17.09.2008

Jurnalul zilei de 16.09.2008

In ciuda a ceea ce credeam ca va fi,ziua de ieri a fost una interesanta,presarata cu buna dispozitie dar finalizandu-se cu o oboseala excesiva,garnisita cu o portie zdravana de 10 ore de somn...

L-am sunat pe Adi pentru a-i ura "LA MULTI ANI!",ca era ziua lui si pentru a-l intreba daca mai mergem sau nu la tribunal.Uitase ca azi era ziua in care eram chemati si mi-a zis sa il astept ca vine sa ma ia cu taxiul la ora 9:00.

Judecatoria din Bacau
Se face ora mai sus mentionata si vine sa ma ia din fata blocului.Nu am mers direct la tribunal (tribunal sau judecatorie,in fine,ca nici eu nu mai inteleg nimic) ci a mai trebuit sa faca niste drumuri prin oras,luandu-l pe parcurs si pe "Tzaranu" ca sa vina si el sa ne tina companie.Ploaia s-a oprit,dar era oricum o vreme mohorata.Despre trafic ce sa mai zic?Cred ca se apropie cu cel din Bucuresti (pentru cei care nu ati fost niciodata in Bacau,aflati ca in ultimii 5 ani orasul s-a modernizat semnificativ,au aparut multe cladiri,supermarketuri noi,iar numarul de autovehicule prezente in traficul bacauan pur si simplu a explodat).Ajungem pe la vreo 9:25 in fata judecatoriei.
Prezenti la datorie:))Sectia 2 de Politie Bacau,aflata la circa 30 de metri vizavi de Judecatoria BacauEu de la cafeaua bauta azi dimineata ma trezisem complet si aveam chef de distractie si caterinca.Adi,pe de alta parte,era ingandurat cu ale lui (pe undeva de inteles,cum e sa iti petreci cateva ore din ziua de nastere pe la tribunal?),dar nu mi-a taiat din chef.Il aveam pe "Tzaranu" langa mine si mai aveam de cine si cu cine sa fac misto de el,respectiv de cei din jur.Fumam o tigara si intram holul judecatoriei.Harmalaie,galagie si tot felul de personaje care mai de care mai bizare.
Locul de intalnire al celor cu probleme:)) Consultam tabloul cu ordinea de zi si intr-un final decidem sa intram in sala,la camera 3,care se ocupa cu cazurile legate de furturi si altele.Ne asezam relativ in spatele salii,pe niste banci de lemn masiv si solid care mi-au indoit spatele.O judecatoare tanara,avocati de toate varstele,politisti cu mutre porcine,infractori cu chipuri dubioase si periculoase si o sala imbacsita...Cam asta era peisajul in care ma aflam.Printre chicoteli brusc devin serios.Nu imi placea ceea ce vedeam.Asta era sistemul.Judecatoarea nu prea avea chef de nimic si avea un aer de atotstiutoare.Infractorii,cu catuse la maini nu stiau nici ei pe ce lume se afla (majoritatea erau de etnie rroma si prea multe clase nu cred ca facusera la scoala).Am stat si i-am multumit Domnului in gand ca inca nu am ajuns si eu in situatia celor care trebuiau sa raspunda acum in fata legii.

M-am gandit sa fac poze cu sala de judecata si am reusit sa fac cateva,insa destul de neimportante,avand in vedere ca le-am facut la graba si pe sest,deoarece filmatul si pozatul in sala erau strict interzise.O politista m-a vazut ca stau cu telefonul pregatit de poze si m-a atentionat sa il inchid de urgenta.M-am conformat,ce era sa fac?

In sala...Unul din "baietii buni" care fusese "scos la lectie"Asteptam ce asteptam si vine si randul nostru.Se striga intai partile inculpate,apoi pe al nostru,al martorilor pagubitului (pagubit care,by the way,nu a venit).Suntem si noi scosi in fata si il vad din nou pe ala din sectie din acea noapte care se presupune ca ar fi spart taxiul.Nu i-am dat importanta.Pentru mine era un paduche,ce plm vreodata poti sa inveti de la unul ca asta?Un vagabond si o scursura a societatii care cel mai probabil isi va petrece mai mult timp din viata dupa gratii decat in libertate.Pe mine ma scarbesc astfel de oameni si cred ca nu avea mai mult de 16 ani ca venise insotit de ma-sa,si cert e ca nici major nu era.Deci,un chisat...

Iesim asadar in fata,si apoi,eu si cu Adi suntem trimisi afara pentru a mai astepta putin dupa care urma sa intram pe rand.Am inteles pana la urma ca soarecul ala era un complici de-al lui altul mai mare care ala facuse de fapt toata infractiunea.Mie mi se rupea,asteptam sa se termine odata si gata.Deci iesim afara,mai fumam o tigara si mai facem cateva poze.

Nici eu nu stiu ce vrea sa reprezinte poza de mai jos.Probabil o stare generala de sictirMai era vreun dubiu ca n-am sa merg cu "uniforma" mea alb-rosie?In poza asta eram visator,ca intotdeauna...Aici am o fata de ciorap rupt in calcai.Nu numai ca nu m-a facut mama frumos,dar nu m-a facut nici fotogenic.Oricum,se putea mult mai bine...Abia mai tarziu mi-am dat seama langa cine,sau mai exact langa ce facusem eu poza...langa un cos de gunoi.Penibil!2 plictisiti de viata:eu cu "Tzaranu".La ce chipuri avem nici traficanti de dropsuri nu meritam sa ajungem,d-apai de droguri:))Primul chemat sa depuna marturie sunt eu.Il chem si pe "Tzaranu" cu mine in sala sa imi admire "reprezentatia" in fata instantei.Eu stau in mijloc,in fata judecatoarei,in stanga si in dreapta mea stateau acuzatii.Prezint un act de identitate si sunt pus sa jur cu mana pe Biblie."Jur sa spun numai adevarul si sa nu ascund nimic din ceea ce stiu.Asa sa imi ajute Dumnezeu!",mi se dicteaza.Jur,ca n-am incotro,desi nu imi face placere.Si nu imi face placere nu pentru ca as avea ce sa ascund,dar mi se pare o chestie demodata,intr-o lume in care,pentru a-si salva pielea si a-si urmari propriul interes,multi ar fi in stare sa il vanda si pe Dumnezeu,asa ca...Dar ma rog,am inteles ca in sala de judecata asta eu un criteriu important prin care se poate stabili daca marturiile se bat cap in cap si atunci,cine se dovedeste ca a mintit sub juramant e pedepsit pentru marturie mincinoasa...

Asta e buletinul meu (al doilea,pentru ca pe primul l-am pierdut).A fost facut acum 5 ani,in 2003,cand aveam 17 ani,si pe atunci inca mai purtam breton...Sunt intrebat ce am vazut,cand am vazut,si daca am vazut pe cineva cu privire la infractiune.Am spus ca eu doar am constatat ca geamul din dreapta-fata fusese spart,de vazut nu am vazut pe nimeni deci nu am cunostinta despre faptasi iar data exacta nu o mai stiam pentru ca nu acordasem importanta...Stiam doat ca se intamplase undeva intre 15-25 iulie.Mi s-a cerut daca pot sa ma concentrez sa imi aduc aminte data exacta,dar am reiterat ca lucrul asta imi e imposibil (si mi-a venit sa rad in momentul ala pentru ca imi venise o idee traznita dar si tampita pentru acel moment.Imi venea sa ii spun judecatoarei ca se poate afla foarte usor data cand s-a comis spargerea daca are bunavointa sa intre putin pe calculatorul aflat langa dumneaei,sa intre pe blogul meu si sa dea la articolul respectiv,dar nu s-a pus vreodata problema sa spun treaba asta cu voce tare.E adevarat ca as fi starnit rasete in sala,dar eu,pe de alta parte,m-as fi umplut de penibil si de ridicol,asta in cel mai bun caz).Anyway,este intrebat avocatul inculpatilor daca doreste sa imi puna intrebari."Nu sunt intrebari",se raspunde si mi se comunica faptul ca s-a terminat audierea mea.Mi se da o foaie prin care se cere sa semnez declaratia mea si o semnez,dupa care iau loc in sala,asteptand sa intre si Adi.Intra si el,in mare spune aceleasi lucruri pe care le-am spus si eu si i se da drumul rapid.Se aseaza langa noi si asteptam sentinta pentru a vedea daca vom mai fi chemati si in viitor sau nu.Si se hotaraste:complicele ramane in continuare sub cercetare in stare de libertate,in timp ce autorul de drept ramane sub arest preventiv.Deci,cam asta a fost.Inca o lectie utila de la care am avut ce invata.In principiu,morala care se trage de aici este sa faci tot posibilul sa nu ajungi intr-o sala de judecata in calitate de acuzat,ca atunci inseamna ca ti-ai pierdut respectul de sine si ai ajuns sa pierzi inevitabil si respectul altora.Cand ajungi sa dai socoteala legii in fata unei instante,ai ajuns sa iti patezi demnitatea si moralitatea.Bine,doar in cazul in care ai facut ceva rau.Daca pentru a ti se dovedi nevinovatia intr-o situatie trebuie sa ajungi si aici,atunci e cu totul o alta poveste...Ceasul era 11:15.Se terminase povestea pe ziua de azi...

Adi m-a lasat acasa,in timp ce el cu "Tzaranu" au plecat la treburile lor.Pe la vreo 13:00 am adormit si eu.Desi credeam ca mai apuc sa ma trezesc pe la vreo 19:00 ca sa ies si putin pe afara,am dormit ca un nesimtit pana la ora 23:15.Ma grabesc sa dau drumul la tv sa vad ce face CFR-ul.Il aud pe comentator spunand isteric:"CFR-ul la un pas de 3-1!".Intr-adevar,era o faza importanta la poarta lui Roma,dar credeam ca Roma conduce cu 3-0 si clujenii au fost la un pas de golul de onoare.Soc total si surprindere!De fapt,CFR conducea pe Roma cu 2-1,si era cat pe ce sa inscrie al treilea gol.Oau,zic,astia chiar o fi jucat in seara asta!Ma uit pe livescore.com sa vad care a fost evolutia scorului.A mai condus si Roma cu 1-0,deci,CFR-ul a intors scorul,ceea ce este cu atat mai laudabil!S-a terminat meciul cu victoria clujenilor iar eu am ramas profund impresionat.E ceva sa invingi la primul meci in Liga Campionilor,tocmai pe Roma si tocmai la ea acasa,si in plus,dupa ce ai fost condus cu 1-0.Inevitabil,se pune intrebarea:oare DINAMO ar fi avut mentalitatea,ardorea,ambitia,puterea,inteligenta in joc si alte asemenea calitati (pentru a castiga un meci la un asemenea nivel) pentru a reusi ceea ce a reusit CFR Cluj in aceasta seara?Raspunsul vi-l dati fiecare singuri...Eu mi-am raspuns deja iar acesta nu suna deloc pozitiv...

Niciun comentariu: