistic vorbnd,cel mai rau lucru care ni s-ar putea intampla si care ar putea cade pe capul nostru e un cutremur,dar unul mare,de vreo 7,5 grade Richter.Va dati seama?Nu sunt unii si asa de nevoiasi,dar la un astfel de seism,blocuri subrede ar cadea,sau,in cel mai bun caz,am suferi pagube destul de majore prin casele noastre.Electrocasnice cazute,lucruri de valoare sparte,eventual pereti crapati...Iar replicile ce ar urma ar putea afecta si mai mult structura de rezistenta a cladirilor ramase inca in picioare...

De unde mi-a venit ideea unui astfel de articol?Intamplator,butonand aseara pe la tv,am dat si zabovit vreo 5 minute pe OTV,unde un mosneag expert in seismologie ne tot anunta ca vine cutremurul cel mare.Stiti voi,vesnica psihoza cand vine vorba de un astfel de subiect.

Am cautat insa pe net si totusi,nu vreau sa sperii pe nimeni,dar vazand statistica ulimului secol,se poate spune ca un cutremur de mare magnitudine poate lovi oricand in perioada asta.Mai ales ca,asa cum au spus si cei care se pricep la astfel de lucruri,au spus ca inca suntem norocosi ca am fost ocoliti atata timp.Pai sa vedem,in ultimii 100 de ani au fost urmatoarele seisme majore:
  • 6 octombrie 1908-7,1 grade;
  • 10 noiembrie 1940-7,7 grade;
  • 4 martie 1977-7,4 grade;
  • 31 august 1986-7,1 grade (atunci aveam doar 17 zile de cand ma nascusem!);
  • 30 mai 1990-6,9 grade.

Au trecut aproape 20 de ani de la ultimul cutremur care s-a apropiat de 7 grade.Iar cel mai recent seism important pe care la-m resimtit cu totii a avut loc pe 27 octombrie 2004,la ora 20:34 si care a avut 6 grade pe scara Richter.Tin minte ca in noaptea aceea a fost si eclipsa partiala de Luna si ca am fost trezit de cutremur iar cand am vazut cum se misca toate prin casa mai ca nu am facut pe mine de spaima:)).Apropo,mai tineti minte cum s-a resimtit cutremurul de acum 4 ani si jumatate la televizor,la cei care aveau emisiune in direct la acea ora?Pai sa vedem:

Niciun comentariu: