22.10.2009

E tot mai greu sa fii un roman cu psihicul la parametri normali

Sunt atatea lucruri care ma scot din minti in ultima perioada ca nici nu stiu de unde sa incep.Am sa fac totusi un efort:stau intr-o zona buna din Bacau,intr-un cartier afiliat la o asociatie de proprietari care nu are mari datorii catre furnizorii de orice fel (curent,apa calda,caldura,gaz) si totusi:
  • desi noptile temperaturile nu trec de 5 grade iar eu sunt nevoit sa stau cu aragazul aprins nonstop,caloriferele se "incapataneaza" sa ramana reci,desi tin minte perfect ca anul trecut s-a inceput sa se furnizeze caldura inca de pe 16 octombrie si nici nu era asa frig atunci ca in zilele astea;
  • e o minune sa prinzi apa calda la robinete de vreo saptamana incoace.Acum 4 zile am avut cateva ore dimineata,acum 3 zile cateva ore seara,acum 2 zile nu am avut deloc,ieri am avut cateva ore la pranz dar a avut presiune mica de puteam eu sa ma pis mai cu presiune,iar deocamdata,pe ziua de azi,la 8:15 cand scriu randurile astea inca nu a curs vreun strop si cine stie daca va curge.Dar poate ca vreau sa fac si eu o baie,dar poate ca vreau si eu sa ma barbieresc?Sau trebuie sa stau lipit de robinet,poate prind si eu juma de ora de apa calda atunci cand li se scoala alora sa furnizeze?Aaa,mai trebuie sa mentionez ca,indiferent daca as fi avut apa calda,dureaza oricum vreun sfert de ora pana sa se incalzeasca,fiind rece la inceput?Dar nu conteaza,nu-i asa?Factura merge...Fraierii platesc...Omul de rand inghite si tace...

Au trecut exact 4 saptamani si o zi de cand niste muncitori (de fapt,nu muncitori,ca aia mai si muncesc,de aia se numesc asa.Mai degraba niste ghertoi obositi trecuti de 40-50 de ani,majoritatea distrusi de viata) tot izoleaza termic 2 apartamente din blocul unde locuiesc si nu mai termina odata,ca sa nu mai spun ca au facut o gramada de mizerie cu polistirenul lor.Bonus:nu stiu (inca) cine de pe palierul meu s-a scarpinat intens la oua si i-a venit ideea ca vrea si el izolatie,iar de ieri dupa-amiaza schelele de metal troneaza imperial prin fata balconului meu,fiind practic la indemana oricui sa se urce in mai putin de 15 secunde in balcon la mine (stau la etajul 1 si nici nu am balconul "imbracat" in termopane).Ma astept asadar la cel putin inca 2 saptamani in care voi avea o vedere de tot cacatul cand ies si eu la geam sa fumez o tigara,voi fii nevoit sa matur balconul aproape zilnic de granulele alea de polistiren,voi fi nevoit sa stau mai mult pe-acasa,ca sa nu am surprize cu hotii.Nu sunt paranoic,dar daca s-au furat lucruri din sectiile de politie,de ce s-ar sfii cineva sa patrunda la mine in casa,mai ales ca schelele sunt ca o veritabila invitatie pentru oricine vrea sa-mi faca o vizita surpriza?

Cine naiba sunt cretinii care abia acum s-au gandit sa-si izoleze apartamentele?In mortii vostri,toata vara ce pula mea ati supt?Mi-am adus aminte de vecinul de la 3 de pe palierul meu care anul trecut si-a pus termopane in decembrie,pe 22,23 si 24,adica chiar de Ajun,bocanindu-ma de m-au luat toti dracii.

Stati ca inca n-am terminat.Deci e dimineata si vrei si tu sa-ti aerisesti camera ca nu strica sa intre putin aer proaspat in incapere,mai ales ca acus vin muncitorii de care am pomenit mai sus si n-am chef sa-i mai aud si pe ei sau zgomotul facut de ei.Deschizi geamul si risti sa vomiti instantaneu pentru ca s-a dat drumul la nu stiu ce combinat de oase de porci si de gaini,iar in tot orasul miroase acum a sosete purtate 4 luni,3 saptamani si 2 zile (cum era titlul din filmul ala).

Ma intreb,chiar nimeni nu mai tine cont de nimic?Toata lumea face ce vrea,cand vrea,cum vrea,chiar daca asta incomodeaza pe altii?Se pare ca da!Iar daca esti un om normal,vrei sa traiesti in liniste,ordine si curatenie si sa beneficiezi de toate utilitatile,avand in vedere ca esti un bun platitor de facturi,Romania,in general,nu e un loc propice pentru toate astea,pentru ca aici fiecare te fute la creier cand i se scoala.Iar in privinta serviciilor pe care le platesti,e vorba de noroc.Azi n-ai net,maine iti vine netul dar n-ai apa calda,poimaine cade curentul din senin si tot asa!

Si astia vor sa-i votez luna viitoare?Sau,in general,sa ma duc sa mai votez vreodata vreun primar,vreun parlamentar,vreun presedinte,la alegerile aferente (adica fie alegerile locale,fie parlamentare,fie prezidentiale)?Prieteni,nu contati pe mine ca am sa va tratez cu aceeasi moneda cu care ma tratati si voi pe mine,zi de zi,prin lipsa voastra de interes si competenta in administra nenorocita asta de tara unde,asa cum am spus mai sus,fiecare face ce vrea,cand vrea,cum vrea...

Niciun comentariu: