09.09.2009

Deplasare la Piatra Neamt-VENI,VIDI,VICI! (partea a II-a:revederea si prima repriza)

(Acest articol trebuia scris si postat pe blog duminica,pe 16 august 2009,dar din cauza lipsei timpului,acesta a fost programat pentru azi,miercuri,9 septembrie 2009).

Stadionul Ceahlaul...Ce frumusete!Pai,prin comparatie,stadionul lui DINAMO e un fel de pantaloni scurti si peticiti in fund!De stadionul lui FCM Bacau de aici de la mine din oras nici nu mai are rost sa spun,ca ala sta sa cada,ar trebui sa i se puna bulina rosie,asa cum se procedeaza cu blocurile vechi,in pericol sa cada in caz de miscari seismice mai puternice...Stadionul Ceahlaului e o incantare pentru ochiul oricarui microbist.Desigur,nu are el o capacitate de zeci de mii de locuri (e cam cat al lui DINAMO) numai ca felul cum arata si mai ales,zona unde este amplasat el,la poalele dealurilor,il face sa para ca o picatura de lux,intr-un peisaj pitoresc.Cine n-a facut niciodata o deplasare la Piatra Neamt la un meci pe acest stadion,ar trebui sa o faca,de preferinta,cat mai curand posibil si nu va regreta,garantez!Data trecuta cand am intrerupt povestirea ramasesem la momentul cand ajunsesem la stadion.Era frumos de privit din exterior si imi lasase o impresie foarte buna,asta in ciuda faptului ca inca nici nu apucasem sa intru inca in interiorul lui.Ceasul era cam 17:45,mai erau 3 ore si jumatate pana la inceputul meciului.Dupa ce baiatul ala cu masina ne lasase la stadion si mai ramasesem numai eu cu Vlad si cu amicul lui,ne-am indreptat spre sectorul H al stadionului,unde urma sa fie sectorul rezervat galeriei dinamoviste.Taraba unde se vindeau bilete era inca inchise,asa ca ne-am interesat cand se deschide.Ni s-a raspuns ca in jurul orelor 19:00.Intrasem in panica putin pentru ca nu stiam cate se vor vinde suporterilor veniti de prin imprejurimi,asa ca am incercat sa ne interesam si pe la bisnitari ca sa facem rost de ele mai repede.Biletul in mod normal costa 5 lei,dar noi eram dispusi sa platim si dublu,numai sa ne vedem cu biletele in mana.Bisnitari am gasit,ca pe astia ii gasesti oriunde in jurul stadionului in zi de meci,dar nici unul nu avea bilete la sectorul H,asa ca am decis sa mai asteptam.Intre timp,Vlad s-a decis sa mai scoata niste bani de pe card si am mers o gramada pana sa gasim un bancomat.De la stadion am coborat pana in vale intr-o zona mai centrala a orasului,mergand cam jumate de ora,eu personal fiind extenuat din cauza efortului.Plimbandu-ne prin oras,eram cu totii fascinati de locurile frumoase,ingrijite si curate care apareau in fata noastra.Clar Piatra Neamt este un oras superb!Nu am indoiala ca este mai linistit ca Bacaul,dar nici nu-mi pare rau ca e asa,ca de jungla din Bacau,plina de tzarani,sunt satul de 23 de ani incoace...Ne-am intors la stadion si au inceput sa mai vina dinamovisti de prin imprejurimile Neamtului.Am vazut multi dinamovisti din Iasi sau Suceava pe care ii stiu de pe hi5,pe unii dintre ei avandu-i la un moment dat si in lista de messenger,dar nu am intrat in discutie cu nici unul,pentru ca eram prea obosit sa mai am chef de conversatii si de innodari ale unor noi relatii de amicitie cu altii.Oboseala imi da deseori multe stari ciudate de comportament...Eu cu Vlad si amicul lui ne-am retras vizavi de stadion,sa stam undeva jos.Eu ma retrasesem putin mai departe de ei sa o sun pe mama,care atunci era inca acasa in Romania,sa ii spun ca am ajuns cu bine,sa nu-si faca griji,bla-bla-bla,chestii din astea.Dupa ce inchid ma mai uit prin jur si vad de la distanta (sa tot fi fost aproape 100 de metri) pe cineva care mi se pare cunoscut (hai Codrine,ca aici intri tu in peisaj:)).Ii dau telefon si ii spun sa se uite in spate.Personajul,un baiat de 19 ani,mic de statura si putin cam cracanat,se conformeaza si ajunge in dreptul meu.Codrin (http://codrin-dinamovistul007.hi5.com/) ,caci despre el e vorba,si pe care il puteti vedea si intr-o poza mai jos cu mine tinand esarfa conceputa de mine si Mihnea,e unul dintre prietenii mei cei mai buni de pe messenger si chiar m-am bucurat ca in sfarsit il intalnesc si in viata reala.Despre el am mai scris si pe blog la sfarsitul lui noiembrie anul trecut in acest articol=>http://agmdinamo48.blogspot.com/2008/11/codrin-din-piatra-neamtdinamovist-pana.html.Totodata,e unul din foarte putinii oameni care au rezistat in lista mea de messenger inca de cand mi-am bagat net,acum 2 ani.Si iata ca lucrul asta s-a dovedit a fi pana la urma util de ambele parti,pentru ca fiecare dintre noi a castigat cate un prieten in persoana celuilalt.L-am pupat pe obraji,desi nu obisnuiesc sa am astfel de momente de tandreturi,avand un caracter destul de antipatic cand vine vorba de atingeri cu alte persoane,si i-am facut cunostinta cu Vlad si amicul lui.Am mai stat la taclale si se facuse ceasul 19:00,ora deschiderii tarabei cu bilete pentru suporterii dinamovisti.Cam in momentele alea,trenul rapid cu care urma sa vina bucurestenii la meci,oprea in gara Bacau.La taraba venise un batranel si avea cam vreo 500 de bilete.Am rasuflat usurat si am fost printre primii care si-a procurat bilet.Din punctul asta de vedere lucrurile se rezolvasera,parca ma miaai trezisem putin.Il sun pe Mihnea:"Ce faceti,bah,sunteti in gara Bacau?"

"Da,de fapt,chiar acum ne-am pus iar in miscare..."

"Foarte bine.Pai intr-o ora ajungeti si aici.Uite,eu mi-am cumparat bilet,vrei sa-ti fac si tie rost de unul sau ai?"

"A.G.M.-ule,cati bani mai ai?"

"Nu foarte multi.De ordinul a catorva sute de mii..."

"Te rog eu,ia cat mai multe bilete pentru noi si iti dau banii cand ajung".

"Bine,tata,dar sa nu faci vreo prostie sa nu mai vii ca ma nenorocesti.Aveti grija cand ajungeti sa nu faceti scandal si sa va ia jandarmeria pe sus si sa nu mai prindeti meciul!Am mai luat inca 7 bilete,care nu stiu ulterior daca au fost de folos cuiva,dar plm,imi facusem datoria.M-am bucurat ca am putut sa cumpar atatea bilete pentru ca de obicei exista restrictii ca o persoana sa nu poata cumpara mai mult de 2 bilete.Recunosc ca am fost stresat in privinta biletului meu pana sa ajung in posesia lui,pentru ca,spre deosebire de datile cand merg la Bucuresti si am biletul asigurat indiferent de meciul respectiv,aici a trebuit sa stau cu emotii pana sa fiu sigur ca apuc si eu unul.Dar lasa,bine ca a trecut si se rezolvase treaba.Luasem bilet,acum vroiam sa intru cat mai repede pe stadion.Desi de obicei portile stadionului se deschid cu vreo 3 ore inainte de fluierul de start,aici nu era cazul.Se cam aglomerase zona si erau vreo 200 de dinamovisti veniti de asemenea din provincie.Mai erau si 2 pizdulici care imparteau nu stiu ce supliment de la Gazeta Sporturilor cu Florea Dumitrache.Ca de obicei,am luat foc:

"De unde sunteti voi doua?"

"De la GSP".

"Aaaaa,de la Gasca Slugilor Proaste mai bine zis,ca voi sunteti sclavii spurcatilor de la steaua".

Nu mi-au mai zis nimic.Probabil m-or fi injurat in gand,ca vedeam ca devenisera brusc cam acre.Nici o problema,le-am urat si eu in gand sa aiba mereu gura plina si zeama in coltul gurii.Atmosfera facuta de dinamovisti era frumoasa de-a dreptul.Se recitau cantece consacrate ale galeriei,se scanda impotriva stelei,se faceau schimb de numere de telefon,adica se socializa,se innodau prietenii,toata lumea se simtea bine.Eu incepusem sa-mi pierd rabdarea pentru ca se facuse ceasul ora 20:00,galeria de la Bucuresti mai avea putin si ajungea si ea,iar noi eram stransi la portile stadionului ca oile la stana.Pai ce dracu',eram stelisti de eram tratati asa?Ii intreb pe cei de la intrare:"Haideti,bah,mai intram si noi azi ca vin aia de la gara si ne aglomeram aici in pula mea!"Nu stiu ce au mai facut aia pe-acolo,pana au relgat turnichetii,pana nu stiu ce,in sfarsit,s-a dat drumul la accesul suporterilor.S-a nimerit sa fiu primul la controlul corporal.Le-am oferit ruscasul sa se uite in el,ca sa vada ca nu am nimic de ascuns si muistii mi-au luat pana si bricheta ascunsa in pachetul de tigari."Si eu cu ce imi mai aprind tigarile?"

"Nu stiu,nu ma priveste",vine raspunsul unuia.

Bine,am lasat de la mine.Am asteptat sa intre si Codrin,ca el avea camera digitala pentru fotografii si ii spusesem inca din seara de dinainte ca il rog frumos sa vina cu ea sa faca poze ca vreau sa le pun pe blog.Motiv pentru care ii multumesc inca o data pentru amabilitate si poze,iar pozele care sunt mai clare si care au o calitate mai buna evident sunt datorita lui.Asa cum ma asteptam:stadionul arata misto de tot si in interior,iar gazonul era impecabil.Ca sa nu mai spun ca tribuna oficiala arata intr-un mare fel si mi se parea lunga in comparatie cu locul similar unde isi fumeaza trabucurile incompetentii,pardon,actionarii din "Stefan cel Mare".Ma mai linistisem,eram mai relaxat.Eram acolo si nimic nu imi mai putea tulbura bucuria.Vlad,amicul lui si Catalin,care revenise si el,urcasera pe randurile de mai sus.Eu,ca de obicei,ramasesem in fata,stand de vorba cu Codrin.Asteptam sa vina acum galeria de la Bucuresti.La un moment dat,Codrin ma anunta ca poate sa-mi dezvaluie surpriza pe care o pregatise FCD Piatra Neamt pentru acest meci,si anume o coregrafie infatisand harta judetului Neamt in rosu si alb,iar in mijloc stema brigazii FCD PN.Am iesit pana la intrare,ca se auzea harmalaie si credeam ca ajunsesera astia,dar nu erau decat baietii de la FCD PN care afisasera coregrafia pe asfalt,la vederea gaborilor,pentru a vedea si ei ca nu era nici un mesaj sau desen cu tenta rasista,xenofoba etc.,si deci,se poate afisa in timpul meciului.Nu de alta,dar au fost alte coregrafii mai inocente care nu au primit acceptul jandarmilor de a fi introduse pe stadion asa ca...Apropo de gabori prosti.La o tasnitoare foarte aproape de locul unde eram,vine un jandarm sa isi umple un bidon cu apa.Nu stiu ce a facut el pe-acolo,probabil a dat prea tare drumul la robinet,ca a tasnit ditamai jetul si la udat considerabil pe nefericit.Ziceam gabor prost?Scuzati,am facut un pleonasm.Ramane doar gabor (ca prost se intelege de la sine ca era!;).Se cam inserase si mai ramasesera putine momente pana la inceputul partidei.Astia de la Bucuresti intarziau sa isi faca aparitia.Il tot sun pe Mihnea sa vad cam pe unde e,mereu acelasi raspuns:"Acus venim!Aparem acus!".Eu inca asteptam la intrare in sectorul rezervat noua,dinamovistilor,care,intre noi fie vorba,era oricum intesat de lume si fara cei veniti din Bucuresti,semn ca la Piatra Neamt sunt destui "caini" iar DINAMO are un numar insemnat de simpatizanti.Si,ca sa n-o mai lungim,suporterii dinamovisti au fost cu mult mai numerosi in deplasarea asta,decat cei stelistii care avusesera si ei meci cu Ceahlaul,tot pe acest stadion,cu 2 saptamani mai devreme,in prima etapa a campionatului.

Intr-un final,cand mai erau,cred,vreo 5 minute pana la inceputul meciului,isi face aparitia si Mihnea,cu grupul lui.Zic grupul lui pentru ca si Elyass venise,dar cu alt grup,pentru ca la intoarcere,despre care am sa povestesc in partea a 3-a,a fost o mica altercatie verbala de cateva secunde intre Mihnea si Elyass,cel din urma amintindu-i aspectul asta.Despre "Barba" si Ady "Blondu'" de la brigada MAD MEN nu are rost sa vorbesc pentru ca ei nu au facut deplasarea.Deci,venise Mihnea si il vedeam cam la vreo 10 metri de mine,intretinandu-se amical cu niste jandarmi,dand asigurari ca totul e in ordine si ca nimeni nu e pus pe scandal.Eu aveam deja cele 7 bilete cumparate mai devreme pregatite in mana,in timp ce dinamovistii luasera cu asalt taraba de bilete,semn ca nici ei nu prea au avut nimic stabilit dinainte in privinta lor.Eu ma dadeam de ceasul mortii,nerabdator fiind sa revin la scaunele din fata,care se cam ocupasera,in timp ce el era foarte relaxat.

"Nebunuleeeee!Hai,prietene,odata!",ii strig.

In sfarsit,se gandeste sa ma auda si pe mine:

"La multi ani inca o data,moldovene si poftim (imi inmaneaza esarfa cu HILDAN si COZMA),trebuia sa ajunga asta si la tine pana la urma,nu?"

"Multumesc frumos,poftim biletele si ne vedem inauntru la meci!"

Da sa plece,dar e Codrin langa mine si brusc imi aduc aminte ca eu,desi sunt prieten cu Mihnea de 3 ani si aproape jumatate,n-am inca nici o poza cu el ca amintire...

"Domn' profesor,reveniti un pic sa facem o poza!"

Ce-a iesit...Se vede putin mai jos=)))))Este ca semanam putin cu Beavis si Butthead,personajele din desenul animat cu acelasi nume?Mai ales ca oricum suntem amandoi rockeri:))=))In sfarsit,scapasem si de problema cu biletele pentru Mihnea,acum asteptam sa inceapa meciul propriu-zis.Astia de la Bucuresti incepusera sa intre si ei in sectorul nostru.L-am vazut pe Doru Grasu' si m-am dus sa il salut si sa il intreb cu ce se intorc inapoi la Bucuresti,ca as vrea sa merg si eu cu ei la intoarcere,doar treceau si prin Bacau.Nu mi-a raspuns ca era rupt de alcool.Se balanganea pe picioare,era jeleu tot si cu gura intredeschisa mi-a facut cu ochiul,dar de recunoscut oricum m-a recunoscut.

Intra si Elyass cu ai lui si se aseaza in partea unde eram si eu.Sectorul H se poate spune ca e impartit in 2,dat fiind poarta de acces din mijlocul sectorului,asa ca Elyass si partea P.C.H.-ului a stat unde eram si eu,in timp ce cei veniti de la Peluza Sud au stat langa noi,despartiti la cativa metri.Se cunostea ca venisera astia din Bucuresti,in aer plutea un miros greoi de alcool.Nu prea mi-a placut asta,ce rost are sa vii la o partida de fotbal beat teapan?Ma rog,au fost mai multe lucruri care nu mi-au convenit,dar astea nu se spun in totalitate.Insa,printre lucrurile care m-au bucurat,a fost si intelegerea dintre P.C.H. si Peluza Sud la acest meci,"Tzinta" colaborand cu succes la datul tonului cu unul "Motorina" de la PS,neexistand conflicte din punctul asta de vedere.

Pe Mihnea il vazusem,se asezase mai sus.Nu era o problema,ca eu de felul meu oricum nu stau cu el in timpul meciului.Ma bucuram doar ca il vad,dupa ce trecusera atatea luni de cand il vazusem ultima oara,in noiembrie anul trecut la meciul cu steaua din "Groapa".
Era timpul sa-mi vad pe viu creatia.Esarfa cu HILDAN si COZMA.Doamne,ce bucuros am fost in momentele alea cand am vazut-o la gatul meu!...Dar asta nu a fost nimic pe langa ce a urmat in legatura cu esarfa asta,dar o sa va spun mai multe in ultima parte,programata maine.

L-am revazut si pe "Bischin",un alt membru marcant al galeriei.De fapt,il cheama Costel si numele de familie ii este Bischin,dar toata lumea ii spune dupa numele de familie,in ciuda faptului ca,de obicei,in galerii lumea e cunoscuta dupa tot felul de porecle.Pe Bischin il apreciez,respect si stimez pentru ca eu un baiat deosebit de rafinat,atent si de treaba.De fapt,i-am spus si lui Mihnea ca dupa el,pe Bischin il respect cel mai mult.
Bischin m-a recunoscut si el si m-a intrebat de ce n-am mai venit pe la meciuri.I-am spus ca banii sunt principala problema si cum sa nu fie asa cand ei au plecat inapoi la Bucuresti cu trenul din gara Bacau fara sa plateasca un ban pe biletul de tren,permitandu-si pentru ca erau in grup si nu putea nimeni sa se puna cu ei,in timp ce eu mereu platesc 130 RON pentru tren dus-intors pentru ca altfel ma lasa astia pe camp?Pai ce convenabil ar fi sa fac si eu deplasari din astea in care transportul sa fie gratis,nu?...

Langa Bischin aparuse si Tararache (cine nu a auzit de Tararache,cel care la Nijmegen dadea cu cureaua in suporterii olandezi?:)) si ii spune acestuia:

"Uite,el e baiatul cu esarfa!"

"Salut,felicitari!Bine lucrat!"

Mi-a strans mana cordial iar eu am zambit,desi,daca e sa fiu sincer,Tararache nu se numara printre persoanele mele preferate din galerie,dar motivele nu am sa le expun aici pentru ca ar insemna sa fiu curva sa ma salut cu omul si apoi sa il vorbesc pe la spate in gura mare aici pe blog.Asa ceva nu se face si prefer sa tin pentru mine ceea ce ma nemultumeste la el.Deci,m-a felicitat iar eu,de ce sa mint,am simtit ca prind aripi.Uite ca totusi exista persoane din galerie care chiar au apreciat ideea mea cu esarfa!Iar esarfa in sine s-a vandut cu zecile la acest meci,dar va spun mai multe maine despre asta.Meciul incepuse,galeria noastra afisase coregrafia pregatita,Elyass si "Tzinta" urlau in asemenea hal de am crezut ca o sa le explodeze marul lui Adam din gat,Danciulescu deschisese scorul inca din minutul 5,Adrian Cristea il majorase in minutul 23,DINAMO juca bine si avea 2-0 la pauza,si totul era cum nu se poate mai perfect!Si nu era decat inceputul...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
====Sfarsitul partii a doua====

Niciun comentariu: