28.04.2010

Mi-am luat teapa o data-am trecut cu vederea,mi-am luat teapa a doua oara-am strans din dinti si am lasat de la mine,a treia oara insa...

...nu se va mai repeta si le garantez celor care vor incerca sa beneficieze pe viitor de bunavointa mea nemarginita,de altruismul meu necontenit si de ajutorul meu neconditionat ca isi vor lua o mare muie,chiar daca nu ei vor fi vinovati cu ceva,pur si simplu experientele anterioare vor fi cele care ma vor determina sa fiu si eu cel caruia nu ii pasa de nimeni si nimic.

Oamenii nu se diferentiaza de animale decat prin ratiune si gandire logica (desi multi nu gandesc nici cat un rahat stafidit pe asfalt).Instinctiv insa,cand vine vorba de a gasi o modalitate de a se scoate din ceva,de a iesi in fata cu ceva,de a avansa in societate indiferent in ce domeniu,oamenii nu se dau in laturi de la nimic,si apeleaza la orice mijloc posibil care sa le inlesneasca indeplinirea telurilor propuse.Pana aici nimic anormal,asta doar daca nu luam in considerare caracterul indoielnic si lipsa de scrupule,care ii determina sa "calce chiar si peste cadavre" daca e nevoie.Da-le naibii de recunostinta,integritate,constiinta,demnitate,omenie...Ce "e" alea?

Au trecut 6 saptamani de la meciul dintre DINAMO si steaua (17 martie) si am avut astfel timp suficient sa trag niste concluzii cu privire la felul cum ti se raspunde atunci cand esti prea om si vrei sa ajuti,fara sa ceri nimic in schimb decat bun simt.In saptamana 10-17 martie am primit pe messenger 57 de id-uri de messenger,bineinteles,aproape toate de la suporteri dinamovisti,incat nici nu mi-am dat seama de cand si pana incotro am cu putin peste 100 de contacte in lista,din moment ce,de vreo 2 ani incoace,asa cum am demonstrat-o si in trecut prin print-screen-uri in diferite momente ale anului trecut,ca nu obisnuiesc sa tin mai mult de 40-45 depersoane in lista.

Stiu precis ca am primit 57 de id-uri in acea saptamana pentru ca din iunie 2008 si pana in prezent imi notez pe un caiet toate cererile de adaugare,in scop statistic,nimic mai mult.Ca o precizare,intr-o luna obisnuita,primesc in jur de 40 de cereri noi,dintre care in medie vreo 35 sunt respinse din start,iar alte 3-4 sunt sterse si ele in prima saptamana,cand vad ca nu am ce vorbi cu respectivii.

Pana aici e irelevant ce am spus,dar de-acum incepe distractia.Cum spuneam,am primit multe id-uri in acea perioada,bineinteles de la dinamovisti din provincie,cel putin 50 dintre ele.In acea saptamana nu prea am avut chef sa stau online,pentru ca stiam ca voi fi asaltat cu tot felul de intrebari,gen cat e biletul si cum fac rost de el si de la cine,cum va fi coregrafia (cum naiba sa ma intrebi asa ceva?),la ce orava fi Mihnea la terasa,etc.

Prieteni,a fost disperare pura la unii zilele alea!Desi stateam pe invizibil,multi nu se sinchiseau sa ma "omoare" cu buzz-urile,sau,sa imi scrie desi inca nu le dadusem accept (de obicei doar noaptea dau accept si nu imediat,pentru ca nu am chef sa incep,cum se intampla de cele mai multe ori,sa fac cunostinta,sa spun de unde sunt si cati ani am,bla-bla-bla...).Daca mai adaug ca am primit si multe mail-uri si apeluri telefonice de la numere noi sau mesaje (asa imi trebuie daca m-a mancat in c*r sa-mi afisez numarul de telefon pe blog/hi5,dar nu credeam ca o sa ma sune toti ciumpalacii),atunci poate va dati seama cu ce am avut de-a face atunci...

Am primit mesaje pe telefon de gen "frate,suntem 2 dinamovisti din Galati,ajuta-ne sa facem rost de bilete.Da-ne un numar de telefon al vreunui lider din galerie sa vorbim cu el pentru rezervari",sau mail-uri precum "venim 4 persoane din Severin,dar nu avem bilete.Ne poti ajuta sa vorbim cu cineva din galerie sa ne opreasca si noua?".Astea sunt doar 2 din zecile de exemple pe care le-as putea da.

Nu vreau sa ma laud,dar,marinimos din fire si dornic,cu precadere,sa-i ajut pe cei din provincie (pentru ca si eu tot din provincie sunt) sa faca rost de cat mai multe bilete si astfel sa fie cat mai multi pe stadion in detrimentul samantarilor din Bucuresti (asta pentru ca un suporter din provincie care vine de la sute de kilometri distanta nu va manca niciodata seminte plictisit in timpul unei meci,mai ales daca e un derby,ci va veni sa sustina echipa din toti plamanii lui),am inceput sa impart numere de telefon in stanga si in dreapta.Ia-l pe-al lui Mihnea,tu suna-l pe Elyass,vezi ca i-am spus lui dom' profesor ca ajungi la ora cutare in fata la terasa,etc,etc,etc.

A trecut meciul si...cu ce m-am ales?Nu ca vroiam sa ma aleg cu ceva anume,pentru ca nu sunt materialist si nu am nevoie de nimic de la nimeni,doar ca in ultima luna si jumatate care a trecut de-atunci,mi-am dat seama,cu probe,ca am fost bun cu tot felul de zdrente umane.Si sa va spun de ce:daca in zilele alea de martie majoritatea dintre celor care erau disperati stateau toata ziua pe messenger,fara sa fie "busy" sau "idle",imi dadeau buzz-uri la greu desi eu nu eram online si cand intram pe messenger gaseam foarte multe mesaje offline de genul "frate,cand intri sa-mi dai un buzz ca vreau sa te intreb ceva urgent!",dupa ce a trecut partida nu i-am mai vazut pe aproape nici unul stand nonstop pe messenger (nu ca le-as recomanda sa stea,din contra,messengerul tampeste!),sau,daca intra,sunt busy,cine deranjeaza are ignore si alte kkturi din astea.De un "salut!" din partea lor nici nu se pune problema,iar de salutat eu nici atat nu am cum sa initiez o discutie,pentru ca in 90% din conversatiile pe care le port pe messenger,ceilalti sunt cei care deschid un dialog cu mine.Rareori eu sunt cel care incepe o conversatie si asta numai cu cei pe care ii cunosc personal,din cartier,nu cu altcineva din alte orase.

A mai intrat cineva dintre aia in discutie cu mine ca sa incerce sa legam o prietenie sau macar sa vorbim asa,la trecerea timpului?Doar cativa,pe care i-as numara pe degetele unei singure maini.Concluzia:esti bun,util si folositor numai cand e nevoie de tine,dupa care poti fi aruncat la cos foarte usor.Eventual pastrat acolo pana data viitoare.

Numai ca data viitoare,cel putin in ceea ce ma priveste,nu va mai exista.Si astept cu real interes urmatorul meci DINAMO-steaua sa ma revansez fata de mine insumi,chiar daca "victimele" nepasarii,egoismului si indiferentei mele nu vor fi cele care trebuie si care merita,dar,intr-un astfel de context,apar si victimele colaterale.

Am "muscat-o" o data si nu m-am potolit,am crezut doar ca e un caz izolat.Dar de unde,oamenii sunt perversi si gata,discutia s-a incheiat.A doua oara nu a fost decat o intarire a unei asemenea certitudini.Aaa,si sa va povestesc despre ce a fost vorba in primul caz,ca pana acumnu v-am povestit decat cea mai recenta mizerie.

Prima oara cand am fost prost si mi-am zis sa vin in ajutorul altora,s-a intamplat in primavara anului trecut.Initial,Mihnea imi daduse id-ul lui "Ceapa" de la brigada PANZER,prin februarie 2008,cand trebuia sa ii dau acestuia niste poze cu Marian Cozma pe 9 februarie,a doua zi dupa ce handbalistul fusese omorat in Ungaria.Stransesem multe poze cu Cozma de pe internet si ramasese sa i le dau lui "Ceapa" imediat pentru ca omul avea si alte treburi cu munca si altele,si nu avea timp de cautat pe internet iar baietii din galerie vroiau sa faca un colaj de imagini pe care sa il transpuna pe un afis mare de tot.In fine...

Tot asa,la inceputul anului trecut,pe 4 aprilie,a fost DINAMO-Rapid in campionat,care s-a terminat 3-0 pentru noi.Inainte de asta,in saptamana de dinainte,iar a fost o mica nebunie de mesaje si solicitari,e drept,nu asa de intensa ca cea din anul asta.Ma gandisem la acea vreme sa nu-l mai incarc pe Mihnea cu alte telefoane venite de la cei din provincie si pe unii dintre dinamovisti sa-i directionez spre "Ceapa".Numai ca neavand numarul de telefon al lui "Ceapa",i-am dat id-ul acestuia la cateva persoane de pe messenger,pe care le consideram de incredere,cu conditia expresa sa nu-l dea mai departe.

Ma suna "Ceapa" la vreo 2 zile dupa ce dadusem id-ul lui la 4 persoane,nu mai mult:

"Bai,frate,ce faci?Dai id-ul meu la toti soarecii?"
"Pai nu,ca sa vezi,nu l-am dat decat la 4 dinamovisti..."
"Care 4,ca mi-au aparut in 2 zile zeci de persoane noi!"

Am inghitit in sec,am tacut si...intr-un final,mi-am cerut scuze.Omul avea dreptate,n-aveam cum sa ies plauzibil din neintelegerea asta.Am vrut sa fac un bine altora iar eu nu m-am ales decat cu un moment stanjenitor si penibil.Pe scurt,eu am iesit cel mai prost din toata afacerea asta.Pentru simplul fapt ca m-am gandit la altii,am vrut sa fiu "the nice guy" (adica baiat de treaba) in loc sa-mi vad de ale mele si sa nu ma intereseze cum se descurca altii,pe sistemul "fiecare sa se descurce pe p\_/ \_@ lui".

Dar s-a terminat!Nu mai vreau sa fiu "binefacatorul" nimanui!Nu se merita iar eu nu ies in castig in nici un fel si nici nu ma intereseaza sa ies.Nu caut notorietate,nu vreau sa ma stie pana si tanti Aglaia din Faraoani ca ii cunosc pe cutare si cutare din galerie si ca,vezi Doamne,am "relatii" si alte mizerii...vroiam doar sa vad oameni cu coloana vertebrala si cerebrali.Ori,daca nu se poate,nu-i nici o problema,intorc si eu foaia iar diferenta e ca nu pierd absolut nimic,in cel mai bun caz o sa am mai multa liniste in viitor.

Pe jegosi i-am sters deja din lista in noaptea asta,atat cat mai ramasesera,pentru ca intre timp ii mai rarisem incetul cu incetul.Si nu-mi fac griji pentru data viitoare cand unii vor incerca sa repete scenariul de anul asta.E doar o chestiune de timp,vine ea odata si-o odata.Poate asa vor intelege unii ca nu am cum vreodata sa ma impac si sa relationez cu hienele atat timp cat nu merita nimic altceva din partea mea in afara de...

Niciun comentariu: