30.10.2008

Nevoia unei schimbari...

Sunt fumator de vreo 9 ani jumate.Apucandu-ma la o varsta frageda de acest viciu,in ciuda faptului ca nu mi-a afectat cresterea in inaltime sau alte bazaconii de genul asta cu care te sperie parintii cand descopera ca mirosi a tigara si tu n-ai decat 14-15 ani...

(-"Nu mai fuma,puisor,c-ai sa ramai mic de statura";

"-Auzi,babo?Ia lasa vrajeala...");

...deci desi nu am intampinat nici un impediment de dezvoltare fizica in urma acestui obicei,primele semne incep sa apara.O usoara tuse rebela mosnegeasca,tenul pe alocuri imbatranit,dar cel mai important,oboseala rapida la orice efort.Asta si pentru ca eu sunt o persoana sedentara,la mine oboseala apare ingrijorator de repede atunci cand ma apuc sa fac ceva.

Au fost vremuri cand fumam si 2 pachete pe zi.Acum,de vreo 2 ani,fumez constat doar un pachet.Bine,cand ma mai "ajuta" prietenii fumez si mai mult,adica nu neaparat ca fumez mai mult,dar dau bani mai multi pe tigari.

Unde vreau sa ajung?Terminasem un pachet de tigari alaltaieri seara si eram in camera.N-am mai avut chef sa ma duc pana in bucatarie sa arunc pachetul gol la gunoi,asa ca m-am decis sa il arunc in cosuletul pentru ambalaje si hartii de la mine din camera de sub birou.Nu mai intra pachetul.Imi zic "ce naiba,deja s-a umplut cosul?".Dau capacul la o parte si ma ingrozesc...Era plin cu pachete de tigari goale pe care le fumasem intr-un interval de vreo 2 luni,de cand am golit ultima data cosul.Si scot pachet dupa pachet sa vad,asa de curiozitate,cam cate sunt.33!Uite pe ce dadusem eu vreo 2 milioane in ultima vreme,cand puteam sa ii folosesc la altceva mult mai util si,logic,mai putin daunator pentru sanatate.Am luat decizia solemna ca imediat dupa meciul cu spurcatii sa incerc sa fac cumva sa le raresc,sa incep niste remedii ceva,scopul final fiind ca pana de Revelion,in astea 2 luni cate au mai ramas din 2008,sa le stopez.Asta e unul din principalele mele obiective pentru acest sfarsit de an.Ma uit cu admiratie la prietenul meu cel mai bun,Adi,care si el fuma ca si mine,dar de vreo 7-8 luni nu a mai pus o tigara in gura.E adevarat,a avut mai multa vointa,mai mult discernamant,el fiind si mai in varsta ca mine (26 de ani),deci,mai matur.

Se spune ca primele 24 de ore fara tigari sunt cele mai grele.O fi,nu stiu,eu n-am mai stat o zi fara sa fumez macar o tigara pe zi de ani buni.Daca cineva stie vreo solutie sau crede ca imi poate da vreun sfat folositor asupra modalitatii prin care ma pot lasa de fumat fara sa ma torturez psihic prea mult,il rog solemn sa scrie aici.Daca cineva a trecut prin aceeasi experienta ca si mine,adica si-a dat seama ca e nevoie de o schimbare,si in timp,a renuntat la fumat,din nou,as dori sa scrie aici un comentariu despre cum a reusit sa se lase.Multumiri anticipate si da-mi,Doamne,putere,vointa si inteligenta cat sa scap de sub ghearele mortii care ies din gura mea sub forma de fum...

P.S.:Pe viitor voi scrie articole ample despre pericolele la care ne expunem noi insine si la care ii expunem si pe cei din jur,fumand.Articolul asta e doar inceputul unei campanii personale anti-fumat...

Niciun comentariu: