08.07.2008

O noapte agitata (sau poveste despre cum functioneaza pe la noi justitia)...

Cum functioneaza sistemul justitiar si judiciar pe la noi,cred ca stim cu totii.Nu cred ca exista cineva trecut de varsta adolescentei care sa nu fi avut de-a face cu politia (fie sa fi avut nevoie de ajutorul ei,fie sa fi fugit de politie mai ceva ca stelistii cand vin dinamovistii dupa ei:))...In cazul meu si din experienta personala,nu am avut nevoie de ea vreodata (nu m-ar fi ajutat cu nimic) in schimb am avut "neintelegeri" cu sistemul si sunt mandru sa declar (pe propria raspundere si alte bla-bla-uri) ca mandea (adica subsemnatul...domiciliat pe...) ca tocmai datorita faptului ca legile de pe la noi sunt formulate de niste prosti pentru oamenii si mai prosti,am stiut mereu sa fac in asa fel incat sa scap basma curata si chiar cu o satisfactie nebuna de a fi umilit diversi gabori.Bine,au fost si senzatii de greata si lehamite,dar la final mi-am dat seama ca daca esti destul de inteligent,nu ti se poate intampla mare lucru.

Mda...se poate observa cu usurinta divagarea mea subtila de la subiect (repet:epuizarea si extenuarea sunt de vina) asa ca am sa revin si am sa incep prin a povesti insemnatatea titlului articolului...In stilul meu caracteristic,bineinteles...In timp ce inca scriam la articolul de ieri noapte si anume "N-am plecat,deci,nu ma-ntorc" si ajunsesem la punctul 5 (cel cu calendarul noului sezon de fotbal),m-am gandit sa fac o pauza si sa ies afara.Era ceasul vreo 1:30 si baietii de la mine din cartier sepregateau sa plece la mare,astfel ca am iesit pentru a-mi lua la revedere de la ei si a le ura distractie placuta (ma rog,pentru unii dintre ei,altora le doresc sa inghita cat mai multa mare neagra).Ramas afara cu Catalin,Adi,Dumbo si Viorel,am mai stat la taclale.Pe la vreo 3:30 decisesem sa spargem gasca.La scara la Dumbo,observam ceva ciudat la o masina din parcare
,un taxi de la compania LAL ,de fapt...Avea parbrizul spart si se pare ca nu trecuse mult timp de la spargerea lui.Adi il stia pe proprietar si ne-am dus la el sa il anuntam.Pe la geamuri,nimic,nici un martor,nici macar vreun bec aprins...Deci,pe cine sa intrebi daca a vazut cineva ceva?Chemam politia pentru constatari.Vine o patrula,cu 2 burtosi,din care unul coboara (cam greu,evident din cauza burtii) si uita de formalitati (nu se prezinta,nu saluta) si zice sa mergem la sectie cu masina.Intr-un tarziu,se recomanda dar noi deja ne-am dat seama cam cu ce tartan obosit aveam de-a face...Mergem la sectie,parcheaza domnul pagubit (nea Vasile...de fapt,il stiam din vedere dar pana acum nu iesise cu nimic in ochi)masina in curtea sectiei si asteptam la intrare.Inauntru,alti burtosi interogau un paduchios de soarec,cu o mutra predestinata de infractor,cu catuse la maini..Nu parea sa fii avut mai mult de 16-17 ani.Intr-un final se stabileste si recunoaste ca el a spart masina,adica taxi-ul,de unde a furat un antiradar si vreo 300 de lei.Dar stai ca in timpul asta mai vin 3 masini,2 tot cu geamul spart si una cu capota indoita (din zone diferite ale Bacaului.Ma rog,stateam noi 4 prin curte (eu,Adi,Viorel,nea Vasile,ca Dumbo era in masina,nu mai putea de frig,bine,intre noi fie vorba nici eu nu eram departe de inghet ca era racoare si nu aveam decat tricou pe mine) si ne miram si noi ce s-a ajuns in lumea in ziua de azi..Bine,de discutii filozofice din astea eram satul,eu aveam chef de caterinca,asa ca in timp ce nea Vasile,om trecut prin viata era socat de intamplare,eu cautam pretexte sa ma iau in gura cu gaborii p-acolo.Fara succes,erau asa de plictisiti ca ma mir ca inca mai respirau.Il intreb pe unul din politisti ce se va intampla cu (mai-mult-ca-sigur-minorul-infractor) pustiul incatusat.Explica ala acolo ca mai nimic,ridica din umeri,ne spune ca nu e de competenta lor,ca il stiu bine pe spargator,are antecedente...Aici il intrerup si il intreb de ce nu ii baga naibii la puscarie pe astia?Ce trebuie sa faca sa ajunga si ei dupa gratii...Raspunsul...cam greu de descris...Daca va uitati la emisiunea "In gura presei",moderata de Mircea Badea,atunci probabil cam stiti felul lui de a-i imita pe politisti cu un "nga,nga"...Cam asa si cu raspunsul de pe aici...
Ne-a prins dimineata,se facuse ziua,eram de vreo 2 ore la sectie...Desi cazul nostru era primul,am plecat ultimii...De fapt,nea Vasile a stat acolo ore intregi,noi am plecat acasa pentru ca fiecare era rupt de somn,sau trebuia sa plece la munca...Uite cum o intamplare ca asta iti da peste cap toate socotelile si cum iti poate strica ziua,imi zic...

Anyway,era vreo 10 dimineata ceasul cand eu eram cu prietenii mei bangladezi in fata blocului.Il vad pe nea Vasile trecand in viteza,cautand parca pe cineva.Intreb:"Domnu',ati rezolvat problema?".Mama,parca l-a vazut pe Dumnezeu cand m-a vazut pe mine...S-a inseninat la fata si mi-a spus ca are nevoie urgenta de mine si de inca unul din noi 3 (Viorel,Adi si Dumbo) care am chemat politia,pentru a da o semnatura ca martori in ancheta asta.Zic "cu placere,oricand sunt dispus sa dau autografe,haideti sa mergem".L-am chemat pe Adi cu taxi-ul lui si am luat-o din nou spre sectie.De fapt,nea Vasile avea nevoie de semnaturile noastre si pentru a-si putea lua masina din curtea politiei si a o duce la firma de asigurari,ca practic era sechestrata acolo in curte.Am dat cu semnatura si dam sa plecam.Nea Vasile ne strecoara 10 lei mie si 20 lui Adi ca l-a dus cu taxi-ul...I-am multumit,oricum aveam nevoie de bani,si l-am asigurat ca daca va mai avea nevoie de mine in acest caz,poate conta pe mine si fara sa imi dea ceva...A zambit si pentru prima data dupa cateva ore de stres si iritare l-am vazut pe acel om multumit.Ce nu reusise politia sa ii confere (adica liniste,satisfactie si bucurie) in aceasta problema,am reusit eu cu Adi sa ii aducem.Mi-am zis in gandul meu,sa ma fereasca Sfantul sa am si eu probleme din astea ca sincer nu stiu cum as rezista.Cred ca as muri de nervi la sectie cu incompetentii astia de politisti prosti,burtosi si slinosi...In timp ce dadeam semnaturi la sectie,un domn tanar,care se ocupa cu probele anchetei cred,ne-a vorbit frumos,ne-a cerut nr de tel sa ne sune in caz ca mai are nevoie de ceva si si-a cerut scuze pentru deranjul de a fi nevoiti sa fi stat atat in curtea sectiei.Pe mine nu m-a convins,toti sunt o apa si-un pamant,si chiar daca ar fi fost altfel acest om al legii,e doar o chestiune de timp pana sa prinda gustul puterii si al nepasarii fata de cetateanul obisnuit,fata de plebea societatii...Burta avea,o moaca cretina detinea,chipurile de vorbit stia sa vorbeasca mai elevat,dar oricum,nu am putut si nu voi putea sa ii suport niciodata,pentru faptul ca sunt niste incompetenti ordinari,niste jeguri pupincuriste,niste lichele care au facut averi pe spatele oricaruia dintre noi si pentru faptul ca ne demonstreaza zilnic cum functioneaza la noi justitia...adica deloc...

  • LA NOI JUSTITIA E OARBA NU PENTRU CA JUDECA INFRACTORII IMPARTIAL,CI TOCMAI PENTRU CA SE "FACE CA NU VEDE"ANUMITE NEREGULI COMISE DE ANUMITI INDIVIZI

  • NU S-AU INVENTAT INCA DIOPTRII INTR-ATAT DE MARI PENTRU CA JUSTITIA DE LA NOI SA VADA ABSOLUT TOATE FARADELEGILE

  • DACA JUSTITIA DIN ROMANIA AR FI COMPARATA CU O FEMEIE,ATUNCI AR FI CEA MAI CUNOSCUTA CURVA A TARII...
  • Niciun comentariu: