10.09.2009

Nu stiu cat mai rezist in cocina asta numita Romania!Probabil nu foarte mult timp...

Articolul de fata,ca multe altele prezentate de-a lungul timpului aici pe blog si incadrate la rubrica "Ganduri si cugetari personale",nu vine decat din frustrarea si sentimentul acela launtric care-ti spune "Gata,pana aici!",sentiment si frustrare care apartin subsemnatului,adica mie.

...Am incetat de mult sa mai sper ca Romania va fi candva un loc de 238.391 kilometri patrati unde sa poti trai decent,in conditii civilizate,in siguranta etc.,pe scurt,unde sa poti trai normal.Nu,pur si simplu nu se poate!In ritmul in care merg lucrurile si tot ceea ce vad zilnic,inclin sa cred ca e doar o chestiune de timp pana cand ne va inghiti jegul,ne vor musca maidanezii pe strada,ne vor invada gandacii,ne va inunda gunoiul,ne vor manca sobolanii si altele...

Totul pute si e ofensator in tara asta!De la mizeria pe care o vezi pe strazi,pana la caracterele jegoase ale multora dintre semenii nostri care,spre deosebire de oamenii care inca mai au o doza de normalitate si bun-simt in ei,se complac in situatia actuala,nefacand si necontribuind cu nimic la starea generala care ne-a adus acolo unde suntem in prezent.Dimpotriva...

Am luat inca o portie zdravana de realitate in dimineata asta...Daca va uitati in josul articolului,veti vedea ca ora la care s-a inceput acesta e undeva in jurul orei 5:30 dimineata.Exact,adineauri am fost sa-mi cumpar tigari si sa-mi mai limpezesc gandurile,pretexte pentru care am ales sa ies la o plimbare atat de matinala.Nu e prima data cand fac acest lucru.e chiar unul din obiceiurile mele sa ies la o plimbare cand afara inca e noapte,dar e adevarat ca nu s-a mai intamplat de cateva saptamani.

Ma duc,tot ca de obicei,in statie la autobuzul 18,langa podul de la Margineni (cine sta in Bacau stie despre ce loc vorbesc),la magazinul care e deschis nonstop si care se afla la o distanta de circa 5 minute de mers de la mine de-acasa pana acolo.Pana aici,nimic iesit din comun.

Dar daca v-as zice ca pe drum am dat,de o parte si de alta a strazii de o droaie de caini maidanezi,unii care dormeau,altii care stateau in expectativa,incat mi-a fost si frica sa merg pe langa ei asa ca a trebuit sa merg pe mijlocul strazii?Daca v-as zice ca,inca de la departare am zarit in fata magazinului din statie despre care am pomenit mai sus o haita de vreo 7-8 caini,daca nu si mai multi ca nu i-am numarat,care,pe masura ce ma apropiam incepeau sa-mi ranjeasca deloc prietenos si din a carui pricina m-am lasat pagubas si nici nu m-am mai apropiat de magazinul respectiv?Degeaba m-am facut ca tusesc,am zanganit din chei,nu s-au sinchisit javrele sa se dea la o parte,asa ca am trecut strada vizavi si m-am dus la magazinul "Selena",de asemenea nonstop.Acolo e statie pentru autobuzele 17 si 22,printele altele (nu stiu,nu am mai mers cu autobuzul de ani de zile in Bacau,nu mai stiu ce rute si ce numere au autobuzele pe ele).

Si aici,pe spatiul verde din zona,alte potai tronau pe iarba.Dar aici mai este un spatiu unde,nu stiu cum sa va explic,formeaza un loc unde tinerii se mai aduna la o conversatie,la un suc...In fine,ideea de baza e ca peisajul era complet.Vreo 20 de doze de bere si suc rasturnate alandala pe asfalt,mormane de coji de seminte,chistoace de tigari fara numar,servetele folosite...

Si bun...Daca nu poti sa te bazezi pe educatia unora,pe care evident ca nu au primit-o de la parinti sau au uitat-o intre timp,atunci stai si te intrebi:unde mortii ma-sii sunt muistii de la curatenia publica,stradala,cum dracu' s-o numi?Unde sunt aia care matura strazile si ce fac ei la ora cand ar trebui sa mentina o oarecare curatenie in spatiile publice?

Tind sa cred ca Bacaul e imaginea perfecta a Romaniei.In sensul ca asa cum e aici,nu ma indoiesc ca e la fel in toate orasele tarii!Pai fa o calatorie cu trenul de la Bacau la Bucuresti si ai sa vezi cate gunoaie sunt aruncate la margine de drum,la portile caselor din zonele rurale,ai sa vezi ce campuri pline de buruieni avem ca nu mai cultiva nimeni nimic ca nu se merita,ai sa vezi ce rauri jegoase avem,ai sa vezi ce cladiri distruse sunt la marginea fiecarui oras prin care treci si cate si mai cate!...

Desigur,or fi unele orase putin mai curate,dar cu o floare nu se face primavara...Uite,n-am fost niciodata in Ardeal,Transilvania,Banat,pe scurt,n-am fost niciodata in vestul tarii,dar admir orasele care au si o zona medievala,gen Brasov,Sibiu,Timisoara,Cluj...Trebuie sa fie foarte frumos acolo si am auzit de multe ori ca oamenii sunt totusi cam diferiti de moldoveni si munteni,dar sunt convins ca nici in partea aia a tarii nu sunt toate roz si parfumate,lapte si miere etc.

E greu sa fii roman in Romania!...E ca si cum ai fi condamnat la o viata de cacat,langa oameni de cacat,intr-o tara de cacat.Nimic nu merge,toata lumea cauta sa te fure,sa te omoare cu zile,sa-ti faca sange rau,sa te saboteze...Asta nu e viata!Si chiar daca ai fii un om cu ceva bani,tot te-ai confrunta cu tot felul de situatii in care ti-ai da seama ca,in ciuda faptului ca ai bani,tot nu poti sa faci orice.De exemplu,sistemul e mult prea birocratic.Sa vrei sa faci ceva ca sa ajungi un om de succes si ai de imbatranit pana reusesti,asta daca reusesti!

O tara in care,cu exceptia a catorva zeci de mii de romani,cu pile de cel mai inalt nivel,cu relatii si rubedenie si/sau amicitie sus-puse si care o duc bine,alte in jur de 20.000.000 traiesc de pe o zi pe alta cum pot.Chiar si aia care au cateva mii de euro pe luna nu se poate spune ca duc o viata fericita atat timp cat au mereu parte de stres in trafic la volan,la locul de munca cu tot felul de incompetenti,ba cu vecinul,ba cu nu stiu cine si asa mai departe.Deci,in principiu e greu sa traiesti la oras,dar nu zic ca la tara ar fi mai bine.Nu m-as muta la la tara,la sat,nici in sicriu!

Concluzie:asta nu e un mod de a trai,e o tortura psihica in toata regula!Oare exagerez cand spun ca Romania nu se diferentiaza prea mult de un lagar de concentrare,de exterminare in masa?Iar eu,la 23 de ani,stau intens in momentele astea si cuget asupra lucrurilor pe care trebuie sa le fac in viitorul foarte apropiat,pentru ca ma jur ca nu am de gand sa-mi traiesc si sa-mi pierd tineretea,sa-mi consum intreaga viata la o adica,intr-o astfel de jungla,fie ea membra NATO,UE si mai stiu eu ce.Si daca suntem membrii NATO si UE cu ce m-a ajutat pe mine in anii astia?Cu ce s-a facut mai gros portofelul sau umplut frigiderul?Cu ce s-a imbunatatit nivelul meu de trai,si nu numai al meu,ci si al tau,al tau,al tau si al fiecaruia dintre noi?Poate sa-mi raspunda cineva la intrebarea asta?

Revenind,desi am declarat in dese randuri ca mi-ar fi foarte greu sa ma despart de locurile natale,decat sa mor de nervi si scarba prefer ca intr-o buna zi,si asta e de ordinul a maxim un an,sa ma teleportez in alte parti ale continentului,unde,desigur,n-o fi acolo raiul pe pamant,dar nici ca aici,nene!Daca tu,care stai si citesti randurile astea,crezi ca duci o viata ideala,frumoasa si nu-ti lipseste nimic doar pentru ca mamica si taticul tau iti asigura banii de tigari pe care ai tai nu stiu ca tu le fumezi si iti pun mancare pe masa,sau daca eati multumit si ti-ai dori sa iti traiesti toata viata traind din tot felul de combinatii cu telefoane,haine si nu stiu ce altele,sa fii sanatos si sa mori impacat cu gandul ca mai bine de atat nu se putea.Dar asta ar insemna sa mori prost,nu-i asa?

Ce rost are sa traiesti undeva unde esti supus zilnic la tot felul de umilinte,mai ales din partea politicienilor care (la noi s-a dovedit asta de atatea ori dar mai sunt tot felul de dobitoci cretini care inca ii mai voteaza) isi bat joc de oamenii de rand fara nici o jena,unde risti sa te omoare altul in plina strada din cauza ca ala e disperat ca nu are ce manca si nu mai are nimic de pierdut,unde daca ai si tu o masina ca tot omul nu poti sa conduci normal pentru ca noi nu avem sosele,unde daca te duci la mare dai o groaza de bani ca sa te scalzi intr-o mare mizerabila si unde serviciile hoteliere sunt la fel de execrabile,unde pe malul raurilor plutesc tone de PET-uri,unde totul se vinde sau se distruge fara a se mai pune la loc,unde totul se FURA?Trebuie sa fii sado-maso...

Nu pot sa cred ca as putea trai,nu stiu,30-40-70 de ani sau cat imi este scris,intr-un astfel de mediu.Nu pot concepe asa ceva si nici nu-mi doresc ca,in eventualitatea in care voi avea copii,sa traiasca si ei tot in rahatul asta!Ma mir cum unii inca mai rezista psihic si nu se satura de ceea ce li se intampla zilnic,de ceea ce se intampla cu tara asta insasi!Sau poate au cedat de mult,au clacat si acum nu-i mai afecteaza nimic,nu-i mai mira nimic si nimeni nu ii mai poate surprinde cu nimic...Eu stiu una si buna ca mult nu mai am.Nici nu credeam in urma cu cativa ani ca voi ajunge la 20-21-22-23 de ani sa traiesc astfel de vremuri,sa fiu concetatean cu astfel de oameni.

Si oricat de patrioti s-ar da unii,indiferent de abnegatia acestora fata de tara,oricat de mult s-ar strofoca ei sa ma convinga ca "fie painea cat de rea,tot mai buna e-n tara ta",le doresc sa se inece cu un mare rahat vopsit in culorile steagului nostru,poate asa vor simti ca au murit ca niste eroi pe un mare camp de lupta impotriva destinului,a neputintei si a prostiei noastre,pentru ca,in mare parte,si noi,ca popor,suntem raspunzatori pentru ceea ce s-a petrecut in ultimii 20 de ani.Nu ma credeti?Uitati-va atunci la cine va reprezinta in orasul vostru ca primar,la cine ne reprezinta ca presedinte al Romaniei,la cine ne reprezinta in Parlamentul European.Mai ca imi vine sa redau aici niste link-uri ale unor articole mai vechi in care spuneam lucruri asemanatoare,dar nu ma mai chinui,oricum,vor fi destui care nici de data asta nu vor intelege ce am vrut eu sa exprim aici...

Dar daca intr-o buna zi,si nu zic azi,peste 2-3 zile,o saptamana,o luna,zicem asa,cam peste maxim un an,deci daca intr-o buna zi veti constata ca blogul asta a fost sters,sau,in orice caz,a fost lasat de izbeliste si nu se mai agita nimeni sa-l updateze zilnic,sa nu va intrebati care e cauza.Doar sa va amintiti de ce spuse aici si poate veti intelege...Va insemna ca in sfarsit am inceput sa traiesc cu adevarat,asa cum merita oricine sa traiasca pe lumea asta,cu conditia sa aiba curajul sa mearga mai departe si sa faca pasul decisiv,ridicandu-se din mocirla si mergand demn si sigur,spre alte zari mai putin salbatice si desprinse parca din Evul Mediu...Pentru ca,la felul cum traim noi acum,per total,nu luat fiecare in parte,nu prea s-ar spune ca asta e secolul 21...Si pun pariu ca nu prea isi imagina cineva acum jumatate de secol sau chiar putin mai recent ca viitorul nu inseamna neaparat numai evolutie...

Niciun comentariu: